Auteur |
Bericht |
Henk46
|
Geplaatst: ma mei 31, 2010 9:45 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm Berichten: 362 Woonplaats: Drogeham
|
Hallo, Hierbij een korte vraag voor een beginnend 100cc rijder Ik heb een 100cc roterend, nu hoor je altijd dat bij een 2-takt de uitlaat heel belangrijk is en dat er redelijk wat vermogen mee te winnen valt. Mijn vraag is: Zijn er een soort van "snelle" uitlaten/dempers te krijgen voor 100cc motoren? Nooit geschoten is altijd mis Thnx alvast
_________________ Karts:
100cc ICA 125cc TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma mei 31, 2010 10:22 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
De standaard uitlaten die "ronde" zijn zijn al snelle uitlaten. Hier zit een geperforeerde expansie pijp in en daarnaast direct een demper.
Je zal meer vermogen kunnen behalen als je een speciaal gemaakte expansie uitlaat regelt (bijv gelijkaan die van een icc, let wel! deze is voor 125cc!! dat werkt niet goed op een 100cc). Maar die zal je niet snel vinden en los kopen kost je klauwen vol met geld.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Paul
|
Geplaatst: ma mei 31, 2010 10:24 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Zover ik weet doet de lengte van je flexpijp een hoop, dus gewoon proberen met wat verschillende lengtes.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 8:37 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
er zijn wel 20 soorten van die uitlaten tekoop
de verschillen recht of krom wienig of veel volume in het midden deel en lang of kort midden deel dit alles is voor het motor karakter te beinvloeden
vroeger had men in bij wedtrijden gewoon voor elke baan een andere uitlaat
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 9:40 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: Zover ik weet doet de lengte van je flexpijp een hoop, dus gewoon proberen met wat verschillende lengtes. hiermee bepaal je je inhoud van je expansie gedeelte. En idd kun je daar veel mee doen. Het mooiste is zoals Joris het omschrijft een eigen pijp maken per circuit. Als je dan aan het lassen gaat zou ik een type icc maken.. dat werkt het mooist. PM mij even als je de formules wilt weten voor inhoud etc. specifiek voor x aantal CC's (heb hier nog ergens een document liggen van een engels man puur gericht in het opvoeren van de 2 takt)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 2:33 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
volgens mij werkt een geperforeerde tege demper beter omdat die wat brede van powerband zou moeten zijn
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 6:15 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
wanneer heb je meer vermogen en wanneer meer koppel bij een flexpijp? puur gericht op de lengte.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Henk46
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 7:33 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm Berichten: 362 Woonplaats: Drogeham
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 7:38 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
nee ik bedoel met welke lengte flexpijp heb je meer vermogen of meer koppel? kort/lang/dik/dun?
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 8:06 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik dach hoe korter hoe harder die trekt maar ik kan er ook wel eens langs zitten dus echt veel heb je hier niet aan belangrijker is dat die goed aan sluit daar kun je vermogen mee winnen met korter of langer verleg je je powerband alleen een beetje
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 8:36 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Even een andere vraag maar levert een MileuDemper aan vermogen in? Het is niet meer dan een holle pijp.
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 9:18 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het is een open demper echt veel lever je niet in maar hij gaat er zeker niet harder van
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jun 01, 2010 10:39 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik dacht inderdaad ook Korter = meer koppel en langer = meer vermogen. maar deze theorie haal ik ook ff uit het achterste van mijn hersenkwab.. en heel zeker ben ik er niet van.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: vr jul 09, 2010 11:54 am |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
|
Omhoog |
|
|
Henk46
|
Geplaatst: za jul 10, 2010 3:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm Berichten: 362 Woonplaats: Drogeham
|
ja oke snap ik maar waarom zou je bv voor de 100mm gaan ipv de 90mm
_________________ Karts:
100cc ICA 125cc TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|