Auteur |
Bericht |
jan1
|
Geplaatst: di okt 09, 2007 8:35 pm |
|
Geregistreerd: di okt 09, 2007 6:36 pm Berichten: 6
|
hallo allemaal,zoonlief 16 jaar wil gaan karten,willen dit gaan doen in Antwerp karting.
Wat is eigenlijk een goede kart om mee te beginnen,mag enkel met 4-takt karts gereden worden.
Was naar tweedehands karts aan het zoeken op het internet,vond er enkele met 4-takt 200cc honda motor ===>blijkbaar,volgens commentaar niet goed ???
Heb er eigenlijk zelf ook zin in gekregen,Maar ben ik niet wat te oud 41 jaar om met karts te gaan rijden ??jullie zijn allemaal zo jong nog!!!
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di okt 09, 2007 8:38 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Je bent nooit te oud om te karten, weet zkkr dat er mensen met 41+ zijn die ook nog karten.
Een goeie/betrouwbare 4 takt is een 390cc.
Ik zelf rij met een 2 takt, waarschijndelijk (weet eigenlijk wel zekker) kunnen de 4 takt rijders hier op het forum meer info geven over 4 takt
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 09, 2007 8:39 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
jan1....
Alereerst welkom op ons kartforum.
Ja bij Antwerp karting mag je alleen met 4-takt. de 200cc Honda motor is niets mis mee. Onderhoud is bijna nihil. Ja, dat het niet zo snel gaat als een Honda 390cc of een 2-takt... dat weten we nu wel.
Gewoon goed op alle sites kijken Marktplaats.nl / Speurders.nl etc.
En je leeftijd....??
Niets mis mee.. ik ben ook 40 jr. en hoop nog tot aan mijn pensioen te kunnen karten. Op de baan zal je veel ouder rijders zien dan 40 jr.
Indoorkarting ligt wel veel meer bij de jeugd, maar ook daar zullen er best wel ouderen zijn die karten.
suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di okt 09, 2007 8:40 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoi Jan1,
41 jaar is niet te oud om te gaan karten hoor! Gewoon doen
Een 200cc 4-takt kan best goed zijn, alleen gaan die meestal niet zo hard.
Een honda 390 is dan een betere keus. Sneller is een TKM, zijn ook hele leuke blokjes, en wordt in Belgie volgens mij meer mee gereden dan hier in NL.
Wil je echt iets snels is een Biland of een Vampire een optie, alleen die zijn vrij prijzig.
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di okt 09, 2007 9:14 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Hallo,
zoals gezegd ben je, zolang de gezondheid het toelaat, nooit te oud om te karten. Een 200cc honda is erg onderhoudsvriendelijk, zowel qua motor als qua banden e.d.
Zodra je aan een honda 390cc begint gaan de banden ineens veel harder, maar anzich best te doen. Mocht je eventueel harder willen dan zijn er ook nog opties naast de tkm, biland en vampire ook nog "gekietelde" honda 390cc blokjes.
Mocht het toch op sneller als honda uitkomen denk ik dat je beter voor de vampire kunt gaan als voor de biland. De biland heeft namelijk twee carburateurs ipv 1 en bovendien is de vampire echt veel sneller.
Dit laatste zal wellicht iets te snel zijn om mee te beginnen, weet niet of er al ervaring is?
Als je geen ervaring hebt zou ik persoonlijk voor een honda 390cc gaan...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
jan1
|
Geplaatst: di okt 09, 2007 9:57 pm |
|
Geregistreerd: di okt 09, 2007 6:36 pm Berichten: 6
|
Onze ervaring is zo goed als 0,huurkarts ja, maar dat zal niet hetzelfde gevoel geven denk ik,ikzelf rijdt met de auto en de moto,en zoonlief met de fiets,wil hiermee maar zeggen ,is het verstandig om voor t'zoontje ineens een 390cc te kopen ???(voor papa natuurlijk wel )
Ben wel van plan mijn zoon lessen te laten volgen,denk dat dit niet slecht zal zijn.....
Blijkbaar met mijn zoektocht naar 390 cc karts ligt de prijs rond 1500 a 1700 euro is dit zowat de prijs.......voor een redelijke 2de handskart
Is het beter dat ik een nieuwe koop??...(moet nog wat gaan rond surfen zal de prijs niet kennen van nieuw matreaal)
in ieder geval iedereen al bedankt voor de uitleg.
|
|
Omhoog |
|
|
alphaboy
|
Geplaatst: di okt 09, 2007 10:03 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 22, 2006 1:02 am Berichten: 53
|
Beste wat dat ook een goede en nog redelijk snelle instap motor is de brigs&stratton world formula ook aangezien antwerp karting veel van deze blokjes rijden heeft denk ik toch dat zij wel weten wat ze doen aan die blokjes, natuurlijk is een 200cc niet slecht maar een 270cc is misschien tog ietsje sneller dan een 200cc ook kan je een bimotor pakken.. Dit zijn 2 160cc of 200cc blokjes op 1 kart... Een vampire of dergelijke zou ik niet aanraden voor een circuit zoals antwerp karting door de simpele reden dat deze motors rechte stukken hebben om zich te kunnen ontplooien want hoe technischer het circuit hoe trager deze motors worden... Ziezo nog veel geluk met de karting...
Grtz
Owja voor uzelf moet je zeker niet op je leeftijd kijken hoor de eerste keren zullen misschien een beetje lastig zijn maar eens je een conditie hebt of al hebt kan je tog rustig een dagje rustig rondtoeren samen met je zoon hoor
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di okt 09, 2007 10:10 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Om te beginnen met nieuw materiaal is wel erg duur(het is mij in 10 jaar nog niet gelukt nieuw materiaal in mijn bezit te krijgen ).
Een goede tweedehands is niets mis mee, veel problemen zijn er ook niet echt met deze blokjes dus ik denk dat je met een honda het minste risico loopt een miskoop te doen(ik sluit het niet uit natuurlijk).
Een nieuw chassis alleen ben je al gauw 3000 euro voor kwijt bij mijn weten. En als je een honda 390cc blok nieuw moet kopen ligt het er heel sterk aan waar je het vandaan haalt echter betaal je nog wel gewoon ruim meer als 1000 euro voor een nieuw blok, het beste kun je in duitsland kijken bij bijv. moto schütte zij hebben wel redelijke prijzen volgens mij(heb ik de mijne ook vandaan).
Een 390cc loopt wel een stukje harder als een huurkart, ik weet niet of het de bedoeling is om binnen of buiten te gaan rijden maar als het puur voor binnen is zou ik beginnen met een 200cc. Anders rijd je binnen vrij snel schade naar mijn idee.
Als het voor buiten is dan kan je beter een 390cc kopen, dit geeft net een beetje meer vermogen zodat je niet met de kinderkartjes(meestal 160cc of soms 200cc honda's) mee hoeft te rijden...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: wo okt 10, 2007 2:10 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
2e Hands viertakt gaat prima mits het goed onderhouden is. Met een blok en chassis uit 2004 kan je nog prima meekomen met wedstrijden dat vind ik persoonlijk een van de grootste voordelen bij viertakt. Voor een 16-jarige zou ik echter een 390cc aanraden niet een 200cc. Ik ben 14 en rij ook 390cc. 200cc is wel leuk indoor (MKS) maar buiten gaat het denk ik wel sloom.
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: wo okt 10, 2007 2:58 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Welkom!!!
Je bent nooit te oud om te racen, mijn vader is 44 en zijn vriend 40 en zij racen beiden nog prima op de GX390. Een andere vriend van mijn vader is 60 en rijdt nog in de autosport, dus geen zorgen. En een 200cc is prima indoor, maar dat duurt maar 1 a 2 maanden en dan is het een sloom ding. Weet zelf niet precies hoe dat binnen aanvoelt, maar ik weet zeker dat je op een gegeven moment ook eens outdoor wilt gaan rijden, want binnen begint toch op een gegeven moment te vervelen heb ik gehoord. Ik zou absoluut voor de 390cc gaan, dit is het maximale indoor en je staat er outdoor ook niet volledig mee voor schut. Een 390cc is bijv. sneller dan een B&S World Formula. En ik ben zelf 14 en rij al met een 2-takt 22pk Rotax Max Junior, dus voor mij is een GX390(13pk) al vrij sloom, kortom het went enorm snel, vandaar dat een GX200 na 2 maanden al een beetje passé is. Ikzelf zou eerst gaan voor een tweedehands GX390 en voor indoor maakt het niet uit als hij 5 a 8 jaar oud is, zolang je blokje het goed blijft doen is het prima, wil je op ten duur wedstrijden gaan rijden, dan denk ik dat je toch een ander kartje gaat zoeken, misschien een 2-takt of Biland of Vampire.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: wo okt 10, 2007 7:10 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
je kunt ook denken om een prokart aan te schaffen
dat is een kart met 2 4-takt motoren 5.5pk 160cc met toch een aardige snelheid en zeer weinig onderhoud
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Bo
|
Geplaatst: wo okt 10, 2007 7:31 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
Prokarts zijn ook maar net sneller dan een mini
_________________ LenzoKart
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: wo okt 10, 2007 7:33 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
hangt van het circuit af
over het algemeen rij ik die mini's gewoon om de oren
komt omdat die jochies zo vreselijk licht zijn
op top rij ik een mini zo voorbij
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo okt 10, 2007 7:52 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Aangezien er een deel 2 van dit topic bestaat kan deze dus op slot.
|
|
Omhoog |
|
|