Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

B&S 200cc <====> Honda 390cc
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=3298
Pagina 1 van 3

Auteur:  jan1 [ za okt 13, 2007 6:44 pm ]
Berichttitel:  B&S 200cc <====> Honda 390cc

Hier ben ik weer,maak me slim....
B&S motor 200cc // honda 390 cc ongeveer evenveel PK's ????
Klopt deze redenering of ben ik verkeerd.....naar mijn mening kan ik dan ook een kart aankopen met een B&S 200cc motor??
Ben ook eens aan het kijken naar een rollend chassis om dan zelf een motor erop te zetten,MAAR .......blijkbaar is het niet zomaar een motor erop plaatsen,alle kartchassis zijn niet geschikt voor 2T of 4T motors...
:oops: Hoe kan ik het verschil zien ...of wat is het verschil tussen een 2T en een 4T chassis ??

groetjes Jan en Bjorn.

Auteur:  joris [ za okt 13, 2007 6:55 pm ]
Berichttitel: 

nee je kunt niet altijd zomaar een honda of zo op een frame plaatsen het kan voorkomen dat de frame buis die achter de stoel doorloopt in de weg zit dit komt omdat de aandrijving bij een honda bij de stoel zit en niet aan de wiel zijde als bij een 100cc

ook zal de stoel wat verder naar links moeten

Auteur:  marlon_ruchtie [ za okt 13, 2007 8:30 pm ]
Berichttitel: 

B&S en honda 390(standaard) hebben inderdaad evenveel vermogen. De B&S is iets sneller...

over het algemeen kun je een honda op een 2-takt chassis zetten echter moet je wel je stoelsteun aanpassen, en zoals gezegd opletten dat de dwarsbuis achter de stoel langs niet in de weg zit voor je ketting...

Auteur:  Lex [ za okt 13, 2007 8:42 pm ]
Berichttitel: 

Klopt, een Briggs is een iets sneller als een 390, en een beetje minder industriemotor.
er is ook iets meer competitie voor een briggs, zowel chrono als de Knaf organiseren hier races voor, alleen Chrono organiseert iets voor de 390 rijders.
Kijk anders eens op onze site voor meer info, of mail mij in een PB'tje, ik kan er na 3 jaar Briggsen aardig over meepraten.

Auteur:  Enzodino [ zo okt 14, 2007 8:23 am ]
Berichttitel: 

Mijn standaard 390 is stukken sneller dan een Briggs, ik was ze de oren. Plus dat de Briggs een beetje voor kinderen is(8-12). Ook de betrouwbaarheid van de Briggs laat soms te wensen over, terwijl een 390 jaren lang meegaat, ook zonder servicebeurt(wel aan te raden). Het enige is dat er hier in het westen en het zuiden meer wedstrijden zijn voor de Briggs, maar ook daar zul je alleen maar kinderen tegenkomen. Voor jouzelf is de Briggs niet zo geweldig aangezien de 390 meer trekkracht heeft en de boel daardoor iets krachtiger op gang krijgt. Dus ook als je meer weegt dan 45kg. En je zoon is meen ik 16, dus voor hem is er ook niet zoveel aan om tegen kinderen van 10 te gaan rijden. En een 4T motor op een 2T frame zetten is lastig, maar mogelijk, het is beter om gewoon een 4T frame te kopen. Het verschil is, dat als je het frame rechtop zet, de buis achter de stoel bij een 2T frame rechts laag begint en dan steeds hoger gaat (/ zo dus overdreven gezecht) en bij een 4T frame net andersom. Hij begint hoger en loopt dan naar beneden.(correct me if i'm wrong)

Auteur:  Lex [ zo okt 14, 2007 10:40 am ]
Berichttitel: 

@ Enzodino, Voor onze nieuwe motor (Vampire = 4 takt) hebben wij een ICA (= 2 takt) frame nodig !!!
En dit past gewoon.......

Auteur:  Pro-kart monster [ zo okt 14, 2007 10:43 am ]
Berichttitel: 

kijk prokart is gewoon het beste :wink:

maar even serieus de briggs is niet alleen voor kinderen hoor
bij de KNAF is er ook een apparte goedgevulde senioren klasseen die rijden best hard
persoonlijk zou ik ook voor een honda 390cc kiezen die is zeker wel wat sneller dan de briggs

ter verglijking een honda 390cc is iets sneller dan een prokart maar een prokart kan iik briggs heel goed bijhouden

daar komt natuurlijk bij dat de prokart en de Honda 390cc veeeeeel betrouwbaarder zij
maar wil je wedstrijden dan kun je beter tussen de prokart en de briggs kiezen aangezien daar veel vollere startvelden voor zijn

Auteur:  joris [ zo okt 14, 2007 12:41 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
@ Enzodino, Voor onze nieuwe motor (Vampire = 4 takt) hebben wij een ICA (= 2 takt) frame nodig !!!
En dit past gewoon.......



een vampire is ook geen hoda 390 he

de vampire heeft de uitgaande as aan de band zijde en kan dan op een nomaal 100cc chassis de 390 zit dit aan de andere zijde en dan kan de draws buis wel eens in de weg zitten

Auteur:  marlon_ruchtie [ zo okt 14, 2007 6:46 pm ]
Berichttitel: 

De Briggs is wel degelijk sneller, op berghem hebben ze namelijk briggs voor verhuur en op het rechte stuk liepen deze weg van mijn 390 toen die nog standard was...

Auteur:  jvd [ zo okt 14, 2007 7:09 pm ]
Berichttitel: 

idd een briggs is sneller op een snel circuit zoals oss, eindhoven

maar een 390 is weer sneller op baantjes zoals eefde, driebergen enz
op de kleine baantjes dus

dus conclusie:
korte baantjes--> 390, ivm veel koppel
lange snele baan ---> Briggs ivm topsnelheid

Auteur:  Enzodino [ ma okt 15, 2007 7:16 am ]
Berichttitel: 

Ja, een Vampire is een uitzondering. Wat jullie zeggen zou idd best kunnen kloppen, maar op Uitgeest was ik altijd een halve seconde sneller dan de Briggsen. Heb nooit op een lange baan tegen een Briggs gereden. Maar om te beginnen zou ik toch echt een GX390 kiezen. En als je dan zegt we gaan wedstrijden doen, kun je altijd nog eens een kart kopen die volle startvelden heeft. Ik zou eerst veel uren maken en ervaring opdoen, en dan pas naar wedstrijden kijken.

Auteur:  fastshadow [ di okt 16, 2007 8:54 am ]
Berichttitel: 

Praten we over een World fomula of een normale industrie motor zoals de GX serie van Honda

Auteur:  Enzodino [ di okt 16, 2007 8:56 am ]
Berichttitel: 

Ja, over beide. Welke het beste zou zijn voor Jan en Bjorn. Maak er een Poll van!!! :lol:

Auteur:  DirkPilat [ zo okt 21, 2007 9:55 am ]
Berichttitel: 

Een Briggs World Formula motor is een absolute afrader! Deze gingen en gaan bij bosjes kapot. Is ook beslist geen optie voor volwassen rijders. Te weinig koppel onderin.

Ik dag iedere volwassene uit om op welk circuit dan ook het opnemen met een Briggs WF motor tegen een 390. En met een 390 bedoel ik eentje getuned volgens het reglement van de VKCT, dus alleen optimaliseren (ontsteking op tijd, kleppen stellen, compressie op orde en een goeie bougie) maar niks bewerkt oid.

Een Junior briggs is maar net sneller dan een Prokart, een senior zeker niet en een 390 is echt nog een klap sneller dan een Prokart...

Dirk (ervaringsdeskundige :-))

Auteur:  Enzodino [ zo okt 21, 2007 11:20 am ]
Berichttitel: 

Hehe Dirk, eindelijk eentje die het snapt. Heb hier niets meer aan toe te voegen!!!

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/