Auteur |
Bericht |
theojr
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 4:28 pm |
|
|
Geachte mede-karters, ik heb een minarelli chassis met een dino 100cc 2t luchtgekoelde motor gekocht. Als ik de motor wil starten, moet je dan chocken door de hand voor het luchtfilter te houden? Als ik benzinemengsel met een spuit in de carburateur spuit slaat hij even aan en gaat dan uit. of moet je gewoon iets gas geven? De carburateur is voorzien van een revisieset en zuigt nu ook aan (walbro wb3a). Wie kan helpen, ik ben beginner en wil recreatief gaan karten. Al vast bedankt voor jullie hulp. Groetjes, Theo.
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 4:37 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
gewoon gas geven, dan moet hij blijven lopen. choken is inderdaad je hand voor de luchtfilter houden ( zodat hij geen lucht krijgt ) hierdoor zuigt hij extra benzine aan maar de motor zal nooit gaan lopen als je je hand voor de luchtfilter blijft houden.
Dus voordat je start even de bougie eruit. hard aan je achterwiel draaien en je hand voor de luchtfilter houden totdat je benzine ziet stromen tot in de carburateur. Hierna weer bougie erin draaien en hij loopt meteen
|
 |
theojr
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 6:13 pm |
|
|
Bedankt, toch opgelet vroeger. Alleen is deze motor met koppeling. Ik krijg de stratmotor pas donderdag. Had hem net met een spanband gestart. Andere vraag hoe stel je de carburateur af?
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 6:37 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
als hij een koppeling heeft kan je hem niet starten met een spanband 
|
 |
theojr
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 9:55 pm |
|
|
ik heb de spanband om de zeskant van de krukas gewikkeld (de zeskant waar de startmotor op gezet wordt) en toen getrokken.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 10:01 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Creatief  Zou zelf een beetje bang zijn dat die spanband toch weer ergens achter blijft haken en zich oprolt op de krukas.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: di jun 23, 2009 7:22 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Ja is goed gevonden maar inderdaad wel met wat risico. Normaal zou je even de hand voor de luchtfilter moeten houden even gas geven en dan zou hij moeten lopen.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |