Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
Beginnen met karten (Bezig met aankoop maar advies nodig) https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=4194 |
Pagina 1 van 4 |
Auteur: | leonzuid [ di aug 12, 2008 10:04 am ] |
Berichttitel: | Beginnen met karten (Bezig met aankoop maar advies nodig) |
Hallo mensen, Ik wil gaan beginnen met karten, heb me al een beetje georienteerd maar ik weet nog niet echt wat bij mij past. Misschien hebben jullie een goede suggestie voor mij en eventueel een mooie koop. Ik ben 26jaar en hou van wel een beetje snelheid. Rij zelf motor een R1 waarmee ik af en toe op het circuit rij. heb niet echt veel kart ervaring op enige bedrijfs feestjes na, heb er wel een beetje feeling voor. Mijn budget ligt ongeveer tussen de 1000 a 2000euro. wil er als recreant mee rijden zo´n 1 a 2keer per maand. De bedoeling is dat ik ermee in berghem ga rijden en af en toe in oldenzaal. Sleutelen is geen probleem ben zelf een monteur. Hopenlijk kunnen jullie me een helpen en misschien een mooie kart aansmeren. Groeten Leon. |
Auteur: | Basjuh [ di aug 12, 2008 10:17 am ] |
Berichttitel: | |
Beste Leon, Ten eerste van harte welkom hier op het forum. Zoals je al aangeeft hou je van snelheid, dan zou ik zeker voor een 2takt kiezen. Hier op het forum is genoeg info daarover te vinden. Wie zoekt wie vind |
Auteur: | Pro-kart monster [ di aug 12, 2008 10:37 am ] |
Berichttitel: | |
Ik denk dat een rotax max senior de beste keuze voor jouw is alleen omdat dit 2 takt is mag je er niet mee op Oldenzaal rijden |
Auteur: | Philipper [ di aug 12, 2008 11:43 am ] |
Berichttitel: | |
je mag er ook niet mee op berghem Ik zou dus voor een snelle 4 takt gaan, Zelf ken ik daar niks van maar er zijn wel andere hier op het forum die dat wel weten |
Auteur: | Basjuh [ di aug 12, 2008 11:53 am ] |
Berichttitel: | |
Sinds waneer mag je met een rotax max senior niet meer op berghem? |
Auteur: | leonzuid [ di aug 12, 2008 12:01 pm ] |
Berichttitel: | |
Dus als ik het goed begrijp kan je met een 4-takt beter uit de voeten op de verschillende banen? Zat eerst te denken aan een 2-takt ivm meer vermogen onderin maar begin toch weer te twijvelen, is er nu veel verschil kwa rijden met een 2 of 4takt? |
Auteur: | Philipper [ di aug 12, 2008 12:19 pm ] |
Berichttitel: | |
IK zelf ben een 2takt karter en k zie ook meer 2 takt dan 4 takt karts Maar om indoor te rijden zou ik voor een 4 takt gaan @Basjuh: Sorry weet ook niet waar ik dit gehaald heb, mijn excuses Ik zou hetzelfde doen zoals Basjuh zegt rotax max senior. Maar de keuze ligt bij U he 4 takt heeft over het algemeen minder onderhoud nodig dan een 2takt en is ook minder moeilijk aftestellen volgens mij. Kwa verschil in rijden kan ik U niks vertellen ik weet alleen dat als je in een huur kart rijd en dan eens met een 2takt je niets anders meer wil ( zo was het toch bij mij). Wat je zegt over uit de voeten kunnen op de verschillende banen klopt wel en niet: Zoals ik al zei : wil je indoor ga dan voor een 4 takt wil je outdoor ga dan voor 2 takt OF EEN SNELLE 4TAKT maar deze zijn enorm duur wil je ze allebij neem dan 4 takt. Zo zie ik het (verbeter indien nodig ik ken NIETS van 4 takt). Over het vermogen onderin is de keuze snel gemaakt en wordt het een 2 takt. Maar dan zit je weer met een ander "probleem" (ik noem het zo omdat ik er geen ander woord voor vindt ) Een rotax max ( junior, senior,...) is in lage toeren niet echt veel ikzelf rijd met een 100cc en ik houd een rotax max ( wat 125cc is ) bij in trage bocht (haarspeld,..) Maar een rotax max motor vraagt zeer weinig onderhoud en is zeer gebruiks vriendelijk zodat dat van die lage toeren niet echt een probleem vormt. Een Rotax Max is ook een van de weinige 2 takt motoren waar je 50 uur mee kan rijden alvorens een recvisie te doen je moet weten dat dit bij een 100cc om de 11 uur is. Nogmaals de keuze ligt helemaal bij jou. Mvg Philipper (verbeter als ik iets fout zeg) |
Auteur: | Beire [ di aug 12, 2008 1:22 pm ] |
Berichttitel: | |
Even nuanceren -> een snelle 4-takter is onderin sterker dan een 2-takter (bredere powerband). Daarom ook zijn de snellere 4-takters op baantjes met korte rechte stukken/bochten meestal sneller dan een gelijkaardige 2-takter. Het beste bewijs hiervan is Genk, daar was een Biland vroeger bijvoorbeeld even snel tot sneller als een Rotax Max. Sinds de baan vernieuwd is en er grotere lange rechte stukken zijn en minder korte bochten is de Max sneller. |
Auteur: | leonzuid [ di aug 12, 2008 2:07 pm ] |
Berichttitel: | |
Het is wel de bedoeling om alleen buiten te karten, meeste in berghem. Is dit circuit betergeschikt om met een 4takt of 2 takt te rijden. Ik kan nu van een kennis een 2takt schakel overnemen een 125cc. Als ik toch voor een 4takt kies wat is dan een goede keus, een honda 390? ivm het grote aanbod en onderdelen. Heb ook naar een tkm 4s gekeken. Alleen deze zie je weinig. is dit dan ook een mindere keus. Sorry voor de vele vragen maar wil er geen spijt van krijgen. |
Auteur: | Wilfred [ di aug 12, 2008 2:44 pm ] |
Berichttitel: | |
He leon, TKM is minder bekend, maar als je een Honda GX390 overweegt zou ik toch voor de TKM gaan, zeker op Berghem. Een 390 is wel betrouwbaar, maar ook zwaar en niet heel snel (standaard). Een TKM is wel redelijk snel, maar niet te vergelijken met 2-takt en de echt snelle - en dure - 4-takters als Vampire en Swissauto. |
Auteur: | marlon_ruchtie [ di aug 12, 2008 3:31 pm ] |
Berichttitel: | |
een 125cc 2takt schakel heeft over het algemeen veel onderhoud nodig(afhankelijk van of het een cross blok is of een icc), echter vind ik wel dat dit veruit het mooiste is om op te rijden... Een honda 390 is tamelijk traag, zeker als je de snelheid van een yamaha R1 gewend bent... |
Auteur: | Basjuh [ di aug 12, 2008 4:02 pm ] |
Berichttitel: | |
Voor op berghem zou ik zeker een 2 takt kiezen. Wat ik je ook zal aanraden is om gewoon eens op het circuit te gaan kijken in het weekend en gewoon eens met iedereen een praatje te maken. Naast dat het erg leerzaam weet je waarschijndelijk ook al wat meer over wat je precies wilt |
Auteur: | David [ di aug 12, 2008 4:24 pm ] |
Berichttitel: | |
Als je vaak op Berghem gaat rijden, van de snelheid van een R1 houdt, en niet schrikt van de hogere kosten denk ik dat een ICC (125cc schakelkart) het beste bij jou past. Tweetakt automaat alternatief is zoals al genoemd de Rotax Max, niet de snelste TAG, maar wel een van de betrouwbaarste over het algemeen. Viertakt alternatief zou de Swissauto kunnen zijn, als de prijs zo blijft als gepland, echter zal je die niet tweedehands vinden nog. |
Auteur: | leonzuid [ di aug 12, 2008 4:27 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik ga inderdaad dit weekend maar eens kijken in berghem, heb nu alweer een berg info gekregen. Zoals het er nu naar uitziet ga ik toch voor een 2takt, Het onderhoud is geen probleem het is me werk en hobby, al hoewel een kart weer een nieuwe uitdaging is. Ga me ook maar eens verdiepen in het onderhoud. Ik heb nu veel gelezen dat je bij een 2 takt varieerend tussen de 10en de 50uur revisie moet uitvoeren. Gaat het hierom alleen een nieuwe zuiger of komt er nog veel meer bij kijken? |
Auteur: | David [ di aug 12, 2008 4:31 pm ] |
Berichttitel: | |
Hangt een beetje van het type motor af, maar vroeg of laat zullen ze allemaal compleet gereviseerd moeten worden, dus meer dan alleen een nieuwe zuiger ja. |
Pagina 1 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |