Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Dino 100cc 2-takt
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=6562
Pagina 1 van 2

Auteur:  Mischadbs [ wo jun 02, 2010 1:00 pm ]
Berichttitel:  Dino 100cc 2-takt

Hey mede-karters,

Heb gisteren een Dino 100cc(denk ik) 2-takt automaat helemaal voor niks gekregen! :D
Stond al heel lang stil met dikke laag stof erop, schoongemaakt, banden opgepomt en benzine erin.
En aanduwen en liep gelijk, wel zieke compressie trouwens.
Nou heb ik er de benzine van mijn 250cc 2-takt crossmotor ingedaan welke op 1:35 gemengd is.
Maar lees hier op het forum dat iedereen het over tussen de 1:15 en 1:20 heeft.
Klopt dat wel want is toch wel erg veel olie, 2-takt blijft toch 2-takt of heb ik het mis?
Bij voorbaat dank!

ps. Castrol 2-takt voldoet neem ik aan?

Auteur:  joris [ wo jun 02, 2010 2:20 pm ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

die 1 op 20 meng je met een half syntheet waarschijnlijk heb je gemend met een volle syntheet

een half syntheet heeft als voordeel dat die hogere zuigersnelheden aankan die crosser van je zal 12000 toeren draaien een beetje 100cc kartmotor over de 20.000 daarom

Auteur:  IncineratorX2 [ wo jun 02, 2010 2:42 pm ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

supplement Joris :

Half-syntheer --> 100cc hoogtoeren blokje
Vol-syntheet --> 125cc <14k toeren.

je castrol is waarschijnlijk voor de 125cc en voor chroom/nicasyl wanden. Deze is dus niet echt geschikt voor de snelle 100cc's. Castol = volsynth.

Auteur:  Mischadbs [ wo jun 02, 2010 5:55 pm ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

Heb nu 1:18 gemengd met castrol rs volssyntheet, kan dit kwaad als ik hiermee ga rijden?

Auteur:  joris [ wo jun 02, 2010 7:08 pm ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

is waarschijnlijk veel te vet waardoor de bougie vet zal slaan

Auteur:  Mischadbs [ do jun 03, 2010 2:47 am ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

Ik ben vanavond gaan testrijden en het was meer aanduwen dan rijden.
Moesten hem na paar keer zelfs met de auto aanduwen en dan nog paktie maar afentoe.
Kan dit wat te maken hebben met de volsynthetische olie of zou dit wat anders zijn?
Hij is ook niet fel vanaf het begin maar moet ff op gang komen voor hij goed doortrekt en als ik te laag in toeren ga om om te draaien dan valt hij stil en kan je weer gaan douwen tot je een ons weegt..
Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Auteur:  joris [ do jun 03, 2010 9:18 am ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

je kunt inderdaad beter die andere olie mengen

een 100cc is over het algemeen nooit fel van onderaf hij begint pas te lopen bij de 8000 rpm ongeveer maar afslaan hoort niet hij hoort wel opgang te komen

Auteur:  flor [ do jun 03, 2010 9:36 am ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

ik heb altijd vol synth gereden met 100cc, nooit geen problemen mee gehad..

Auteur:  joris [ do jun 03, 2010 9:38 am ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

met welke meng verhouding dan ?

Auteur:  Mischadbs [ vr jun 04, 2010 2:14 am ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

Heb 1:18 gemengd met castrol rs volsynthetisch.
Heb het idee dat hij koud ook beter start als warm.
Kan dit verder nog aan de afstelling liggen?
Ik heb 0,0 ervaring met karts, wel met 2-takt motoren.
Voor zover ik gezien heb heeft de carb geen choke maar wel 2 stelschroeven, neem aan dat dit de luchtschroef en de stationairschroef is.
Weet iemand wat de standaard afstelling hiervan is en eventueel de originele sproeiermaat?
Er zit igg een nieuwe bougie in en hij heeft veel compressie dus denk niet dat het probleem daar zit..
Het belangrijkste is dat hij makkelijker gaat starten want zo is het gewoon niet leuk.
Je bent echt kapot als hij loopt, is er geen manier om er een soort van koppeling op te monteren dat je kan stoppen zonder opnieuw te hoeven starten?

Auteur:  joris [ vr jun 04, 2010 8:24 am ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

ik zou en ander olie pakken (die is ook veel goedkoper) en mischien de carburatuer reviseren

die 2 schroeven zijn 2 verstelbaren sproeiers eentje voor onderuit(het dichtste bij het blok ) en eentje voor top de luchtschroef is een kleine schroef ergens op je carb coken doe je door je hand op de inlaat gat van je carb tehouden of voor de inlaat demper/filter

koppeling monteren is meestal onbegonnne werk gezien je die motoren ook met koppeling kunt kopen en die niet zo heel duur meer zijn

Auteur:  IncineratorX2 [ vr jun 04, 2010 8:33 am ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

std afstelling is L=1 1/2 en H=1 3/4 uit mijn hoofd.

Stationair stel je af bij je gaskabel montage, het gas heft (waar je gaskabeltonnetje aan vast zit) dat rust op een stelschroef. Deze stelschroef heeft een veertje om zich heen zitten tegen los/vast trillen. Dit is je stationair schroef.
Vergeet niet als je op het rechte stuk volgas het gereden, even chokend de bocht in te vliegen euh remmen.

Auteur:  David [ vr jun 04, 2010 5:37 pm ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

Citaat:
std afstelling is L=1 1/2 en H=1 3/4 uit mijn hoofd.

Dat is afhankelijk van het type carburateur.

Auteur:  IncineratorX2 [ vr jun 04, 2010 6:14 pm ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

true, ik spreek dan als er een tillotson op zit.

Auteur:  Mischadbs [ zo jun 06, 2010 1:56 pm ]
Berichttitel:  Re: Dino 100cc 2-takt

Bedankt voor de tips, kan ik dan gewoon een blok met koppeling kopen en zo op dit frame monteren?
Zo ja, waar vind ik een ander blok?
Verder zijn alle andere tips qua gebruik, onderhoud, bouwjaar, type enz. welkom omdat de vorige eigenaar er ook niks van wist en ik dus ook niet.
Heb wat foto's gemaakt zodat het duidelijk is om welke kart het gaat.
Technische specificaties weet ik ook niet, denk dat het een 100cc is, maat en type van carb weet ik niet en aantal pk ook niet..
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Afbeelding
By mischadbs at 2010-06-06
Afbeelding
By mischadbs at 2010-06-06
Afbeelding
By mischadbs at 2010-06-06
Afbeelding
By mischadbs at 2010-06-06
Afbeelding
By mischadbs at 2010-06-06

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/