Auteur |
Bericht |
pieter
|
Geplaatst: do apr 30, 2009 4:58 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Hallo ben hier niet echt bij mee De achter as draait op een bepaald punt zwaar Heb het tandwiel los gemaakt en de remklauw, ook nu loopt de achteras op het zelfde punt zwaar Is de achter as krom of niet Verder vielen me nog een aantal dingen op waar ik eerder niet echt goed naar had gekeken. binnenste lager zit met 3 tyrips vast en ontbreek er volgens mij 2 schroeven die in het lager op de as moeten. Wie kan me hier verder mee helpen of heeft een antwoordt Volgens de verkoper zou de remschijf aanlopen Pieter
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
Laatst bijgewerkt door pieter op do apr 30, 2009 5:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
claessensj
|
Geplaatst: do apr 30, 2009 5:05 pm |
|
Geregistreerd: wo jan 17, 2007 1:19 pm Berichten: 148
|
hey volgens mij ziet dat er nie eo goed uit voor je waarschijnlijk is ie krom ja en dat van die 3de lagerhouder kzou toch maar eens kijken voor 3 bouten en moertjes en die schroefjes die ontbreken voor de as op zijn plaats te houden zou ik er zeker weten indraaien anders kan de as verschuiven
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do apr 30, 2009 5:08 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat het middelste lager met tie-wraps vast zit is niet ongebruikelijk, dat doen er wel meer. Ik heb zelf de bouten er nog wel in zitten bij het middelste lager, echter zitten die los. Ook de boutjes om de achteras op zijn plaats te houden worden normaal gesproken weggelaten bij het middelste lager. Dit is om de achteras minder stijf te maken. Er kunnen allerlei redenen zijn voor een zwaar punt bij het ronddraaien van de achteras. Misschien is er iets mis met de lagers, of loopt er ergens iets aan. Meestal kan je wel zien of een achteras krom is, bijvoorbeeld door er iets op een vaste afstand tegenaan te houden en de as rond te draaien, loopt ie soms aan en soms niet zal ie niet meer recht zijn. Een heel klein beetje krom betekent niet altijd dat je niet meer kunt rijden met de as.
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: do apr 30, 2009 5:54 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Heb 3 bouten van het lager los,draait hij zonder prbl... vrij rond zodra ik maar een bout iets aan draai same prbl.. geld ook voor de andere 2 als ik die een voor een aan draai.
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
Laatst bijgewerkt door pieter op do apr 30, 2009 5:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: do apr 30, 2009 5:55 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Pieter, zoals David zegt hoeft je as niet persé krom te zijn hoor. Als je hem nagekeken hebt en hij is niet krom dan kan je hem er best eens uit halen en terug monteren. Wie weet is je probleem dan opgelost.
Met de zoekfunctie vind je op het forum wel postings genoeg waarin beschreven staat hoe een achteras juist te de- en monteren.
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: do apr 30, 2009 6:00 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Oke de achter as er uit halen is geen probleem, maar meschien eerrst een andere optie, oplossing voor dat ik deze er uit haal.
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: do apr 30, 2009 6:31 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Achteras is er snel uitgehaald hoor. Leg hem dan op de grond draai hem dan rond en dan zie je wel of hij krom is of niet.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: do apr 30, 2009 7:54 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Heb het hele lager er uit gehad, het is niet minder geworden. Het zo dat hij op een bepaald punt zwaarder draait voel wel wat weerstand. Maar zoals David zegt Een heel klein beetje krom betekent niet altijd dat je niet meer kunt rijden met de as. Lijkt mij dat als hij idd krom is dat er dan ook meer kracht op het tandwiel komt op het block met het risico dat ik die as straks krom trek ??
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr mei 01, 2009 7:34 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Is er niet gewoon een lager rot? Een lager die roet in je eten gooit? Haal je klossen van je as af, en kijk door de binnen kant naar het licht dan zie je het meestal wel, of je as krom is.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: vr mei 01, 2009 8:00 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Ons middelste lager staat ook zelden vast, gewoon as compleet laten zitten, inbussen van de lagerhouders lossen, ook de inbussen in de lagerflens lossen, een paar keer ronddraaien tot hij mooi soepel loopt, en eventueel wat siliconenspray gebruiken (niet te veel, anders lost het je lagervet te veel op). Dan de inbussen van de buitenste lagerhouders vastzetten, en eventueel de middelste. vervolgens de inbussen op de flenzen goed vastzetten, hoeft alleen bij de buitenste twee, bij het middelste lager kan je ze gewoon weglaten. Succes.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr mei 01, 2009 8:12 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik zie trouwens ook dat je je lagers kunt klemmen (bovenste imbus) Zal je die TE strak aandraaien, dan ga je je lager dusdanig strak zetten dat deze niet meer gaat draaien. Beetje ovaal trekken, dit kan ook een reden zijn. Hoe strak exact kan ik je niet vertellen, bij de lagers van een auto is het strak vast dat het wiel niet meer draaid en dan een kwart slag terug. Ik neem aan dat deze regel niet geld voor je kart lagers! Maar te vast dat ie niet meer ken draaien is ook niet goed te los daarin tegen ook niet ... Misschien dat er ergens een moment (Nm) bekent is?
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: vr mei 01, 2009 9:08 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Van middag is er niet veel van gekomen Zaterdag maar verder volgens de methode van alex64 zien we wel weer verder, mis ook een aantal m6 boutjes op het tandwiel zitten er maar 3 zie ook dat er diversen inbusboutjes verrot gedraaid zijn moet veel vervangen en dat voor een kart die race klaar zou staan zijn volgens de verkoper Heb hem woesdag op gehaald dacht het weekend er mee te kunnen. pieter
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: za mei 02, 2009 9:44 am |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
@Pieter, je had zeker gedacht een nieuwe te kopen voor dat geld? Je koopt een tweedehands kart, geen nieuwe..
Als inbusboutjes het probleem al zijn, dan weet ik niet of je lang blijft karten.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za mei 02, 2009 9:55 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: mis ook een aantal m6 boutjes op het tandwiel zitten er maar 3 Ook dat is gebruikelijk, ik doe er zelf ook altijd maar 3 in bij het tandwiel. Bij een wat oudere kart is het inderdaad niet vreemd dat er eens een boutje hier en daar mist of kapot gegaan is, daar is de prijs ook naar, dus voordat je de verkoper van alles kwalijk gaat nemen zou ik eerst even leren hoe een kart überhaupt in elkaar zit, en vervolgens eens naar de nieuwprijs van een kart kijken. Daarnaast kan je dergelijke vragen en opmerkingen natuurlijk ook stellen aan de verkoper voordat je de kart koopt.
|
|
Omhoog |
|
|
-Nick-
|
Geplaatst: za mei 02, 2009 9:56 am |
|
Geregistreerd: di feb 12, 2008 5:57 pm Berichten: 488
|
Is normaal hoor dat er maar 3 boutjes op het tandwiel zitten ipv 6, zo kun je het tandwiel wat sneller verwisselen Edit, david was me weer eens voor
_________________ Merlin - Rotax Max sr.
|
|
Omhoog |
|
|