Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
ombouw van 100cc tweetakt naar 390cc viertakt https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=5482 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | happyfeet [ do aug 20, 2009 8:10 am ] |
Berichttitel: | ombouw van 100cc tweetakt naar 390cc viertakt |
hoi Ik heb een 100cc tweetakt direct overgebracht, aangezien ik het aan de rug heb had mijn vader het idee een 4 takt erop te zetten. de 4 takt motor heb ik thuis staan, en het chassis is een tibikart. de vraag is past dat en als ja wat moet ik allemaal veranderen, tot nu toe zijn er niet veel kartshops die 4 takt spullen hebben gr happyfeet |
Auteur: | 954rr [ do aug 20, 2009 8:58 am ] |
Berichttitel: | Re: ombouw van 100cc tweetakt naar 390cc viertakt |
Kartshops genoeg voor 4-takt spullen hoor. In principe kan je de blokken zo omwisselen (met wat kleine aanpassingen), houd echter in de gaten of je achtertandwiel/ ketting niet tegen de schuine buis van het chassis aanloopt, dat is volgens mij de enige beperkende faktor. |
Auteur: | Basjuh [ do aug 20, 2009 9:05 am ] |
Berichttitel: | Re: ombouw van 100cc tweetakt naar 390cc viertakt |
Wat voor een viertakt blokje is het? Als het bijvoorbeeld een blokje is van een trilplaat (om maar wat te noemen) gaat het niet opschieten ben ik bang, al helemaal niet in vergelijking tot een 100cc. |
Auteur: | joris [ do aug 20, 2009 9:16 am ] |
Berichttitel: | Re: ombouw van 100cc tweetakt naar 390cc viertakt |
meestal moet je ook de stoel wat verzetten gezien de honda 390 wat forser is dan de 100 |
Auteur: | David [ do aug 20, 2009 5:02 pm ] |
Berichttitel: | Re: ombouw van 100cc tweetakt naar 390cc viertakt |
Er moet ook een spiebaan op de juiste plek in de achteras zitten voor de tandwielsupport. Er kunnen soms weleens wat stoelsteunen in de weg zitten bij het monteren van een 390. Je zal je rug ontzien bij het starten, maar bij de kart op het pitkarretje zetten zal je toch je 100cc blokje missen ![]() |
Auteur: | marlon_ruchtie [ vr aug 21, 2009 10:08 am ] |
Berichttitel: | Re: ombouw van 100cc tweetakt naar 390cc viertakt |
De grootste beperkende factor is inderdaad de ruimte tussen je achteras en de schuine buis die achter de stoel langs loopt. Een achteras met spie op de juiste plek is wel te koop. Je stoel zal iets naar links komen te staan maar dit is wel bij te buigen. Ik denk wel dat het je tegen gaat vallen, een standaard honda 390 is een pak langzamer dan een 100cc'tje en al helemaal een stuk zwaarder! (je tilt je helemaal een breuk aan zo'n ding) |
Auteur: | IncineratorX2 [ vr aug 21, 2009 11:39 am ] |
Berichttitel: | Re: ombouw van 100cc tweetakt naar 390cc viertakt |
is het niet verstandiger een aanloop karretje te halen ipv een 4 takt blok? ![]() Hoe zit het met de reductie bak eigenlijk komt hij daar wel mee weg? |
Auteur: | marlon_ruchtie [ ma aug 24, 2009 10:48 pm ] |
Berichttitel: | Re: ombouw van 100cc tweetakt naar 390cc viertakt |
Reductiebak moet je er gewoon af trekken, heb je niets aan... Lekker een droge koppeling monteren op die 4T ![]() |
Auteur: | David [ di aug 25, 2009 5:03 pm ] |
Berichttitel: | Re: ombouw van 100cc tweetakt naar 390cc viertakt |
Niemand heeft het nog over een reductiebak gehad, wie weet zit er nieteens eentje op. Zit ie er wel op, en wil je met de kart gaan rijden op een kartbaan kan je em inderdaad beter vervangen door een droge koppeling. |
Auteur: | hvb83 [ wo aug 26, 2009 12:27 pm ] |
Berichttitel: | Re: ombouw van 100cc tweetakt naar 390cc viertakt |
Maar als je enige reden is omdat je het aan je rug hebt, dan zou ik lekker een sneller blokje kopen met een e-start erop. Rotax max of weet ik veel wat. 390 zal je aardig tegenvallen wat snelheid betreft (hoewel het wel meer het kartgevoel geeft dan een Prokart..). |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |