| Auteur | Bericht | 
	
			| Henk46 | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma mei 24, 2010 10:53 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm
 Berichten: 362
 Woonplaats: Drogeham
 | 
				
					| hallo kart liefhebbers,
 Ik heb een vraag, ik heb een alfano laptimer maar nog geen watertemp sensor, nu las ik op marktplaatst dat het wel ideaal is om een thermostaat te monteren, dit om de motor altijd op de juiste temp te houden zonder tape en dat soort spullen.
 
 Mijn vraag is: Kan ik dat combineren? dus een thermostaat met een ingang voor mijn temp sensor? of moet ik en een thermostaat EN een lost T stuk voor mijn alfano temp sensor..
 
 
 Alvast bedankt voor de reacties
 _________________
 Karts:
 
 100cc ICA
 125cc TM Cross
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| jeffrey1991 | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma mei 24, 2010 11:30 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
 Berichten: 1749
 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
 | 
				
					| ik weet niet of het handig is om een thermostaat te gebruiken bij zo'n blok, je hebt namelijk dan stilstaand water...de ene kant wordt bloed heet, en de andere 'ijs koud'.
 toch ?
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Pro-kart monster | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma mei 24, 2010 11:39 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
 Berichten: 3601
 Woonplaats: Assendelft
 | 
				
					| Een thermostaat is alleen actief als de motor koud is.Het water circuleert dan niet door de radiateur maar alleen door het blok.
 Hierdoor warmt je blok sneller op.
 Zodra je motor op temperatuur begint te komen gaat de thermostaat open waardoor je water ook door de radiateur circuleert.
 _________________
 MSkart - TM k8 ICC
 Energycorse - Prokart
 Honda CBR 600 RR
 
 Bezochte circuits   Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Henk46 | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma mei 24, 2010 12:03 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm
 Berichten: 362
 Woonplaats: Drogeham
 | 
				
					| gaat trouwens om een 100cc roterend... is het aan of af te raden en wat zijn de mogelijkheden daarin _________________
 Karts:
 
 100cc ICA
 125cc TM Cross
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Beire | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma mei 24, 2010 12:21 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
 Berichten: 1098
 Woonplaats: Kartland
 | 
				
					| Bij een goeie thermostaat is een klein gaatje (of bypass klepje) waardoor altijd wat water doorstroomt zodat al het water geleidelijk opwarmt. Het temperatuursverschil zal dus niet echt ineens van superheet naar heel koud kunnen gaan.  En of het een 100CC roterende, Max (of gelijkaardig) of 4-takt gaat maakt niets uit. Mits juist gebruik is een thermostaat best wel handig. Als het heel koud weer is kan je best wel je radiator wat afplakken om je thermostaat te verplichten om toch redelijk ver open te gaan zodat je steeds een goede waterdoorstroming hebt.
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| joris | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma mei 24, 2010 4:33 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
 Berichten: 4140
 Woonplaats: lieshout
 | 
				
					| er zijn ook twee systemen een met een bypass in de thermostaat en een met een 3de slang  
 bijde geven echt niet in een keer een plons koud water  maar de bypass warmt die langzaam op en bij de 3 de slang meng die elke keer van de radiator bij tot die weer onder openings temp is en dan sluit die weer
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  |