Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Beginner met een vraag
BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 1:14 am 

Geregistreerd: za jul 25, 2009 1:21 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Antwerpen
Dag allemaal!
Ik denk er aan om met karten te beginnen. Buiten occasioneel eens indoor te rijden met een huurcart heb ik geen ervaring. Ik ben ook al 30 dus het zal bij recreatie blijven :lol: Ik zou in Genk gaan rijden, maar nu stel ik mij de vraag of ik geen gevaar vorm voor veel snellere rijders. Hoe verloopt dit praktisch met totaal onervaren rijders? Wordt je niet scheef bekeken door andere rijders als je wat loopt te sukkelen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 8:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Zoals ik het zie zijn de meeste juist behulpzaam. Toen ik aantal jaar geleden ben begonnen kregen we op het circuit ook tips van anderen.
Tip: gewoon de ideale lijn blijven volgen, snellere rijders weten goed genoeg waar ze je veilig voorbij kunnen of geef evt een seintje (dmv hand uit te steken) aan welke kant ze je voorbij kunnen gaan.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 8:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Je bent al 30 nou dan zou ik er niet aan beginnen hoor :lol: :lol: (grapje). Ik ben begonnen op mijn 32e dus dat maakt niet uit hoor. Of je scheve gezichten gaat krijgen vast wel heb ik ook gehad en nog af en toe gewoon aardig blijven is er niks aan de hand. Als het goed is moeten karters die van achteren komen op jou letten. Je moet natuurlijk geen onverwachte bewegingen maken gewoon de lijnen rijden dan is er niets aan de hand. Nu nog een leuke kart kopen en rijden. Veel succes

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 9:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Niets aan de hand, op Genk is ruimte zat. Gewoon je lijnen rijden en degene die achterop komen moeten er maar voorbij zien te komen. Als je het in de gaten hebt kun je inderdaad even je hand uitsteken aan welke kant ze er voorbij kunnen.

Verder veel plezier erin hebben, das het belangrijkste.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 10:01 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
de meeste doen niet moelijk over mensen die nieuw op de baan komen zolang ze maar niet meteen denk dat ze de nieuwe schumacher zijn dan komt het allemaal wel goed

gewoon netjes je lijnen rijden en een keer door de weeks gaan dan is het wat rustiger

heb je al een idee met wat voor kart je wil rijden ??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 11:04 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Almere-Buiten
ik rijd nu ook nog niet zo lang (2 keer gereden waarvan 1 niet eens een rondje was) maar ja je krijgt veel tips en hulp van anderen en gewoon goed blijfen kijken en mensen laten passeren.

_________________
Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest



Birel 2014 met Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 11:53 am 

Geregistreerd: za jul 25, 2009 1:21 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Antwerpen
Bedankt voor de reacties allemaal. Het stelt me al gerust! Ik vreesde eerst dat ik niet anders zou moeten doen dan achter en rond me kijken om op tijd aan de kant de gaan. Maar zo leer je niet karten natuurlijk.
@joris: Nee, ik heb nog geen idee welke kart ik zou willen kopen. Ik heb al wat gezocht, maar het is allemaal nieuw voor me en ik raak er niet echt wijs uit. Als er iemand tips heeft...
Ik ben een dikke '0' op technisch vlak dus zou zeer onderhoudsvriendelijk moeten zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 2:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Onderhouds vriendelijk, ga 4 takt rijden, mooie lange onderhouds interval. (200uur) alleen de kosten zijn vaak wel hoger. (ookwel logisch)
Ikzelf rij 2 takt 125cc ICC 6 versnellingen ~40pk (schijnt).
Ik vind dat persoonlijk 1 van de moeilijkst beheersbare machines. 4 takt automaat is iets makkelijker te beheersen, geeft je iets meer rust je hoeft niet aan het schakelen te denken.
Een nadeel aanschaf is wel beduiden hoger, tenzij je nieuw materiaal gaat aanschaffen dan is alles duur :P

Maar wat wil je? Simpel niet te snel, neem opgekietelde Honda GX390 bijv. (kleine 13-16pk)
Wil je toch wel wat sneller, dan moet je even gaan buurten bij de Vampires of ander vergelijkbaar materiaal.
Die jongens komen mee met de schakelaars.

Wil je de charme van 2 takt? Neem een rotax max senior, of een kf2 (fireball?? paulo waar reed jij ookalweer mee? Een vortex rok?)

Jongens(en meiden) vul me ff aan!
Het is iig altijd een menig/discussie wat mooier is. Ga kijken, ga vragen en kijk wat je het meeste indruk geeft en waar je verwacht het lekkerst mee te kunnen rijden.
Begin desnoods met een wat minder vermogende motor, dan leer je buiten rijden.
Er komt meer bij kijken dan alleen een snelle machine.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2009 3:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Als je snel wilt zonder veel onderhoud, ga voor een vampire. Ik heb op zo'n ding gereden, en het is écht heel makkelijk om hard te gaan met zo'n apparaat, je trapt het gas in en hij gaat. Je hoeft dus niet op te passen dat je onder het powerband komt o.i.d., want hij pakt zowel op 3.000 toeren als op 10.000 toeren goed op, rijd lekker rustig (geen gezeur met laten rollen en schakelen enzo) en gaat als de brandweer.
Als je gewoon een simpele kart wil, ga voor een honda 390, eventueel een getuned exemplaar uit duitsland. Rijd leuk, weinig onderhoud, het is alleen wat log.

Voor op genk zou ik persoonlijk niet zo snel voor een honda gaan, genk is toch een redelijk snel en lang circuit, en ik denkt dat je met een honda 390 daar driedubbel om je oren gereden word.

2Takt heeft toch een hoop meer onderhoud,(lees: vaker) en als je dat allemaal moet laten doen dan ben je een vermogen kwijt, dus dat lijkt me niet echt een optie... Tenzij je bereid bent om in het begin wat meer te vragen en te proberen, dan is een 2Takt heel interessant om je wat verder in de techniek te verdiepen :wink:

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 12:23 pm 

Geregistreerd: za jul 25, 2009 1:21 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Antwerpen
Bedankt! Als ik het zo lees zou een 4 takt automaat de beste optie zijn voor mij als beginner. Bestaat er ergens een opsomming met voor en nadelen van de verschillende merken/types en hun prestaties? Nu was ik van plan om op Genk te gaan rijden, maar door hier het een en ander op te zoeken kom ik er achter dat er in Antwepren en Eindhoven ook outdoor banen zijn. Deze 2 zijn dichter voor me dan Genk, maar Genk blijft op mijn lijstje staan. Antwerpen lijkt me een kleine baan, kan/mag je daar met een zwaardere kart wel rijden?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 12:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Antwerpen mag alleen met een 4 takt!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 6:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Kourni, ik ben ook een beginner.
Ik had ook enkel ervaring met indoor karts van nog geen 6pk, je kent ze zelf ook wel;)

Een overstap naar 2takt in Genk is eigenlijk prima verlopen.
Oud Kosmic T2 met Rotax 100cc gekocht (2taktje dus). Hiermee 5 rondjes gereden en vastgelopen.
Dan maar een PRD fireball opgezet en nu loopt het prima.
Begonnen met tijden van 1:05:00 op Genk en gisteren 0:57:26 top en vrij constant in de 57 seconden (6 rijdagen verder met de nieuwe motor).

Het komt er dus op aan te wennen, alles betert met het rondje dat je rijdt. Het gaat gewoon wat sneller, maar ik denk, als 30-jarige moet je wel genoeg stuurgevoel hebben om dat aan te kunnen.
Mensen die je scheef gaan bekijken weten ook vast zélf niet meer hoe het was in het begin. van die mensen moet je je dan ook niet teveel aantrekken.
Gewoon, zoals men zegt, lijn volgen en even teken doen langs welke kant de snellere piloot mag en kan passeren.
Zelfs ervaren piloten die hun motoren inrijden op de baan, na het steken van een nieuwe piston, moeten ook trager gaan rijden tijdens de eerste sessies. Dus dat is echt geen punt om het niet te doen:)

Je zal ook zeker wel hulp krijgen.
We hebben het hier zelf al voor gehad: motor start niet, even vragen aan die man naast jou en men helpt wel even.


De kosten dan.
Het grootste zit hem in onderhoud...
4 takt kan je langer rijden zonder revisie, staat ook hierboven.
2 takt daarentegen gaat er rapper iets stuk, loopt er sneller iets vast,...

Waarom rijd men dan nog met 2 takt vraag je je misschien af.

* Nu ga ik mensen op men kop krijgen *
4 takt zijn de stieren, 2 takt zijn de gazelles. 4 takt motoren zijn zwaarder, minder vermogen. 2 takt lichter, meer vermogen.
Neemt natuurlijk niet weg dat er geen snelle 4 takt modellen zijn;)


Je zal dus zelf een keuze moeten maken...
Ik zeg alleen: 2 taktjes goed onderhouden, fijn mee omspringen en je hebt er o zo veel geniet van;)
Geniet ervan op de !juiste! manier, zorgzaam mee omspringen (of je nu 2t of 4t gaat, dit is altijd belangrijk) en dan komt alles wel van zelf

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 6:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Almere-Buiten
je kan ook naar de meeting komen (als je kan) om te kijken wat jou het leukst lijkt

_________________
Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest



Birel 2014 met Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 7:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
Hoi kourni,

Ik heb vorig jaar een keer een dag met mijn 390cc (standaard uitvoering) gereden op Genk en ik had het zelfde: "zullen ze mij (38 ;-)) wel laten leven?". :D.
Nou dat viel rustig mee, okay ik was er op een Maandag en het was niet druk. En wat marlon_ruchtie al zei de baan is breed genoeg. Ik ben Driebergen en Oldenzaal gewend, maar als je voor het eerst de pits uitrijdt en de baan opkomt dan denk je echt van: WOW ! Je kan volgens mij met 5 karts naast elkaar rijden...

Ik heb net als marlon_ruchtie ook op een Vampire mogen rijden (niet op Genk, maar op Driebergen) en die karts kunnen echt meekomen met de 2takts hoor. De prijs is wel duurder en 2e hands nog niet echt betaalbaar (uitzonderingen misschien daargelaten).

Maar met een 390cc met de juiste tandwielverhouding kun je ook snelheid maken en dan zijn tijden van 1:03 haalbaar op Genk. Dat is een tijd die een vriend van mij heeft gezet met mijn kart. En ja... de 2takters zullen sneller zijn, maar de ervaring is er zeker niet minder om. Uiteindelijk rij je wel op een vet circuit waar ook een groot aantal Formule 1 toppers ooit hebben gereden (of misschien nog wel eens rijden) ;-)...

Succes met je speurtocht naar een kart en laat je niet afschrikken door de leeftijd. Je bent zo oud als jij je voelt haha!

Groet,
HighFly

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 11:17 pm 

Geregistreerd: za jul 25, 2009 1:21 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Antwerpen
Kunnen jullie deze advertentie eens bekijken
http://www.koopjeskrant.be/kart_gillard_bs_200cc_rijklaar_zd32149721.html#

Voor zover ik er nu uit ben zou ik voor een 4takt gaan omdat ik dan ook dicht bij huis in Antwerpen kan rijden. Maar in Genk zou ik ook zeker willen rijden. Gaat zo'n B&S 200cc een beetje voldoende vooruit daarvoor? Is Gillard een goed chassis? Is de prijs redelijk? In de advertentie staat ook 'motor+boekje'. Wat staat er allemaal in zo'n boekje? Revisies enzo? Ik zie bij andere advertenties ook dingen staan als 'motor slechts 3 uur gelopen' of '2 uur gelopen na revisie'. Moet je de verkoper vertrouwen als hij dat zegt of heeft zo'n motor een teller zoals een km-teller in een auto? Lijkt me toch niet [-X


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David