Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 1:07 pm 

Geregistreerd: wo nov 05, 2008 4:08 pm
Berichten: 211
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag aan jullie. Ik rijd nu al enkele jaren met een Birel R32 en Rotax MAX en dat bevalt erg goed moet ik zeggen. Maar het is nu wellicht weer eens tijd voor wat nieuws en ik ben aan het twijfelen tussen een Rotax DD2 en een SWISS AUTO 250.

Dit jaar heb ik al eens getest met de SWISS AUTO van een vriend. Vooral het hoge koppel van deze motor verbaasde mij. Ondanks dat de wegligging niet optimaal was ivm oude banden en dat ik niet echt goed zat reed ik vrij gemakkelijk en zonder enig risico te nemen nette rondetijden. Wel langzamer als met mijn eigen kart met Rotax maar dat kwam doordat ik nu ook niet voluit ging en zoals gezegd de wegligging niet optimaal was.

Mijn vraag is of jullie meer ervaring hebben met het verschil in rondetijden tussen een MAX en SWISS AUTO en eventueel ook de DD2 ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,
Maarten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 3:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
The Duke is de man die je alles gaat vertellen denk ik :lol: :lol: :lol:

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 5:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Een Swissauto is in ieder geval wel sneller dan een Max, hoeveel het scheelt met een DD2 weet ik niet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 5:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Dan kan je beter een DD2 nemen.
Snel, ook zat koppel, en een mooier geluid.
Ook hoef je niet steeds kettingen en tandwielen te kopen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 6:03 pm 

Geregistreerd: ma mei 29, 2006 5:12 pm
Berichten: 264
Swissauto....
Ik ben midden dit jaar over gestapt van een rm senior naaar de swissauto .
IK rij er heel gemakkelijk dd2 me uit., en icc is alleen een probleem als ze naar de 6 gaan.

http://www.kartshoplimburg.nl
Dealer en Service center voor Swissauto motoren.!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 8:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Washandje schreef:
Dan kan je beter een DD2 nemen.
Snel, ook zat koppel, en een mooier geluid.
Ook hoef je niet steeds kettingen en tandwielen te kopen

Kwestie van smaak washandje, ik vind het geluid van een dikke viertakt nog altijd véééél mooier dan het geluid van "knetterskelter".
Maar gelukkig is niet iedereen dat met mij eens, anders werd het wel erg saai op de baan.
bovendien weegt de aankoop van kettingen en tandwielen niet echt op tegen kosten van een meer frequente revisieinterval.
Simone rijdt nog steeds met haar eerste setje tandwielen, en tweede ketting (verloren door breuk), kwestie van goed uitlijnen en opspannen, maar dat hoef ik jou als techneut natuurlijk niet uit te leggen.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 8:11 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Hey Allemaal,

SWISS vs DD2
Als je de tijden vergelijkt via MYlaps en raceresults zul je zien dat we nagenoeg snellere tijden hebben gereden op de laatste wedstrijd in Berghem. Echter de baan en weers omstandigheden waren niet gelijk. Bovendien rijden we niet op de zelfde banden.
Tijdens onze trainingsdagen op genk zijn we telkens een slag sneller dan de DD2.

OP Veldhoven zijn we met een training al eens sneller dan een ICC geweest.
In vergelijking met een max sr; ga hier maar van enkele seconden uit.
Eigenlijk is dit geen goed vergelijk want we hebben z'n 10 pk meer. Maar wegen ook 10-15 kg meer.

Als je een goed vergelijk voor je zelf wilt hebben moet je op 1 dag eerst met je max rijden dan met de Swiss en dan weer met de MAx. Ik durf te wedden dat je dan uiteindelijk voor de Swiss zult kiezen.
Laat staan dat je geen gezeur met de mengsmeerolie hebt. Je geen sproeiers, gasnaalden vlotters powevalve enz hoeft te wijzigen.
Elke verandering van je chassis heeft bij een Max ook gevolgen voor het gedrag van de motor dit heb je bij de SWISS niet.
De SWISS maakt zijn eigen voeding voor de ontsteking, dus ook geen gezeur met je accu.

Geluid,
Er zullen altijd mensen zijn die een 2T motor een mooier geluid vinden dan een 4T. Maar een 2takt is maar een knetterskelter :lol: :lol: :lol: .
Er gaat niets boven de brul van een SWISS. Afgelopen weekend hebben we demo/test gereden bij de GP4. Als wij starten gingen vele hoofdjes in onze richting.
De SWISS wordt niet voor niets al de DUCATI onder de kartmotoren genoemd.

De SWISS in kombinatie met ons SwissCorse chassis is buitengewoon top. Zwitserse kwaliteit en precisie.

Wil je meer info, bel ons even


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 8:28 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
aldus de 4takt maffia van het kart forum :lol:

ik denk dat ze allemaal z'n eige charme hebben

de max dan kun je met veel mensen op de baan strijden want puur op motor vermogen ergens voorbij is niet zo moelijk 8)

de dd2 geeft de charme van schakelen (de icc nog veel meer :) )

de swiss is gewoon snel en geeft je volgens mij makkelijk snelle ronde tijden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 8:48 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Dank je Joris, HEb ik er weer een naam bij. :lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 9:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
De Ducati onder de kartmotoren :lol: :lol: heb ik weer net een Ducati in mijn bezit.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 9:52 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
denk toch dat de meningen weer verdeeld zijn ovr 4 takt en 2 takt :P
ik ben nu over gestapt van een crg rotax max naar een intrepid met dd2 en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de dd2.
veel meer koppel ,topsnelheid is geweldig,(op genk rij je op het rechte stuk een max aan stront)geen rotzooi met kettingen en smeerzooi,toch nog even het gevoel met schakelen.
echt een leuke motor om mee te rijden

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 10:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
De topsnelheid is idd bij de DD2 flink hoog.
Toen ik op Genk reed waren ze op het rechte stuk echt niet bij te houden, ookal zat ik in de slipstream.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 1:01 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Het ging om een max vs een swiss auto

Ik heb ook met beide motoren gereden. En ik zou ook de swiss aanraden, aangezien je minder tijd kwijt bent op de baan aan het prepareren of repareren van je motor. Ook is een swiss zoals eerder ook al eens vermeld werd aardig snel.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat tijden van wedstrijd rijders je niet direct kunt vergelijken met het recreatie gebeuren.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 1:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
@ Basjuh.
Ik doe never nooit wat aan de motor als ik ga rijden.
Ik heb ook geen sproeiers en naalden. Dus dat valt best mee.
Hij loopt altijd zoals het hoort.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2009 1:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Wat ik me altijd afvraag is: hoe zit het met zo'n DD2 als er eentje op je achteras klapt? Krijgt dan niet meteen de hele bende een klap waardoor je meteen idioot veel schade hebt tov een kettingaandrijving?

SA heb ik nog niet mee gereden, Vampire wel (volgens mij vergelijkbaar blok). Als je onbezorgd wilt knallen dan zou ik zo'n ding kopen. Je bent gegarandeerd snel, ookal kun je niet écht rijden (zelfs ík was snel met dat hok), en je hebt er weinig omkijken naar.

Rotax heb ik nog nooit mee gereden.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David