Auteur |
Bericht |
Msnoeren
|
Geplaatst: wo dec 19, 2007 7:46 pm |
|
Geregistreerd: wo dec 19, 2007 7:25 pm Berichten: 1 Woonplaats: Dongen
|
Hoi,
Wij zijn twee vrienden van ongeveer 100kg, die voor de fun af en toe op een buitenbaan ( Berghem ) Willen karten. Wij willen een schakelkart. Wij willen met deze kart ook wel eens een bochtje kunnen driften ( niet continue ) Het gaat ons om de kick van de snelheid en het vermogen te kunnen driften.
Welk type kart adviseren jullie kenners? Welk budget moeten we denken ivm banden en onderhoud gekoppeld aan onze boven omschreven rijstijl!
Zovast bedankt
Gr
Mark
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo dec 19, 2007 7:55 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
simpel koop een normale schakel kart en koop er een extra setje velgen bij daar leg je harde banden op dan kun je niet veel anders dan drifte met zo'n ding
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: wo dec 19, 2007 8:40 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ik zou een type cross doen die zijn toch even goedkoper en onderhoudsvriendelijker
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: wo dec 19, 2007 9:12 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
ik zou inderdaad ook een cross schakelblok aanschaffen,
zijn zoals Guido als zegt onderhoudsvriendelijker en goedkoper
voor te driften hoef je trouwens niet persee een schakel kart te hebben
vrijwel met iedere kart valt te driften
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo dec 19, 2007 9:14 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Klopt inderdaad....
Crossblok is onderhoudsvriendelijk, en als je wilt driften is een schakelkart niet noodzakelijk... Automaat zal waarschijnlijk zelfs makkelijker zijn omdat je met een schakel nogal snel onder z'n toeren zit(weet niet of dit met een crossblok ook zo is?)..
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: wo dec 19, 2007 10:26 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Msnoeren...
let er wel op dat er een hoop rijders niet echt blij met jullie zijn wanneer jullie bij iedere bocht gaan driften....
Ik weet nou niet of dat bevoordelijk is voor de veiligheid van jezelf en andere rijders...
Maar het is uiteraard wel mogelijk....
Ik maai af en toe ook het gras....
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: do dec 20, 2007 3:37 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
Ik ken jongens die ook dachten zo stoer te zijn op De Landsard en zij kregen 1 waarschuwing en daarna was het vertrekken en niet meer terugkomen! En maar goed ook dat het 'flauwekullen' niet toegestaan is op de baan. Je komt om te racen, niet om te driften, te botsen of om van het uitzicht te genieten...
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: do dec 20, 2007 3:56 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Snap wel dat dat driften geweldig is, maar zou dat zeker niet op een kartbaan doen, maar gewoon op een afgelegen terrein. En om te driften is een schakel idd niet ideaal, een snelle automaat is prima. En verder moet je gewoon keiharde banden hebben, deze driften het meest en slijten naar verhouding het minst.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do dec 20, 2007 9:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik denk persoonlijk dat je een echte power slide toch alleen met een schakel kunt uitvoeren en dat is toch de bedoeling of niet
|
|
Omhoog |
|
|
Samuel
|
Geplaatst: vr dec 21, 2007 2:05 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je veel koppel hebt. Met veel koppel kan je in een breed toeren gebied voor wielspin zorgen, dan nog lekkere harde banden erbij en het komt helemaal goed met dat driften.
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
The overtaker
|
Geplaatst: za dec 22, 2007 9:32 am |
|
|
zolang je mij niet in de weg rijd vind ik alles best maar al zit er een voor me te driften kan ie zeker verwachten een tikkie te krijgen en hierdoor de baan uit te gaan.
maar even sirieus als het rustig is kan je af en toe best driften. Zelf vind ik het ook erg leuk. maar probeer niemand te hinderen met wat gedrift.
ik zou een cross kopen dan heb je meer koppel dan een icc en kun je wel een power drift maken.
ook is het makkelijker omdat een cross zijn vermogen eerder oppakt.
_________________ Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002
|
|
Omhoog |
|
|
Bo
|
Geplaatst: za dec 22, 2007 11:42 am |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
Driften is leuk, maar niet op een kartbaan met andere rijders. Als je voorme rijd en je bent zo belachelijk aan het driften heb ik daar wel een streep op me voorbumper voorover. Zoek gewoon een parkeerterrein.
_________________ LenzoKart
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: za dec 22, 2007 12:48 pm |
|
|
als je wilt driften zou ik een rally auto aanschaffen.
dan kun je driften zo veel je wilt en rijd je andere karters ook niet in de weg op de kartbaan.
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za dec 22, 2007 4:52 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
k wil niet zegge dat ik kart nog nooit dwars heb gehouden op de baan...
maar het is niet altijd hinderlijk als er bijvoorbeeld maar 2 man op de baan zijn
toch zal k afraden om te doen
|
|
Omhoog |
|
|
Robbifumi
|
Geplaatst: za dec 22, 2007 7:33 pm |
|
Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm Berichten: 385 Woonplaats: Drenthe
|
Gewoon lekker je gezonde verstand gebruiken (er vanuit gaande dat dat aanwezig is...)
Ik heb een setje oude harde banden en die gooi ik af en toe onder mijn ICC en dan heb ik heel veel lol tijdens het proberen zoveel mogelijk dwars te gaan
En natuurlijk let ik er goed op of ik anderen niet hinder....
Ik kart tenslotte voor mijn plezier... en met het af en toe driften heb ik gewoon veel plezier.
Mocht het opeens wat drukker worden op de baan dan probeer ik gewoon zo weinig mogelijk te driften, wat op zich ook al weer een hele kunst is...
_________________ * Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt.
|
|
Omhoog |
|
|