Auteur |
Bericht |
Mischadbs
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 1:00 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 02, 2010 12:52 pm Berichten: 5
|
Hey mede-karters, Heb gisteren een Dino 100cc(denk ik) 2-takt automaat helemaal voor niks gekregen! Stond al heel lang stil met dikke laag stof erop, schoongemaakt, banden opgepomt en benzine erin. En aanduwen en liep gelijk, wel zieke compressie trouwens. Nou heb ik er de benzine van mijn 250cc 2-takt crossmotor ingedaan welke op 1:35 gemengd is. Maar lees hier op het forum dat iedereen het over tussen de 1:15 en 1:20 heeft. Klopt dat wel want is toch wel erg veel olie, 2-takt blijft toch 2-takt of heb ik het mis? Bij voorbaat dank! ps. Castrol 2-takt voldoet neem ik aan?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 2:20 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
die 1 op 20 meng je met een half syntheet waarschijnlijk heb je gemend met een volle syntheet
een half syntheet heeft als voordeel dat die hogere zuigersnelheden aankan die crosser van je zal 12000 toeren draaien een beetje 100cc kartmotor over de 20.000 daarom
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 2:42 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
supplement Joris :
Half-syntheer --> 100cc hoogtoeren blokje Vol-syntheet --> 125cc <14k toeren.
je castrol is waarschijnlijk voor de 125cc en voor chroom/nicasyl wanden. Deze is dus niet echt geschikt voor de snelle 100cc's. Castol = volsynth.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Mischadbs
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 5:55 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 02, 2010 12:52 pm Berichten: 5
|
Heb nu 1:18 gemengd met castrol rs volssyntheet, kan dit kwaad als ik hiermee ga rijden?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo jun 02, 2010 7:08 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
is waarschijnlijk veel te vet waardoor de bougie vet zal slaan
|
|
Omhoog |
|
|
Mischadbs
|
Geplaatst: do jun 03, 2010 2:47 am |
|
Geregistreerd: wo jun 02, 2010 12:52 pm Berichten: 5
|
Ik ben vanavond gaan testrijden en het was meer aanduwen dan rijden. Moesten hem na paar keer zelfs met de auto aanduwen en dan nog paktie maar afentoe. Kan dit wat te maken hebben met de volsynthetische olie of zou dit wat anders zijn? Hij is ook niet fel vanaf het begin maar moet ff op gang komen voor hij goed doortrekt en als ik te laag in toeren ga om om te draaien dan valt hij stil en kan je weer gaan douwen tot je een ons weegt.. Enig idee wat ik hier aan kan doen?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do jun 03, 2010 9:18 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je kunt inderdaad beter die andere olie mengen
een 100cc is over het algemeen nooit fel van onderaf hij begint pas te lopen bij de 8000 rpm ongeveer maar afslaan hoort niet hij hoort wel opgang te komen
|
|
Omhoog |
|
|
flor
|
Geplaatst: do jun 03, 2010 9:36 am |
|
Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm Berichten: 144
|
ik heb altijd vol synth gereden met 100cc, nooit geen problemen mee gehad..
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do jun 03, 2010 9:38 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
met welke meng verhouding dan ?
|
|
Omhoog |
|
|
Mischadbs
|
Geplaatst: vr jun 04, 2010 2:14 am |
|
Geregistreerd: wo jun 02, 2010 12:52 pm Berichten: 5
|
Heb 1:18 gemengd met castrol rs volsynthetisch. Heb het idee dat hij koud ook beter start als warm. Kan dit verder nog aan de afstelling liggen? Ik heb 0,0 ervaring met karts, wel met 2-takt motoren. Voor zover ik gezien heb heeft de carb geen choke maar wel 2 stelschroeven, neem aan dat dit de luchtschroef en de stationairschroef is. Weet iemand wat de standaard afstelling hiervan is en eventueel de originele sproeiermaat? Er zit igg een nieuwe bougie in en hij heeft veel compressie dus denk niet dat het probleem daar zit.. Het belangrijkste is dat hij makkelijker gaat starten want zo is het gewoon niet leuk. Je bent echt kapot als hij loopt, is er geen manier om er een soort van koppeling op te monteren dat je kan stoppen zonder opnieuw te hoeven starten?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr jun 04, 2010 8:24 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik zou en ander olie pakken (die is ook veel goedkoper) en mischien de carburatuer reviseren
die 2 schroeven zijn 2 verstelbaren sproeiers eentje voor onderuit(het dichtste bij het blok ) en eentje voor top de luchtschroef is een kleine schroef ergens op je carb coken doe je door je hand op de inlaat gat van je carb tehouden of voor de inlaat demper/filter
koppeling monteren is meestal onbegonnne werk gezien je die motoren ook met koppeling kunt kopen en die niet zo heel duur meer zijn
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr jun 04, 2010 8:33 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
std afstelling is L=1 1/2 en H=1 3/4 uit mijn hoofd.
Stationair stel je af bij je gaskabel montage, het gas heft (waar je gaskabeltonnetje aan vast zit) dat rust op een stelschroef. Deze stelschroef heeft een veertje om zich heen zitten tegen los/vast trillen. Dit is je stationair schroef. Vergeet niet als je op het rechte stuk volgas het gereden, even chokend de bocht in te vliegen euh remmen.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr jun 04, 2010 5:37 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: std afstelling is L=1 1/2 en H=1 3/4 uit mijn hoofd.
Dat is afhankelijk van het type carburateur.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr jun 04, 2010 6:14 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
true, ik spreek dan als er een tillotson op zit.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Mischadbs
|
Geplaatst: zo jun 06, 2010 1:56 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 02, 2010 12:52 pm Berichten: 5
|
Bedankt voor de tips, kan ik dan gewoon een blok met koppeling kopen en zo op dit frame monteren? Zo ja, waar vind ik een ander blok? Verder zijn alle andere tips qua gebruik, onderhoud, bouwjaar, type enz. welkom omdat de vorige eigenaar er ook niks van wist en ik dus ook niet. Heb wat foto's gemaakt zodat het duidelijk is om welke kart het gaat. Technische specificaties weet ik ook niet, denk dat het een 100cc is, maat en type van carb weet ik niet en aantal pk ook niet.. Hoop dat jullie mij kunnen helpen! By mischadbs at 2010-06-06 By mischadbs at 2010-06-06 By mischadbs at 2010-06-06 By mischadbs at 2010-06-06 By mischadbs at 2010-06-06
|
|
Omhoog |
|
|