Auteur |
Bericht |
pieter
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 10:45 am |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Op het block zit een tillotson carb 24 MM
Hier zitten 2 vijzen op, De vijs die het dichtst van de motor staat is de vijs voor de lage toeren. Deze die het verst van de motor staat is voor de hoge toeren. hoe ga ik deze afstellen. ben al met de voorste bezig geweest ,terwel hij op de bok staat stationair gaat hij harder of langzamer lopen in en uit draaien( wat is dan de instelling Hoe met de andere vijs voor hoge toeren kan ik deze alleen afstellen terwel ik aan het rijden ben.
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
Laatst bijgewerkt door pieter op za mei 09, 2009 2:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
jeroentjuhh
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 1:37 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 08, 2009 8:23 am Berichten: 28
|
wow wacht ff ik zit ook met dat afstellen dus als je hem in draait die het dichst bij het blok zit gaat ie zachter stationair lope
|
|
Omhoog |
|
|
rudi
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 3:53 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
hou er rekening mee dat je niet zomaar even wat kunt gaan draaien aan je afstelling, je hebt kans op een vastloper als een en ander niet goed staat afgesteld. vragen kan altijd op de baan waar je aan t rijden bent, meestal is er wel een behulpzaam iemand op de baan aanwezig. of anders via het forum een afspraak maken met iemand die je wil helpen als je gaat rijden de eerste keer. viewtopic.php?f=3&t=1238&hilit=carberateur+afstellentrouwens, zoekfunktie blijft lastig voor heel wat mensen....... gr rudi
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
|
jeroentjuhh
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 3:58 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 08, 2009 8:23 am Berichten: 28
|
jah ik ga nooit naar de baan ik rij thuis
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 4:04 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 4:44 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Tillotson 24 mm is de hoofd sproeier ( hoge toeren ) 1 1/4 open en de onderuit sproeier ( lage toeren ) 1 1/2
Verwacht niet dat hij meteen super loopt maar het is een basis afstelling waarmee je iniedergeval veilig zit
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 4:55 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
@ Rudi, DH-karting
Mooi ,was er van de week al mee bezig geweest , wel opgelet hoe het stond en terug gezet stonden beide zeker 2 slagen open, meschien vandaar ook de rook met gas geven echt niet normaal, maar voor de zekerheid ook maar even op de baan vragen zoals rudi al poste
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 5:36 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
De carburateur zal je toch altijd moeten afstellen tijdens het rijden omdat het weer altijd wel anders is en omdat je moet kijken hoe hij loopt in hoge en lage toeren.
GRtzz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: za mei 09, 2009 7:12 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Waneer hebben we het dan over lage toeren ,hoge toeren, (neem aan hoge toeren als je op snelheid bent)
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: zo mei 10, 2009 10:02 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
ja dat is logisch. Met lage toeren bedoelen we het weg komen uit de bocht. Met hoge toeren hebben we het over het doorlopen op het rechte stuk. Als je de juiste afstelling hebt gevonden dan is het het beste dat je hem nog iets rijker gaat zetten om een vastloper te voorkomen ( moet niet veel zijn maar een klein tikje )
GRTZZ
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo mei 10, 2009 6:55 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
De motor mag trouwens een klein pluimpje rook "uitstoten" bij het uitkomen van de bocht, dit kan geen kwaad.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma mei 11, 2009 8:59 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Naast het afstellen, vergeet het choken niet na de lange einden... Daardoor rookt de motor altijd wel even. Roken betekend niet per definitie slecht!!! Vaak alleen wel iets te ruim afgesteld.
-edit- Pardon dat had ik even moeten vermelden. Daarnaast hoe vetter je de mengsmering maakt hoe meer je machine zal roken.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
Laatst bijgewerkt door IncineratorX2 op di mei 12, 2009 1:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
jeroentjuhh
|
Geplaatst: ma mei 11, 2009 4:00 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 08, 2009 8:23 am Berichten: 28
|
uhm welke choke zit er die bij tillotson wel op want ik ken hem iig nie vinde
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma mei 11, 2009 4:07 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Er zit geen choke op, met choken wordt bedoeld dat je de gaten van de inlaatdemper even dichthoudt aan het einde van het rechte stuk terwijl je nog net volgas rijdt.
|
|
Omhoog |
|
|