Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Nieuwe kart
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=4387
Pagina 1 van 2

Auteur:  -Nick- [ di okt 14, 2008 6:52 pm ]
Berichttitel:  Nieuwe kart

Ik ga deze winter (zeer waarschijnlijk) wisselen van kart, nu heb ik nog een paar vraagjes:

Hoe zit het nou met de revisietijd van een rotax max, is dat nou 20,30,40 of 50 uur? (staat overal wel iets anders)
Ik rij nu k25, is een max dan een achteruitgang in prestatie (maw, merk je echt het verschil)
En een vortex rok, om de hoeveel uur moet die in de revisie, en wat voor een prestatie's levert ie?
Tot slot had ik nog een vraag mbt tot een cross:
Is dit kwa prestatie een vooruitgang op een automaat (in mijn geval een k25) of is het, je wint 1 sec. op het rechte stuk, maar die verlies je weer in de bochten? En wat is de revisietijd van een cross?

bvd

Auteur:  DH-karting [ di okt 14, 2008 7:06 pm ]
Berichttitel: 

Een max zou het 40 tot 50 uur uit moeten houden.
Maar dat komt eigenlijk zelden voor dus de meeste doen hem na 20 tot 30 uur de revisie in.
Hij zal wel wat langzamer zijn ( vooral onderin ) dan de k25.
maar als je goed kan rijden zal het verschil redelijk klein zijn.

de vortex rok levert wel weer goede prestaties maar het zal ook niet een heel groot verschil zijn met die k25 ( tenzij je een super rok neemt )

Als je goed schakel kan rijden ben je sneller met een cross.
Maar dan zul je heel veel moeten oefenen dus in het begin zal je waarschijnlijk sneller zijn met een k25 o.i.d
Ik kan je wel vertellen dat een startknopje wel heel erg handig is :P

Auteur:  joris [ di okt 14, 2008 7:10 pm ]
Berichttitel: 

schakelen geeft wel een extra demensie aan het karten en de trekkracht van onderuit is geweldig

Auteur:  David [ di okt 14, 2008 7:12 pm ]
Berichttitel: 

Een Rotax Max is wat prestaties betreft niet echt een vooruitgang t.o.v een K25. Je moet ook anders rijden met een Max, en dat moet je maar net liggen.
De optimale afstelling vinden met een Max is moeilijker, een afstelling vinden dat je goed kunt rijden, en er niks kapot gaat is gemakkelijker.

Sommige maxxen halen echt 50 uur, niet allemaal helaas. Wedstrijdrijders zullen sowieso geneigd zijn het blokje eerder te reviseren.
Bedenk dat 30 uur eigenlijk ook al veel is, mijn Max is van 2006 en ik heb er nog geen 30 uur mee gereden.
Voordelen van een Max t.o.v een K25 zijn het gemak van een interne starter, de minder gevoelige koppeling (die echter ook niet altijd betrouwbaar blijkt), de balansas, en het feit dat je nergens speciale in of uitlaat dempers hoeft te monteren.

Nadelen zijn de Nicasylwand (hoewel dit tegelijkertijd ook een voordeel is), het matige vermogen bij lage toeren, de duurdere bougies, en voor sommige recreanten kan de verzegeling van het blok ook als nadeel gezien worden.

Mocht je overwegen een nieuwe Max te kopen zou ik adviseren om nog een paar maanden te wachten, er staan vrij ingrijpende wijzigingen aan o.a. de koppeling gepland.

Auteur:  Gerwin [ di okt 14, 2008 7:54 pm ]
Berichttitel: 

Als je K25 rijdt zou ik niet overgaan op een cross. Dan zou ik eerder kiezen voor een ICC. Wil je hiermee sneller zijn moet je goed kunnen schakelen. En volgens mij is de revisie voor een cross ongeveer het zelfde als een 125 cc automaat. Maar dat weet ik niet zeker correct me if i'm wrong.

Auteur:  -Nick- [ di okt 14, 2008 8:02 pm ]
Berichttitel: 

Bedankt voor de reacties :) , ik zal het er eens met m'n pa over hebben :P

@ Gerwin, helaas is een icc iets te duur in onderhoud voor ons

Auteur:  kartje [ di okt 14, 2008 8:06 pm ]
Berichttitel: 

Hoi Nick
Op marktplaats staan een paar blokken te koop kf2 en kf3 sommige daarvan hebben 41 pk misschien is dat wat.

Auteur:  hve [ di okt 14, 2008 8:10 pm ]
Berichttitel: 

hey nick ik denk dat je beter nog een jaartje ervaring op kan doen met de k25 !
hoeveel effectieve rij uren heb je nu gemaakt nick ?
lijkt me eerder een plan om te wisselen van chassis ,en je blokje een keer te reviseren .

en weer lekker een jaar te rijden !

Auteur:  Gerwin [ di okt 14, 2008 8:20 pm ]
Berichttitel: 

@ Nick Oke dat speelt ook mee natuurlijk :wink: . Maar dan zou ik als ik jou was lekker doorrijden met wat je nu hebt.

Auteur:  Bob77 [ di okt 14, 2008 10:58 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
hey nick ik denk dat je beter nog een jaartje ervaring op kan doen met de k25 !
hoeveel effectieve rij uren heb je nu gemaakt nick ?
lijkt me eerder een plan om te wisselen van chassis ,en je blokje een keer te reviseren .

en weer lekker een jaar te rijden !


Dat doe ik dus ook :) Die K25 van me gaat echt niet weg!
Heb alleen net een nieuw frame gekocht, Intrepid Explorer uit 2007.
Dat is gewoon een goede upgrade, want er is nog veel meer te halen uit die K25.

Auteur:  Basjuh [ wo okt 15, 2008 8:09 am ]
Berichttitel: 

Ik zou ook kijken voor nieuw frame uit een recent jaar.
Daar volgend jaar veel fun mee hebben. En dan gewoon verder kijken.
Want echt veel ervaring heb je nog niet opgedaan.

Auteur:  -Nick- [ wo okt 15, 2008 9:00 am ]
Berichttitel: 

Bedankt voor de reacties :)

Ik wilde zelf ook alleen een nieuw frame, want ik ben zeer tevreden over de motor, maar m'n pa wilde dat niet omdat een frame uit 2002 niet zo snel verkocht word als een complete kart.
Maar na enig beraad zijn we toch tot de conclusie gekomen om alleen een ander frame te kopen :)

@ Bob, gefeliciteerd met je aankoop :D

Auteur:  Bob77 [ wo okt 15, 2008 9:57 am ]
Berichttitel: 

Thanks, pics komen volgende week :D

Oude frame heb ik gewoon ingeruild voor de nieuwe, scheelt misschien wel wat geld maar heb er in ieder geval geen gezeik mee nu :)

Ben benieuwd waar jij mee komt! :)

Auteur:  kartje [ wo okt 15, 2008 12:02 pm ]
Berichttitel: 

Hee Nick
OOk een idee om je oude chassis in te ruilen.

Auteur:  -Nick- [ wo okt 15, 2008 12:35 pm ]
Berichttitel: 

Dat zou opzich ook een mogelijkheid zijn, maar krijg je er dan niet veel minder voor?

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/