Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
Wij willen gaan karten DEEL 2 https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=3295 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | jan1 [ wo okt 10, 2007 7:22 pm ] |
Berichttitel: | Wij willen gaan karten DEEL 2 |
Alvast bedankt aan iedereen om ons verder te helpen.... 1 ding weet ik al 4-takt 390cc,zowel voor de zoon als voor mij.... Welk merk van chassis....waar moet ik op letten,bij nen auto hebt ge ook een trabant en een rolls royce..... Laten we ervan uitgaan dat ik zowat een middenklasse wil...... Een 2de hands met een 390cc tusen de 1500 a 1800 euro....moet lukken denk ik,of zie ik dit verkeerd. Het is de bedoeling om er twee te kopen,maar anders liever 1 kart tegenover 2 waar we problemen mee hebben (dan is de fun er snel af) Groetjes Jan en Bjorn. |
Auteur: | marlon_ruchtie [ wo okt 10, 2007 8:01 pm ] |
Berichttitel: | |
Bij de chassis moet je er vooral op letten dat hij aan de onderkant niet te plat is, en dat die wel recht is. Voor 1500 tot 1800 euro moet het volgens mij zeker lukken om een goede honda 390 te krijgen. Wat merken betreft is het maar net waar je voorkeur ligt en wat je voor vervangingsonderdelen wilt uitgeven... De CRG is jouw rolls royce als ik het goed heb, en een tibikart is denk ik ongeveer een middenklasser(misschien iets daaronder). Maar je kan beter een goede tibi kopen als een slecht onderhouden CRG dus het blijft altijd een beetje opletten... |
Auteur: | Nuno [ wo okt 10, 2007 8:29 pm ] |
Berichttitel: | |
wat ik zelf heel belangrijk vind zijn de remmen kijk daar heel goed naarof die in orde zijn! (mischien zeg ik dit doordat ik er vaak pech mee heb gehad) |
Auteur: | Pro-kart monster [ wo okt 10, 2007 8:33 pm ] |
Berichttitel: | |
Kombikart maakt ook zeer goeie frames tegen een leuke prijs voor de honda 390 dat is zeker een aanrader mij bevalt het prima |
Auteur: | Enzodino [ do okt 11, 2007 2:38 pm ] |
Berichttitel: | |
Ja, qua frame is het je eigen smaak, waar je ook op moet letten is welke shop bij jouw het dichtst in de buurt zit, anders moet je een uur rijden voor reserveonderdelen. CRG is prima, Intrepid is miss wat meer middenklasse, Energy kan ik je niet aanraden, prachtig frame, supersnel, maar voor reserveonderdelen een levertijd van 6 maanden tot nooit. Kombikart is ook prima, helemaal voor indoor. Heb gehoord dat deze wat steviger zijn, weet het niet precies. |
Auteur: | fastshadow [ do okt 11, 2007 3:10 pm ] |
Berichttitel: | |
jannes jij hebt er toch nog een te koop |
Auteur: | Pro-kart monster [ do okt 11, 2007 3:32 pm ] |
Berichttitel: | |
Energy onderdelen kun je nu ook in uitgeest halen bij speedsupport |
Auteur: | gallie [ za nov 03, 2007 2:33 pm ] |
Berichttitel: | |
Beste Jan1 Waarom neem je geen honda gx200 die volgens BEKC reglement getuned zijn. Die zijn op antwerpkarting meestal nog ietsje sneller dan de briggsen en ze zijn heel betrouwbaar en je kan er ook heel leuk mee indoorkarten in aalst en sintniklaas. Je kan eens gaan kijken in jpr die hebben altijd wel mskarts en sodikarts staan. De keuze is aan jou he. Mvg gallie |
Auteur: | Enzodino [ za nov 03, 2007 4:25 pm ] |
Berichttitel: | |
Ja, dat is waar, maar gaan die getunde GX200's dan niet sneller stuk dan een standaard 390??? En bovendien, als je genoeg hebt van de standaard 390 kun je hem ook nog behoorlijk kietelen tot wel +-30pk!!! Zoveel zie ik nog niet uit een GX200 komen. Maar we hadden het hier voornamelijk over het frame en Jan&Bjorn zeiden dat ze het erover uit waren: een 390. Een frame is volgens mij dus behoorlijk afhankelijk van je smaak. En of er zoals ik al zei een dealer van het merk in de buurt zit, zit die er niet kun je misschien wel eens een uur rijden voor een reserve-onderdeeltje. |
Auteur: | gallie [ zo nov 04, 2007 12:42 am ] |
Berichttitel: | |
Die gx200 zijn dan ook alleen maar sneller op die 2 cirquits omdat ze gewoon weg meer koppel hebben als een briggs. En ze zijn ook volgens het BEKC reglement getuned en dus is er een endurance wedstrijdklasse voor. En binnekort komen er ook club sprintraces voor die motor. En ze gaan absoluut niet snel stuk heb er nog geen stuk zien gaan en ook nog niet gehoord dat er kapot zijn gegaan. Is gewoon om de 7 a 8 uur rijden olie verversen en heel af en toe de kleppen stellen. Mvg Gallie |
Auteur: | Enzodino [ zo nov 04, 2007 11:56 am ] |
Berichttitel: | |
Om de 7 a 8 uur is volgens mij redelijk snel. Maar ok. Maar dat neemt niet weg dat je met een 390 nóg verder kan, qua tuning, als je meer wilt. Je kunt als je meer wilt natuurlijk ook TKM, Biland of Vampire gaan rijden. Mocht je in de 4-takt willen blijven. |
Auteur: | gallie [ zo nov 04, 2007 3:52 pm ] |
Berichttitel: | |
Precies dat is zo ja, maar ik wil er mee zeggen het is de meest goedkope klasse om in te racen. Het is jammergenoeg alleen in belgie. Mvg gallie |
Auteur: | Samuel [ zo nov 04, 2007 6:01 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik rij zelf een 390 met BRM frame dees bevalt me heel goed |
Auteur: | Enzodino [ ma nov 05, 2007 8:19 pm ] |
Berichttitel: | |
Mijn eigen ervaring met mijn 390 is ook prima, zoals je waarschijnlijk al hebt kunnen merken. Alleen een paar koppelingen erdoorheen gerookt en een paar kettingen gebroken. Met het blokje is nooit wat aan de hand geweest, en loopt als een tierelier. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |