Auteur |
Bericht |
ka(r)ter
|
Geplaatst: do feb 09, 2006 10:54 pm |
|
|
hallo allemaal ik zal me eerst even voorstellen mijn naam is christiaan ik kom uit groningen en ja ka(r)ter slaat niet echt ergens op maar ik vond um wel grappig
ik heb geringe ervaring met karten maar vind het zeker heel leuk om te doen en ik denk dat ik het wel redelijk kan
ik heb een aantal kaar hier in kardingen gereden met gaskarts, een aantal keer in veendam met benzine karts weet zo niet wat voor (oude en nieuwe gereden), een keer in ulrum outdoor met geloof ik 200 cc 4tact
toen ongeveer een half jaar geleden als eens wat invo opgezocht over kartbanen in de buurt, eigen karts en zo maar al snel kwam ik er achter dat het buiten rijden bij pottendijk al na ongeveer een maand heel beperkt was, dus toen ben ik ook al gestopt met zoeken
nu komt april weer voor de deur staan en ook mijn rijbewijs is (naar schatting) niet ver weg, dus ben ik weer op het id gekomen om een kart te kopen
ik heb gemerkt dat er veel verschillende soorten karts zijn en maar 1 christiaan met een beperkt inkomen na het zoeken van een goed forum, waarna ik natuurlijk hier uitkwam *slijm* en na veel geblader door topics heb ik me aangemeld en heb ik dus de vraag of dit wel iets is voor mij
ik heb al sins begin 16 een scooter 2tact dus waar echt een boel onderhoud aan moet gebeuren aangezien die nu 49000 km heeft gelopen een 2tact schakel lijkt me wel wat. kan ik dit onderhoud wel aan als ik mijn scootertje gewend ben ? (ik kan daar nog geen krukas vervangen en vervroegde ontsteking instellen bij binnenrotor)
zo ja is het dan verstandig om direct een icc te kopen of kan ik toch beter een cross kopen en dan de overstap maken ? (waar ik dan nog us zon geld sommetje neer moet leggen neem ik aan ?)
ook heb ik de vraag wat een licentie inhoud ?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do feb 09, 2006 11:00 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoi Ka(r)ter welkom op het forum!
Als jouw vraag is of karten leuk is, dan denk ik dat je hier vrij weinig negatief advies krijgt, gewoon doen dus
Wel is het zo dat het een vrij dure (goedkoop is het sowieso nooit) hobbie wordt als je twee linker handen hebt.
Slechts weinigen zullen hun schakelblokje zelf helemaal uit elkaar halen om te reviseren, maar dan blijft er nog genoeg sleutelwerk over wat je het beste zelf kunt doen.
Tenslotte ontlopen een cross en een ICC elkaar niet zoveel als het om sleutelen gaat. Denk zelfs dat een ICC nog net ietsjes makkelijker is, aangezien die iets overzichtelijker en netter opgebouwd zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
ka(r)ter
|
Geplaatst: do feb 09, 2006 11:07 pm |
|
|
ja dat het niet goedkoop is was ik al achter nou ja 2 linker handen heb ik niet
maar direct op een 125 cc schakel is dus niet heel raar of dom ?
ook had ik ergens in een link op dit forum gelezen dat je een 2tact 125 schakel om de 8 rijuren moest reviseren, is dit echt reviseren wat ik van een scoot ken of is dit al1 de zuiger (wat is ergens anders las geloof ik) ?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do feb 09, 2006 11:13 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Meestal is er sprake van 2 soorten onderhoud, klein en groot. Klein onderhoud is inderdaad het vervangen van de zuiger (al dan niet icm honen van de cilinder), en bij groot onderhoud gaat het hele blok uit elkaar.
Die 8 uren betreffen klein onderhoud bij recreatief gebruik.
Heb zelf geen ICC, dus misschien dat er een betere uitleg is. Gelukkig zijn er hier genoeg mensen die wel een ICC hebben
|
|
Omhoog |
|
|
ka(r)ter
|
Geplaatst: do feb 09, 2006 11:25 pm |
|
|
nou ben hier al heel blij mee wand ik weet zelf natuurlijk bar weinig
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: vr feb 10, 2006 8:24 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Veel ICCers besteden het onderhoud uit, omdat dit samengaat met tuning. Idd na een uur of 2/3 wordt idd de zuiger vervangen. Na 8 uur een revisie. Die revisie kost bij een leverancier 5a600 euro voor grote checkup en zuiger kost ongeveer 75 euro.
Duzz eens in de 2 testdagen of racedagen zuiger vervangen a 75e, vervolgens op het 8e uur een revisie doen of laten doen a 500e.
MAAR dit is wedstrijdkosten! Hobby moet je Fart vragen die heeft een ICC hobbykart.
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmaxi-joak
|
Geplaatst: vr feb 10, 2006 6:06 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 02, 2005 7:13 pm Berichten: 48 Woonplaats: groningen
|
hey ka(r)ter ik kom zelf ook uit groningen maar ik ben lid van kcnn (kart club noord-nederland) daar betaal je 1 keer 115 euro voor de baan en dan mag je elke woensdag zaterdag en zondag gratis rijden op je eigen kart. michien is dat ook wel de moeitewaard om daar eens te kijken de baan is in vledderveen vlak bij stadkanaal. groeten
|
|
Omhoog |
|
|
davie
|
Geplaatst: vr feb 10, 2006 7:25 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 04, 2005 1:10 pm Berichten: 68
|
ja k zou zekers een keertje in stadskanaal gaan kijken ( www.kcnn.nl)
het is wel een grappig baantje om mee te beginnen en te trainen en heel goedkoop als je het met de rest vergelijkt.
verder raad ik je aan een rotax-max te kopen is veel en veel goedkoper in onderhoud en makkelijk af te stellen!!
|
|
Omhoog |
|
|
vince
|
Geplaatst: vr feb 10, 2006 9:28 pm |
|
Geregistreerd: di okt 04, 2005 7:49 pm Berichten: 248 Woonplaats: Haarlem
|
En als je dan toch wil schakelen, neem dan een cross. Deze zijn vooral met recreatief gebruik redelijk goedkoop in onderhoud. Zelf heb ik een tm cross gehad en daar heb ik altijd probleemloos mee rond gereden. Ook gaan de crossblokken vrij lang mee. Naar mijn weten is een revisie pas nodig na ongeveer 30 uur. (verbeter me even als ik het fout heb)
Een icc blok gaat een stuk minder lang mee, wel is deze iets sneller.
Maar als je begint dan is een cross al heel heftig dat kan ik je uit ervaring vertellen, daar heb je eerst wel je handen meer dan vol aan.
_________________ CRG Road rebel (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za feb 11, 2006 9:22 am |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ik kan dat bevestigen
ik ben begonnen met een 125cc cross (heb hem nog steeds)
als je nu al weet dat je misschien snel bent uitgekeken op iets minder heftigs dan gewoon beginnen met een 125cc 2 takt
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: za feb 11, 2006 12:14 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
RJ schreef: Hobby moet je Fart vragen die heeft een ICC hobbykart.
Hobbykart!!!
Ik rijd er recreatief mee, maar het is een wedstrijdkart! Met TM K9b speciaal!
Dat noem ik nou niet echt een 'hobbykart' RJ.
4takt karts dat zijn hobbykarts
(ik wacht ff op reacties )
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za feb 11, 2006 12:35 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
jij heb een opgevoerde grasmaaier fart :D:D
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: za feb 11, 2006 2:50 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
nee, nee... Peter... die heb ik al..... dus niet de dingen door elkaar halen aub !
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|