Auteur |
Bericht |
westes
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 11:26 pm |
|
|
Heeft iemand ervaring met zachtere banden op een prokart? Zou me kunnen voorstellen dat met al dat gewicht op de achteras de kart zwaar onderstuurd zou kunnen worden met zachtere banden...
Wie kan mij de juiste band aanbevelen? En wie heeft wellicht nog iets (goed geschikt!!) gebruikt liggen in goede staat?
Bedankt alvast!
_________________ Hard gaan op het rechte stuk is niet moeilijk.
Samen met mijn zoontje rijden wij: Kombikart Cadet 160CC Bowman Prokart 2x160CC Rotax Max RM-1 DD-2
Favorieten banen: Driebergen en Berghem
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 7:41 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Wij rijden dit jaar in de Kings of Karting met Bridgestone YDS banden. Dit zijn vrij zachte banden in vergelijking met de Maxxis enduro's waarmee we het vorig jaar moesten doen. Wij zijn erg te spreken over deze band.
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 8:16 am |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Hey Westes,
Ik heb nog een stapel (goede prokart) banden liggen (bridgestone), alle setjes zijn slechts 1 wedstrijd en training oud. Moet vanavond sowieso even foto's van maken.
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 8:19 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als je maar niet te zacht gaat want dat trekt een prokart niet
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma jun 07, 2010 9:42 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Dat dacht ik eerst ook Joris. Echter heb ik een keer een set Mojo's onder mijn ouwe prokart gezet. Met deze banden reed ik een paar seconde per ronde harder.
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
westes
|
Geplaatst: di jun 08, 2010 11:50 pm |
|
|
Mag een slotje op!! Ga het proberen met Mojo!
Samen met mijn zoontje rijden wij: Kombikart Cadet 160CC Bowman Prokart 2x160CC Rotax Max RM-1 DD-2
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 6:42 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Ik had indertijd op mijn prokart de YJB van Bridgestone en heb daarmee mijn allersnelste ronde weten af te leggen
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
westes
|
Geplaatst: di jun 15, 2010 11:31 pm |
|
|
Zondag in Driebergen met Mojo D1 voorop en harde banden achterop, reed prima!! Kart stuurde prima scherp, lekker neutraal en strak, slijtage viel best mee. Helaas nog steeds geen lus, heb dus geen tijden, maar ruim de snelste prokart op de baan, kon de 390's net niet bijbenen, maar die standaard motoren gaan we binnenkort eens even Stage 1 kietelen .
|
|
Omhoog |
|
|