Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hoe ooit te beginnen?
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 10:54 pm 

Geregistreerd: za apr 04, 2009 10:46 pm
Berichten: 5
Hallo,

Laat ik mij eerst even voorstellen. Ik ben Roy, een doodnormale VWO-scholier van 15 jaar. Op mijn tiende ben ik in aanraking gekomen met karten, bij Raceplanet in Delft. Ik wist meteen dat ik beter dan andere leeftijdsgenoten (en ouder) was. Met jeugdkarts reed ik vaak snellere tijden dan volwassenen. Na een paar andere banen werd het rondjes rijden al snel saai.

Zo'n drie jaar geleden waren er plannen om op een hoger niveau te rijden. Maar je raadt het waarschijnlijk al, er is geen geld voor. Mijn opa had wel wat contacten, en dacht dat hij zonder al te veel geld wel iets kon regelen. Helaas liep het hier een beetje dood.

Het is even stil geweest, maar vorig jaar begon het weer te prikkelen. Na vele ruzies en gesprekken is er nog steeds niks van gekomen. Het idee was om sponsoren te zoeken, maar zonder enige wedstrijdervaring zijn die natuurlijk niet al te enthousiast. Nu is mijn vraag of er mensen zijn die mij verder kunnen helpen, of die tips hebben om geld bij elkaar te krijgen.

Alvast bedankt :).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 10:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Weert
Tja ik denk dat de meeste wedstrijdrijders dit wel een beetje herkennen. Alleen denk dat jou grootste probleem is dat je niet eens een begin hebt. Je kan dus moeilijk mensen gaan vragen om te sponseren in iets wat nog geen resultaat heeft, en denk dat ze idd ook niet echt enthousiaster zullen worden omdat je denkt dat je veel beter dan andere bent (niet verkeerd bedoeld hoor) Denk dat het toch verstandig is, om eerst eens te gaan sparen, te kijken wat je wilt rijden (2takt - 4 takt) en dan eens wat te gaan trainen enz, je zult zien dat buiten rijden een levensgroot verschil is als met die dingetjes binnen dus dan kan je eens eerst kijken of het echt wat voor je is en of je het allemaal een beetje bij kunt houden. En als je dat allemaal voor elkaar hebt dan zou je misschien eens kunnen gaan rondkijken voor sponsoren en dergelijke.

_________________
Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 11:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoi Foetsj, welkom op het Kartforum.
Ik zou zeggen kijk vooral eens rond op het forum, en gebruik bij het zoeken eens de term "sponsors"
Helaas zal je vermoedelijk tot de enigsinds ontnuchterende conclusie komen dat er over het algemeen geen gouden tip is voor wat betreft het laten financieren van je hobby :roll:
Zelfs met wedstrijdervaring en diverse behaalde successen op je CV is het niet gemakkelijk om een goede sponsor te vinden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 11:04 pm 

Geregistreerd: za apr 04, 2009 10:46 pm
Berichten: 5
Opzich is sparen geen slecht idee. Maar op binnen een vrij korte tijd 1000/2000 euro bij elkaar te krijgen zie ik niet gebeuren. Zijn er geen mensen die karts uitlenen voor een wedstrijd/seizoen, om te proberen? Daarmee zou ik meteen ervaring op kunnen doen, met niet al te hoge kosten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2009 11:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Weert
Ik denk dat ongeveer iedereen heeft moeten sparen voor zijn hobby. Plus al heb je die 1000 tot 2000 bij elkaar, dan heb je idd een kartje, maar daar hoort ook een hele hoop materiaal bij, gereedschap, reservemateriaal, banden, benzine, baanhuur etc. Ik durf het verder niet met zekerheid te zeggen maar ik ben bang dat er weinig tot geen rijders zijn die hun kart enz uitlenen hiervoor. Het is namelijk niet echt spul om uit te lenen. Ik zou het iig niet doen met mijn kart en spijtig gezegd al zeker niet aan iemand zonder ervaring. Plus er kan vanalles stuk gaan plus het onderhoud enz en wie draait hier dan voor op.

Als je het echt wilt proberen, ik weet niet waar je vandaan komt kun je bv eens naar Genk gaan. Hier kun je birels huren met een 100cc rotax max erop. Kan je mooi kijken of het wat voor je is.

_________________
Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door h288racing op zo apr 05, 2009 12:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 6:46 am 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Ik ben ook 15, en weet het allemaal (net) te financieren. Je moet alleen alles voor de sport over hebben en je kunt dus bv niet uitgaan. Ga niet op zoek naar een sponsor, de kans is heel groot dat je deze niet vind. Begin echter gewoon met rijden en kijk of dit iets word. Zo heb ik het ook gedaan en bij mij heeft het toch goed uitgepakt!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 7:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Ik ben net 16 en weet het net als Scarto allemaal te financieren en ben een wedstrijdrijder. Sponsors zoeken kan ik je afraden, de kans is superklein dat ze je daadwerkelijk wat geven. Zelf heb ik door middel van kleine donaties mijn budget helemaal rondgekregen.

Maar het eerste jaar is toch echt het duurst hoor: kart, tandwielen, banden enz enz. Je zult door schande en schade veel wijs worden maar daar zit ook een prijskaartje aan vast. Nu is het wat goedkoper (ik hoef alleen nog banden en onderhoud te betalen) geworden en lukt het dus met kleine donaties, maar voor dat eerste jaar moet je echt lang sparen.

Gr, Seb

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 8:43 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Het is inderdaad héél moeilijk om het als recreant soms rond te krijgen ( als je 15 bent zeker ).
Het is zeer moeilijk om sponsors te vinden als je zelf niet eens een kart hebt en nog nooit outdoor hebt gekart ( veronderstel ik )
En het is niet omdat je indoor snel kan rijden dat je dat buiten ook kan want die mannen gaan echt hard....

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 11:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Ook namens mij welkom hier op het forum.
Eigenlijk is alles wat er te zeggen valt over beginnen met kart wel hier op het forum te vinden.
Ook raad ik je net als Mark aan om eens op een outdoor baan een kijkje te nemen.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 12:15 pm 

Geregistreerd: za apr 04, 2009 10:46 pm
Berichten: 5
Mijn enige outdoor ervaring is in Eefde, waar je met huurkarts een race kan rijden. Helaas waren de karts traag, maar er was duidelijk een racegevoel, en dat sprak me meer aan dan heats rijden op een indoorbaan. Bedankt voor jullie tips, eens kijken of mijn ouders bereid zijn om iets bij te leggen, na de 112346658 x gevraagd te hebben.

Verder heb ik nog een vraag. Is er een klasse die goed is om in te beginnen, en ervaring op te doen met mensen die ook net komen kijken? Of weet iemand een leuke klasse die niet teveel geld kost?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 12:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Als je een klasse zoekt waarbij je enigsins makelijk kunt starten en relatief betaalbaar is, kom je snel bij een 4takt uit.
Maar ik zou wel aanraden eerst 1 jaar recreatief te rijden voordat je aan wedstrijden begint.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 05, 2009 6:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm
Berichten: 252
Heeey,

Allereerst welkom.
Het klinkt zo simpel maar tis toch echt een kwestie van sparen. Ik weet niet hoe makkelijk je leert maar je zult toch echt 1 avond in de week moeten werken wil je een beetje sparen en ook flink in je vakanties. En ik denk dat je niet te hoog moet willen beginnen(dus 4-takt goedkoper en betrouwbaarder)dit lijkt me voor iedereen die er echt voor knokt betaalbaar. Met een beetje mazzel heb je voor 700 een goede prokart en kan je een hoop lol beleven. Zorg wel dat je niet alleen geld heb voor de kart maar ook het geld om er mee te rijden.
Ik denk dat je ook niet moet onderschatten dat de meest jongens hier indoor sneller reden dan leeftijdsgenootjes.
Zoals philipper zegt zijn er jongens die outdoor echt hard gaan! Het is daarom zeker verstandig en met jouw budget ook niet anders mogelijk om recreatief te beginnen.

_________________
Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 7:48 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Ik raad je zeker aan om eens competitie te gaan kijken.
Als je competitie doet dan zal je ook ergens moeten slapen in de weekends ( trainingen en kwalificaties op zaterdag en de reeksen op zondag )
Veel wisselstukken meenemen ( en dus kopen ) want je gaat er snel afgekegeld worden ...
Denk er heeel goed over na en ik zou ( zoals de andere al zeggen ) eerst recreatief beginnen om zo veel ervaring op te doen en circuits te leren kennen.
En veel werken en sparen , aangezien je 15 bent is het ook niet echt verstandig om al je geld aan een kart en de rest van de spullen uit te geven.
Grtz

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2009 10:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
@ Foetsj, bij deze nodig ik je eens van harte uit bij onze training bij Attractiecentrum Zoetermeer.

Laat maar eens zien wat je in huis hebt. Wij trainen wekelijks tussen de 60 en 80 jongeren in de leeftijd van 6 t/m 18 jaar tegen een zeer acceptabel kostenniveau. Dit betreft indoor. € 20,00 voor 45min rijtijd. Hier komt vaak nog een gedeelte theorie ed. bij. Wij verrijden ook de European Kart Competition, 8 tal 3-uurs Endurance wedstrijden. Hier is soms ook nog wel een stoeltje vrij.....

Beloofd dit veel moois kun je je gaan oriënteren op het buitenkarten.
Wij rijden 4takt. RK1 - 15pk op een Intrepid chassis.
Ondanks dat wij dit tegen zeer scherpe prijzen en volledige ondersteuning en begeleiding aanbieden moet je wel goed kijken wat het allemaal inhoud. Op jouw leeftijd wordt het al bijv. lastig als je ouders er niet achter staan. Hoe krijg je je kart naar het circuit om te rijden? Wie gaat je kart onderhouden? Waar ga je kart stallen? Natuurlijk zijn hier oplossingen voor... kom eens langs :)

_________________
Uithof KWM kart Racing Team < = link
UIthof KWM Kartschool < = link

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2009 11:03 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Dat is echt geen geld, zeker als je rekent dat je dan de begeleiding en theorie erbij hebt... Dan kan je in ieder geval zien (en van anderen een deskundig oordeel krijgen) of je inderdaad het talent in huis hebt wat je denkt te hebben. En de punten waar je nog aan moet werken. Dan is het ook makkelijker om je ouders eventueel over de streep te trekken, mocht dat nodig zijn.

Zelf ben ik ook begonnen met het idee dat ik wel redelijk kon sturen maar gewoon wat ervaring miste. Als je dan van binnen naar buiten gaat, kan het soms best rauw op je dak vallen. Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen, maar het kost even wat moeite. :lol:

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David