Auteur |
Bericht |
Quincy2003
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:06 am |
|
Geregistreerd: zo dec 07, 2008 9:40 am Berichten: 4 Woonplaats: Valkenswaard
|
Dag mensen, Mijn broertje en ik krijgen deze kart van kennissen. Nu heb ik me de afgelopen tijd al redelijk in zitten lezen, maar zit toch met een aantal vragen. Eerst even over de kart zelf: Het merk is Dino, maar ik weet niet of dat het blok en het chassis betreft. Het is een 100cc zonder koppeling en hij is licht getuned door Michel Blanken. Ik weet dat het al een aantal jaar geleden is dat ie een wedstrijd gereden heeft. En zoals je op de foto's kan zien zit hij goed onder het stof. Ik heb hem zelf niet in levende lijve gezien, mijn broertje wel, maar die is zo technisch als een stoeptegel. Mijn vraag is; Kan iemand aan de foto's zien of het blok ook een Dino is, en heeft er iemand technische tekeningen van het blok? Verder moeten we denk ik nog een milieudemper hebben (Lansard) en zitten we vast aan het reviseren om de tien uur. (We gaan puur recreatief rijden) Groeten Quincy   
Laatst bijgewerkt door Quincy2003 op wo aug 26, 2009 6:22 am, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 11:04 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
het chassis is een dino.
blok denk ik niet maar dat staat er op.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
rudi
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 11:54 am |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
leuk sinterklaaskado, blokje is er een met roterende schijf en kan best snel zijn. ik wil ook zo'n kennissen
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
 |
Badmuts20
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 1:01 pm |
|
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm Berichten: 124 Woonplaats: Putten
|
Het blokje lijkt veel op een Iame Parrila met de tollitson 22mm carburateur. Zou dan een 100 cc zijn.
Als het een iame parrila is zal dit op de onderzijde van de cilinder staan.
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 9:45 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
rotax misschien ? :$
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 5:04 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Ik gok op een Parilla TG14. Leuk blokkie maar net als de kart niet echt recent te noemen.
Als je hem ergens kan laten reviseren is het een redelijk motortje om te starten met karten maar met zijn +-15 PK ga je echt niet snel zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |
Gerwin
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 6:01 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 29, 2007 11:06 am Berichten: 382 Woonplaats: Barneveld
|
Maar toch blijft het dan wel leuk dat je de kart zomaar gratis krijgt. En is het wel een goede kart om een beetje te leren sturen?
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 8:45 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
het is echt al wel een oudje! begin jaren '90 denk ik ongeveer! leuk beginnners kart inderdaad, helemaal omdat je hem gratis krijgt!
vet alle draaiende delen wel ff in zoals fusee's, lagers enz omdat deze kart wel al een tijdje stil staat en er zeker vuil tussen zit. wat gaat schuren.
voor de rest.. kan je er misschien voor zorgen dat jouw kennisen ook mijn kennisen worden? 
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Quincy2003
|
Geplaatst: di dec 09, 2008 12:11 pm |
|
|
Alvast bedankt voor de reacties! We zijn zelf ook blij met de kart, alleen heb ik m'n broertje even uit moeten leggen dat sit niet hetzelfde werkt als een indoor huur-kaart wat betreft onderhoud.
Over dat onderhoud, wat is de te verwachte onderhoudsinterval qua revisies. We gaan denk ik 1 x in de maand een dagje rijden op de Lansard. Het lijkt me sowieso slim om hem in het begin meteen volledig te laten reviseren, en dan de oude onderdelen meevragen, zodat we het de volgende keer zelf kunnen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: di dec 09, 2008 12:59 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Als het effectief een TG14 is valt het allemaal best mee, motor niet hoger dan 15.000 toeren laten komen en dan rij je gemakkelijk een 20-tal uurtjes zonder dat er een nieuwe zuiger in hoeft. Zoals je zegt -> complete revisie laten geven is het slimste. Ik denk dat het enkel een probleem zal zijn om iemand te vinden die nog stukken voor dat blok heeft liggen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: di dec 09, 2008 3:25 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik lees dat je van plan ben om 1 maal per maand te gaan rijden op Lansard. Best een leuke maar, maar hou er rekening meet dat je een mileu demper op je kart moet bevestigen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Quincy2003
|
Geplaatst: wo aug 26, 2009 6:23 am |
|
|
Na de kart opgehaald te hebben, zijn we langs Bas in Cuijk gereden. Hier hebben we een ander 100cc blok gehaald. Dit zit er nu op. Gisteravond de MD-demper en nieuwe gaskabel erop gezet, en vol verwachting geprobeerd te starten met een spanband: Niets Carburateur opgepompt enz., bougie vonkte, maar leek wat weinig benzine te krijgen. Nog een aantal keer geprobeerd te starten met spanband, nog steeds niets. Toen hebben we hem maar aan proberen te duwen. Na een aantal meters duwen kwam er leven in de brouwerij. Hij loopt als een trein, als je alleen indoor huurkarts gewend bent gaat dit echt hard. Bij deze willen we Bas toch even bedanken voor de hulp. Verder denk ik dat we dit weekend naar Veldhoven gaan Ik ben gisteravond met een grote grijns op m'n smoel in slaap gevallen, en toen ik vanochtend in de spiegel keek zat ie er nog op  Groeten Quincy
|
|
Omhoog |
|
 |
Matthijs
|
Geplaatst: wo aug 26, 2009 9:42 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Leuk om te horen Quincy! Voor het racevirus is echter geen antibioticum, dus pas op! 
|
|
Omhoog |
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: wo aug 26, 2009 4:25 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
leuk kartje 
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: wo aug 26, 2009 5:13 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
100cc blokjes gaan echt als de brandweer Soms vraag ik me af waarom ik met een 125 rijd. men zegt wel: 100cc blokjes vlug reviseren, snelle vastlopers, maar in feite zijn ze vrij goedkoop en vliegensvlug. Nodig me aub eens uit op zo'n kennissen/familiefeest van jullie 
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |