Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 10:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm
Berichten: 362
Woonplaats: Drogeham
hallo kart liefhebbers,

Ik heb een vraag, ik heb een alfano laptimer maar nog geen watertemp sensor, nu las ik op marktplaatst dat het wel ideaal is om een thermostaat te monteren, dit om de motor altijd op de juiste temp te houden zonder tape en dat soort spullen.

Mijn vraag is: Kan ik dat combineren? dus een thermostaat met een ingang voor mijn temp sensor? of moet ik en een thermostaat EN een lost T stuk voor mijn alfano temp sensor..


Alvast bedankt voor de reacties

_________________
Karts:

100cc ICA
125cc TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 11:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
ik weet niet of het handig is om een thermostaat te gebruiken bij zo'n blok, je hebt namelijk dan stilstaand water...
de ene kant wordt bloed heet, en de andere 'ijs koud'.
toch ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 11:39 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Een thermostaat is alleen actief als de motor koud is.
Het water circuleert dan niet door de radiateur maar alleen door het blok.
Hierdoor warmt je blok sneller op.
Zodra je motor op temperatuur begint te komen gaat de thermostaat open waardoor je water ook door de radiateur circuleert.

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 12:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm
Berichten: 362
Woonplaats: Drogeham
gaat trouwens om een 100cc roterend... is het aan of af te raden en wat zijn de mogelijkheden daarin

_________________
Karts:

100cc ICA
125cc TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 12:21 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Bij een goeie thermostaat is een klein gaatje (of bypass klepje) waardoor altijd wat water doorstroomt zodat al het water geleidelijk opwarmt. Het temperatuursverschil zal dus niet echt ineens van superheet naar heel koud kunnen gaan.
En of het een 100CC roterende, Max (of gelijkaardig) of 4-takt gaat maakt niets uit. Mits juist gebruik is een thermostaat best wel handig. Als het heel koud weer is kan je best wel je radiator wat afplakken om je thermostaat te verplichten om toch redelijk ver open te gaan zodat je steeds een goede waterdoorstroming hebt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 4:33 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
er zijn ook twee systemen een met een bypass in de thermostaat en een met een 3de slang

bijde geven echt niet in een keer een plons koud water maar de bypass warmt die langzaam op en bij de 3 de slang meng die elke keer van de radiator bij tot die weer onder openings temp is en dan sluit die weer


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David