Auteur |
Bericht |
ALV technics
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 6:28 pm |
|
Geregistreerd: za okt 31, 2009 4:03 pm Berichten: 13
|
Hallo
Ik ben van plan een kart te kopen voor recreatief gebruik, heb momenteel een Briggs&Stratton maar zoek net iets meer vermogen zonder te moeten schakelen en beperkt in onderhoud daar ik niet zo veel tijd heb. Wil gewoon bijna zorgenloos iedere maand 1 a 2 keer gaan rijden. Welke motor raden jullie kenners mij aan?
Hopend op goed advies
Mvg
Dennis
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 6:32 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Wil je 2-takt of 4-takt 
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
ALV technics
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 6:38 pm |
|
Geregistreerd: za okt 31, 2009 4:03 pm Berichten: 13
|
had gedacht aan 4-takt omdat het zo onderhoudsvriendelijk is?
|
|
Omhoog |
|
 |
ALV technics
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 6:42 pm |
|
Geregistreerd: za okt 31, 2009 4:03 pm Berichten: 13
|
iemand adviseerde mij een eco motor? heb er echt geen ervaring mee
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 6:47 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Dan zou ik voor een honda 390 gaan.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 7:11 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Zoals Edwin al aangaf kun je voor een honda 390 gaan. Ook kun je een RK1 overwegen (al heb ik diverse meningen over dit blok gehoord van RK1 rijders)
|
|
Omhoog |
|
 |
Scarto
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 7:16 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Een Honda GX390 is inderdaad een ideaal blok, loopt altijd en op een litertje olie en een voelermaatje kost dat ding je helemaal niks aan het onderhoud. Echter heeft zo'n voordeel ook weer een nadeel, ik denk namelijk niet dat het leuk is om met dit blok op een grotere baan (Genk, Bergem, Eindhoven enz.) te gaan rijden omdat je dan aan alle kanten om de oren word gereden. Op een kleinere baan is dit blok echter z'n geld zeker waard. Met een RK1 zou ik nog wachten, nog steeds duiken er regelmatig (carburateur)problemen op. Opzich wel een leuk blok, maar nog wel een beetje gevoelig.
Als je een keer meer info wilt over de 4takts moet je een keer op zaterdagmiddag naar Eefde komen, vrijwel alle mensen willen je daar wel helpen met een beslissing maken.
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: za okt 31, 2009 8:00 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Alles valt en staat met een budget. Als je het over 4-takt hebt dan kan je bijna stellen dat hoe sneller hoe duurder is, B&S, GX160, Prokart, Rk1, 390, Biland, Vampire, Swissauto,Eco enz. Net zoals Scarto al aangeeft is belangrijk op welke banen je gaat rijden.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
ALV technics
|
Geplaatst: ma nov 02, 2009 9:02 pm |
|
Geregistreerd: za okt 31, 2009 4:03 pm Berichten: 13
|
Een gx390 heeft 11pk en heb momenteel een B&S van 15pk dus dat lijkt me geen oplossing... Betreft circuit's zal het Eindhoven en Genk zijn daar die in de buurt liggen. Budget is niet zo'n probleem, wil gewoon een goede betrouwbare motor, als ik zin heb om te gaan rijden moet ik dat kunnen, niet dat de kart meer op reparatie is dan bij mij thuis in de garage. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: ma nov 02, 2009 9:04 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
met een 390 of B&S zou ik niet op genk gaan rijden. Eindhoven valt nog te doen.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma nov 02, 2009 9:04 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een 390 heeft naar ik weet 13Pk, maar zal inderdaad niet veel sneller zijn dan de B&S, zelfde geldt ook voor de RK1.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma nov 02, 2009 9:09 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als je op die banen wilt rijden zou ik toch voor een 2 takt gaan tag motortje. betrouwbare motoren zijn er voor een 2takt ook genoeg alleen je moet ze net als een 4 takt overigens betrouwbaar houden
de meeste motoren hebben het meest te lijden van stilstaan als het over betrouwbaarheid gaat
|
|
Omhoog |
|
 |
ALV technics
|
Geplaatst: ma nov 02, 2009 9:15 pm |
|
Geregistreerd: za okt 31, 2009 4:03 pm Berichten: 13
|
Is Biland een goed idee? Is dat te doen voor Eindhovenof genk? Neem dat ik 2x per maand rij, staat die dan veel stil?
|
|
Omhoog |
|
 |
ALV technics
|
Geplaatst: ma nov 02, 2009 9:16 pm |
|
Geregistreerd: za okt 31, 2009 4:03 pm Berichten: 13
|
btw iedereen alvast bedankt om mij te woord te staan met ervaringen en info
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: ma nov 02, 2009 9:16 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Mocht je nog over de RK1 twijfelen ken ik misshcien wel eentje die nog in de verkoop gaat. Over het algemeen iets sneller dan een 390cc en B&S..
Denk dat het gat budgettair van B&S naar een snelle 4takt weer beetje groot is. Dat is wel irritant... succes in ieder geval!
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |