Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 11:43 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
Hallo,

Ik heb mij een kart gekocht met vortex luchtgekoelde motor.

Met welke afstelling kan ik het beste starten aan de carburator?

Vorige eigenaar had mij gezegd lage toeren 1 en1/4 open en de hoge toeren weet ik niet meer.

De hoge toeren vijs kan ik regelen tussen 0 en ongeveer 3/4 open, als ik ze wil meer openzetten zit het armpje van de regeling tegen het andere armpje van de lage toeren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 11:44 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
foto's van de carb in mijn andere topic birel met tm motor.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 6:33 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
Hierbij twee closeupfoto's van de carburator waarop mijn probleem duidelijk te zien is.

Ik kan de hoogtoerenvijs dus maar 3/4 opendraaien.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 6:34 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 6:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
hmm dat is raar gemaakt :s

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 7:40 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
Idd! Ik vraag mij af hoe er met deze kart gereden is? De vorige eigenaar had een vastloper gehad en ik denk dat dit te maken had dat de vijs tegen de luchtfilter niet genoeg open kon en te arm stond. Ik heb de linkse regeling afgeknipt en er een klein bochtje aan gemaakt zodat de hoge toerenvijs normaal kan ronddraaien.

Heb hem net proberen te starten en na een kwartiertje prutsen de kart in gang gekregen.

De linkse is toch lage toeren en rechts hoge toeren he? tis mijn eerste kart he mannen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 7:47 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
Merk van de carburator is meen ik walbro.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 8:13 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
Ik heb net de kart een keer of 30 gestart met verschillende instellingen.

De enige instelling waarmee hij goed draait is de lage toeren ongeveer 1 1/4 toer open en de hoge toeren maar 1/2 tot maar 1/4 toer open.

Als ik de hoge toerenvijs meer opendraai is mijn mengsel te rijk denk ik en valt hij stil.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 8:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Kan goed kloppen. Basis afstelling van die walbro carburateur is namenlijk :
Hoofdsproeier ( hoge toeren ) : 1/2 slag open
Onderuitsproeier( lage toeren ): 1 1/4 open

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 9:22 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
Daar ben ik nu eens echt mee geholpeniiii :D :D :D

Ik ben al de carbu aan het reviseren, zal wel geen kwaad kunnen natuurlijk. :)

Dus mijn lage toeren vijs afknippen was niet nodig :oops:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 9:24 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
Dan klopt alles perfect, @ DH-karting =D) =D) =D)

Heb de cilinder en kop ook eens afgenomen en alles ziet er als nieuw uit!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 9:36 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
Wat picjes van de cilinder, zuiger en carbu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 9:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Mooi om te horen :D
Cilinder lijkt toch wel wat grotere verticale krasjes te hebben, maar als het blokje nog gewoon loopt is er niks aan de hand. Zuiger ziet er nog vrij nieuw uit.

Hoofdsproeier kan je het beste rijdend afstellen.
( 1/2 open zetten, steeds meer opendraaien totdat hij begint in te houden, en dan steeds verder dichtdraaien totdat hij goed doorloopt, het liefste dan nog een heel klein stukje verder open zodat je iniedergeval veilig zit )

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 9:44 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
Het motortje zou een vastloper gehad hebben en is intussen gehoond geweest.

De krassen zijn maar oppervlakkig en niet te voelen.

Zuigertje is nog maar net ingereden.

Ik hoop gauw eens te kunnen gaan rijden met de kart, want op de bok is het moeilijk afstellen.

Ik heb in de laatste twee weken wel al veel bijgeleerd!!

Zit bijna terug samen, en dan eens testen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 9:45 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 10:43 pm
Berichten: 53
Nog één vraagje misschien, moet de gasklep in gesloten toestand volledig dichtstaan of niet?

Die stond een mm of twee open en ik heb hem nu dichtgeschroefd


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David