Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Achter as krom of niet
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2009 4:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
Hallo ben hier niet echt bij mee
De achter as draait op een bepaald punt zwaar
Heb het tandwiel los gemaakt en de remklauw, ook nu loopt de achteras op het zelfde punt zwaar
Is de achter as krom of niet
Verder vielen me nog een aantal dingen op waar ik eerder niet echt goed naar had gekeken.
binnenste lager zit met 3 tyrips vast en ontbreek er volgens mij 2 schroeven die in het lager op de as moeten.
Wie kan me hier verder mee helpen of heeft een antwoordt
Volgens de verkoper zou de remschijf aanlopen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pieter

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Laatst bijgewerkt door pieter op do apr 30, 2009 5:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2009 5:05 pm 

Geregistreerd: wo jan 17, 2007 1:19 pm
Berichten: 148
hey

volgens mij ziet dat er nie eo goed uit voor je
waarschijnlijk is ie krom ja
en dat van die 3de lagerhouder :shock: kzou toch maar eens kijken voor 3 bouten en moertjes
en die schroefjes die ontbreken voor de as op zijn plaats te houden zou ik er zeker weten indraaien anders kan de as verschuiven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2009 5:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat het middelste lager met tie-wraps vast zit is niet ongebruikelijk, dat doen er wel meer. Ik heb zelf de bouten er nog wel in zitten bij het middelste lager, echter zitten die los. Ook de boutjes om de achteras op zijn plaats te houden worden normaal gesproken weggelaten bij het middelste lager. Dit is om de achteras minder stijf te maken.
Er kunnen allerlei redenen zijn voor een zwaar punt bij het ronddraaien van de achteras. Misschien is er iets mis met de lagers, of loopt er ergens iets aan.
Meestal kan je wel zien of een achteras krom is, bijvoorbeeld door er iets op een vaste afstand tegenaan te houden en de as rond te draaien, loopt ie soms aan en soms niet zal ie niet meer recht zijn. Een heel klein beetje krom betekent niet altijd dat je niet meer kunt rijden met de as.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2009 5:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
Heb 3 bouten van het lager los,draait hij zonder prbl... vrij rond zodra ik maar een bout iets aan draai same prbl.. geld ook voor de andere 2 als ik die een voor een aan draai.

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Laatst bijgewerkt door pieter op do apr 30, 2009 5:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2009 5:55 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Pieter, zoals David zegt hoeft je as niet persé krom te zijn hoor. Als je hem nagekeken hebt en hij is niet krom dan kan je hem er best eens uit halen en terug monteren. Wie weet is je probleem dan opgelost.

Met de zoekfunctie vind je op het forum wel postings genoeg waarin beschreven staat hoe een achteras juist te de- en monteren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2009 6:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
Oke de achter as er uit halen is geen probleem, maar meschien eerrst een andere optie, oplossing voor dat ik deze er uit haal.

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2009 6:31 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Achteras is er snel uitgehaald hoor.
Leg hem dan op de grond draai hem dan rond en dan zie je wel of hij krom is of niet.

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 30, 2009 7:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
Heb het hele lager er uit gehad, het is niet minder geworden.
Het zo dat hij op een bepaald punt zwaarder draait voel wel wat weerstand.
Maar zoals David zegt Een heel klein beetje krom betekent niet altijd dat je niet meer kunt rijden met de as.
Lijkt mij dat als hij idd krom is dat er dan ook meer kracht op het tandwiel komt op het block
met het risico dat ik die as straks krom trek ??

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 7:34 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Is er niet gewoon een lager rot?
Een lager die roet in je eten gooit?
Haal je klossen van je as af, en kijk door de binnen kant naar het licht dan zie je het meestal wel, of je as krom is.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 8:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Ons middelste lager staat ook zelden vast, gewoon as compleet laten zitten, inbussen van de lagerhouders lossen, ook de inbussen in de lagerflens lossen, een paar keer ronddraaien tot hij mooi soepel loopt, en eventueel wat siliconenspray gebruiken (niet te veel, anders lost het je lagervet te veel op).
Dan de inbussen van de buitenste lagerhouders vastzetten, en eventueel de middelste.
vervolgens de inbussen op de flenzen goed vastzetten, hoeft alleen bij de buitenste twee, bij het middelste lager kan je ze gewoon weglaten.
Succes.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 8:12 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Ik zie trouwens ook dat je je lagers kunt klemmen (bovenste imbus)
Zal je die TE strak aandraaien, dan ga je je lager dusdanig strak zetten dat deze niet meer gaat draaien.
Beetje ovaal trekken, dit kan ook een reden zijn.

Hoe strak exact kan ik je niet vertellen, bij de lagers van een auto is het strak vast dat het wiel niet meer draaid en dan een kwart slag terug.

Ik neem aan dat deze regel niet geld voor je kart lagers!
Maar te vast dat ie niet meer ken draaien is ook niet goed ;) te los daarin tegen ook niet ...

Misschien dat er ergens een moment (Nm) bekent is?

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
Van middag is er niet veel van gekomen Zaterdag maar verder volgens de methode van alex64
zien we wel weer verder, mis ook een aantal m6 boutjes op het tandwiel zitten er maar 3
zie ook dat er diversen inbusboutjes verrot gedraaid zijn moet veel vervangen
en dat voor een kart die race klaar zou staan zijn volgens de verkoper
Heb hem woesdag op gehaald dacht het weekend er mee te kunnen.
pieter

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 9:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm
Berichten: 1506
@Pieter, je had zeker gedacht een nieuwe te kopen voor dat geld?
Je koopt een tweedehands kart, geen nieuwe..

Als inbusboutjes het probleem al zijn, dan weet ik niet of je lang blijft karten.

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products
Wordt ook lid van onze hyves: http://pitstopkartproducts.hyves.nl/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 9:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
mis ook een aantal m6 boutjes op het tandwiel zitten er maar 3

Ook dat is gebruikelijk, ik doe er zelf ook altijd maar 3 in bij het tandwiel.

Bij een wat oudere kart is het inderdaad niet vreemd dat er eens een boutje hier en daar mist of kapot gegaan is, daar is de prijs ook naar, dus voordat je de verkoper van alles kwalijk gaat nemen zou ik eerst even leren hoe een kart überhaupt in elkaar zit, en vervolgens eens naar de nieuwprijs van een kart kijken.
Daarnaast kan je dergelijke vragen en opmerkingen natuurlijk ook stellen aan de verkoper voordat je de kart koopt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 9:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 12, 2008 5:57 pm
Berichten: 488
Is normaal hoor dat er maar 3 boutjes op het tandwiel zitten ipv 6, zo kun je het tandwiel wat sneller verwisselen

Edit, david was me weer eens voor :P

_________________
Merlin - Rotax Max sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David