Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 1:56 am 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 12:10 am
Berichten: 25
Hey iedereen !

Vandaag heb ik mijn kameraden eens mee naar genk genomen om eens te proeven vh buitenkarten ...hier de bevindingen :
We hielden het op de gewone huurkarts op het klein circuitje..ook al omdat 1 van ons nog niet veel gekart had.
Na een kleine toelichting , mochten we instappen en de pedalen afstellen ...en starten maar!
Het eerste wat me opviel tov indoor was de enorme grip..*net wat ik altijd aan het zoeken was!
na enkele ronden stak ik de eersten al terug voorbij , ik voelde me compleet in me element en was aardig geconcentreerd.
Na de 3de ronde dacht ik reeds bij mezelf : dit is gewoon geweldig , waar eindigt die grip nu feitelijk!?
5de rond komen we ineens de eerste 2 bochten zonder te lossen door , gevaarlijk dichtbij de banden..ik voelde ze bijna !
Wauw! I love this! ...dacht ik bij mezelf..wat is dit lekker rijden zeg!
Volgende bocht ...2 collega's in de remmen..ik er snel langs buiten zonder te lossen om en wow opnieuw enorm verbaasd vd grip etc en het enorme gemak vh sturen tov indoor . ..ik kijk nr de telemtry en zie dat ik 36.7 had gereden , het daagt me nog sneller te willen...
Enkele nipte en geconcentreerde ronden verder rijd ik ineens constante rondjes van 34.2/34.5 , blijkbaar beste dagtijd had ik gereden in mijn 2de ronde en verbeterd in de 18de ronde.
Bij aankomst luidde het : wij gaan nogeens! en tuurlijk moest het daar gebeuren heh..ik nog sneller gereden en feitelijk bijna foutloos ( 24 rondjes in de 34.1-34.7 met avg van 34.9 over 26 ronden) gereden, maar hierdoor het spannendste gemist! Kameraad is 2x rondgetold en de banden ingevlogen met iets te hard te remmen blijkbaar..ah waarom moet ik dat nu missen heh! :lol:

Alleszins , ook al zijn het echt wel trage karts , voor die 550m toch best plezant en een leuke afwisseling met indoor die toch ook ongeveer evenlang zijn meestal.
Wel viel me op dat je ze anders moet rijden , zeker op gebied van de bandenwarmte etc..je moet echt opbouwen de eerste ronde nr je snelheid , veel meer voelbaarder dan indoor . Ook mede door de bredere as/wielbreedte achteraan en de ondergrond veel stabieler en tegelijk voorspelbaarder dan indoorkarts , super gewoon!
Ik vrees wel dat wij nu alle 4 echt wel onherstelbaar gebeten zijn , dit gaat een dure hobby worden , maar alleszins de moeite waard!

ps: tot onze grote spijt is het morgen gesloten , anders waren we er morgen wellicht de ganse namiddag! :twisted:

Tot zover mijn bevindingen :)

Mvg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 6:42 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Leuk verhaaltje =D)
Mischien moet je de volgende keer een rotax max huren op Genk

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 7:18 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Als ik met vrienden ga karten is dit bijna altijd in Genk, het is veel leuker dan een indoor baan. Ook een voordeel is dat je veel uitloop stroken hebt en als het 's nachts geregend heeft dan is het helemaal lachen. Misschien kan je wel eens Rotax Max huren zoals Basjuh al zei. Hier ga je nog meer plezier van hebben.

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 7:31 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Ik heb ook bij GKS in Genk 2 keer een Max gehuurd. Moet wel zeggen dat dit niet de fijnste kart is waar ik in heb gereden ( Rem was te aggresief ) maar je kan dan erg goed voelen hoe het is. Als je niet om het prijskaartje geeft! :roll:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2009 9:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Washandje...

Dacht je dat als je ging huren dat je het beste van het beste materiaal zou krijgen dan ?

Beetje rare gedachte.... vind je niet.

Over het algemeen hebben die jongens in GENK het goed voor elkaar met de Huur R-Maxen...

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2009 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Ik vond alleen de rem niet fijn. Meer niet. :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2009 10:10 pm 

Geregistreerd: do jan 29, 2009 7:43 pm
Berichten: 188
Moet je na gaan dat je met een huurkart niet eens voledige grip hebt ;)
Dus met een snellere kart word nog leuker!

_________________
Intrepid Cruiser/ 125CC ICC CRS


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2009 11:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Moet zeggen dat de huurmaxxen in Genk wel degelijke karts zijn. Wellicht dat Tommeke van het forum hier wat meer over kan vertellen.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 12:12 am 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 12:10 am
Berichten: 25
idd het mag volgende keer wel eens wat sneller ..dat had ik ook in gedachten nadat ik vandaag nogmaals ben geweest !
Qua huurkarts zijn ze idd goed voorzien van leuk materiaal naargelang wat je wilt betalen , maar we gaan het nog even rustig houden
Ook vooral omdat , mocht je zo'n snellere kart huren en bv in de banden vliegen..is de schade voor eigen rekening! ..dan betaal ik eerlijk gezegd liever schade aan een eigen kart.
Tuurlijk zo snel rijd men ze niet stuk , maar het moest maar eens gebeuren .
Ik ben al iemand die geen schrik heeft om 'over de grens' te gaan en sta ook bekend hierom bij mercedes dusja (moet af en toe amg's testen bij motorwissels)
Binnenkort gaan we samenleggen voor een 2dehands kartje en dan zullen we nog wel genoeg mogen proeven vh buitenkarten .
Voorlopig vooral zien dat ik niet teveel geld opdoe aan huurkarts en ik ben zelfs aan het denken om toch een nieuw kartje te kopen..
Na het zien vh birelkartje in de shop in genk (prachtig ding!) en nieuw blinkend materiaal is toch altijd leuker heh , desnoods dan nog met zo'n revisie-motorke van bij gks.

ps tevens is de '100miles' met de sodikarts van genk heel aantrekkelijk , helaas voor mijn kameraden moeilijk en dus amper een team te vormen 'voorlopig' .


Mvg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 12:40 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
ps tevens is de '100miles' met de sodikarts van genk heel aantrekkelijk , helaas voor mijn kameraden moeilijk en dus amper een team te vormen 'voorlopig'


Dat is misschien nog ns een idee voor op het forum hierzo: een team(s) samenstellen om eens met zo'n 100miles mee te doen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 1:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
@Beire goed idee!!!!!
Deze kans wordt jullie aangeboden bij de ANKV zie topic "eerste evenement ANKV" en is nog eens tegen een leuk tarief ook, moet je alleen wel lid worden en dan ontvang je tevens leuke kortingen bij de diverse kartshops in Nederland.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 3:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
[quote=basjuh]Moet zeggen dat de huurmaxxen in Genk wel degelijke karts zijn. Wellicht dat Tommeke van het forum hier wat meer over kan vertellen.[/quote]

Ik weet hierbij niet précies of je het tegen mij hebt, ik antwoord maar omdat ik hier niet meteen andere Tommekes heb zien lopen xD

Ik heb eigenlijk nooit met de maxen op Genk gereden;) Meteen (wat achteraf niet verstandig bleek te zijn) een eigen kart aangekocht.
Nu loopt alles wel goed, maar in het begin lappen gekregen van die maxen.

Over de dingen als de agressieve rem, waar Washandje het over had, kan ik helaas niet veel kwijt...

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 3:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Het was bijv zo. Aankomen rijden over het backstraight. Dan aanremmen en ELKE keer verloor ik de kart. Ik dee het niet anders dan dat ik dat nu doe. Ik rem altijd heel hard de bocht aan laat hem even slippen en dan gooi ik hem schuin in de bocht.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 4:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
Ik dee het niet anders dan dat ik dat nu doe. Ik rem altijd heel hard de bocht aan laat hem even slippen en dan gooi ik hem schuin in de bocht.


Misschien zinvol om minder hard te remmen als het in een andere kart niet werkt?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2009 4:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Dat dee ik na een tijdje ook :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David