Auteur |
Bericht |
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 11:26 am |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Hallo allemaal Vraagje , ik lees dat er veel gebruikt wordt gemaakt van honda 390 block nu heb ik iets op marktpl.. gezien Honda 400CC 4-takt + thunderkart maar het gaat hier over honda 400 cc is dit het 390 block ??
Verder wat is er aan 4-takt merken wat veel gebruikt wordt en betaalbaar mvrg pieter
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 11:38 am |
|
|
Hey Pieter,
de 390 wordt steeds minder gebruikt eigenlijk, hoogstens nog recreatief en in het oosten van het land af en toe een clubrace. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je er geen lol mee kunt hebben voor weinig geld.
Maar toch, ik zou persoonlijk toch ook af en toe een raceje willen meepakken, zelfs als je niet echt ambities hebt om verder te gaan. Je leert daar zoveel van, veel meer dan wanneer je alleen een beetje rondjes gaat rijden.
In dat geval kan je niet om een prokart heen (2x 160cc), betaalbaar, gaat in principe niet stuk en je hebt er nog voldoende races voor waarbij je ook als recreant erg veel lol kunt hebben, een leuke op MP vind je wel voor €1000. De RK1 is iets sneller, maar ook weer een stuk duurder in aanschaf.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 11:44 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Hallo Pieter,
ik denk dat je inderdaad met een prokart leuk kunt beginnen, kost niet te veel, gaat niet snel kapot en heeft geen kinderziektes meer (RK1 is wat dat betreft minder ver ontwikkeld en heeft nog wel eens wat kleine probleempjes). Mocht de prokart bevallen, dan kun je deze na verloop van tijd weer verkopen en iets snellers aanschaffen. Op die manier kost het je in eerste instantie niet te veel en kun je je hobby opbouwen.
Succes ermee.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 12:58 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 1:48 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
De eerste kart vind ik veel geld voor wat het is...
Grtzz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 1:56 pm |
|
|
hallo Philipper,
oke advies is welkom ,maar daar het voor mij allemaal nieuw is, is het meschien handig als je het wat onderbouwd waarom je het veel geld vindt voor wat het is, Zonder aanhanger € 850.00 en de 2e kart ??
mvrg pieter
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 2:17 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Met aanhanger €1200,- en zonder aanhanger €850,-? Dan kan je heel veel op je budget besparen door hem zonder aanhanger te kopen. Voor €50,- tot €100,- heb je al een prima aanhangertje als je MP een beetje in de gaten houd.
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 2:29 pm |
|
|
Ook ik vind de kart er niet zo heel gezond uit zien. Vanaf een foto is het lastig oordelen maar er zit geen origineel luchtfilter op en volgens mij zit er ook geen originele carburateur op. Het kan ook een imitatie honda zijn en dan is het vaak troep. Voor honderd euro meer vind ik dit kartje er een stuk beter uit zien. In ieder geval een originele honda motor. http://link.marktplaats.nl/241471313
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 2:44 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 2:48 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
http://link.marktplaats.nl/242587599de kart is gewoon een opgelapte indoor skelter, green luchtfilter (is niet slecht) en orginele trut uitlaat. Als je goed kijkt naar het frame zie je de bevestiging voor de explosie-proof zijkanten nog zitten. Deze skelter weegt ongeveer een ton, en dankzij de reduktiebak aan de linkerkant van het blok zal een adembenemende snelheid er ook niet echt inzitten, als je dan eenmaal op gang bent, zie dan maar eens te stoppen met dit gewicht, en één mechanisch knijpertje op je achteras. Is er dan niets positiefs te melden.......? Jawel, de prijs, als het blokje netjes loopt, is het een mooi begin, maar houd er wel rekening mee dat je een veelvoud van het aankoopbedrag moet uitgeven om een beetje leuk te rijden.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 2:51 pm |
|
|
Ik weet niet wat er nu op MP(marktplaats) staat maar er verschijnen regelmatig goedkope aanhangwagentjes op marktplaats. Citaat: Ook ik vind de kart er niet zo heel gezond uit zien. Vanaf een foto is het lastig oordelen maar er zit geen origineel luchtfilter op en volgens mij zit er ook geen originele carburateur op. Het kan ook een imitatie honda zijn en dan is het vaak troep.
Dit slaat op de 1e advertentie. http://link.marktplaats.nl/239040002 2e advertentie heeft geen origineel luchtfilter maar wel een originele carburateur. http://link.marktplaats.nl/242587599(Alex was me voor)
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 3:48 pm |
|
|
oke bedankt allemaal dus van deze 2 afzien had wel een bod gedaan € 500.00 Honda 400CC 4-takt thunderkart + aanhanger kijk das informatie , die al aan de foto kunnen zien wat het is pieter (MP) Marktplaats had het kunnen weten
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 4:07 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Hoi pieter, wat ik bedoelde met mijn vorige opmerking is eigenlijk het volgende. Van het chassis heb ik nog nooit gehoord en ze zeggen hierboven al dat het om een zwaar ding gaat (indoor chassis is zwaar door de vele verstevegingen ). Als je een beetje verder spaart dan heb je een veel mooiere kart. Ik heb mijn aanhanger voor 35 euro gekocht... Grtzz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 4:29 pm |
|
|
Hoi Philipper , neem het je niet kwalijk idd had gemail wat alleen de kart koste ,€850.00 kart met aanh.. € 1200.00 € 350.00 voor die aanhanger wel erg veel geld ziet er niet uit. Had een bod gedaan, ook maar verwijderd zie ook van beide af, ga eerst eens kijken wat er allemaal tekoop en betaalbaar is. koop liever meteen iets goed, kan zelf ook nog sleutelen scheelt ook weer pieter
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 4:32 pm |
|
|
Ik zou zelf voor een 390 gaan, het bevalt mij heel goed! Ik was ook erg ongeduldig maar (dankzij m'n ouders) heb ik toch weten te wachten en uiteindelijk een heel goede kart kunnen kopen voor niet veel geld. So be patient! Die 1e lijkt me inderdaad vrij veel geld, en de 2e zou ik niet aan beginnen (Betonnen chassis en kost een fortuin om alsnog rijdbaar te maken)
Zie maar wat je doet, en als je een 390 wilt komen kijken en er iets over wilt leren: Je bent welkom (Het is wel de andere kant van het land, maarja...)
|
|
Omhoog |
|
|