Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Beginnersinfo
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 8:56 pm 

Hallo, ik wil gaan beginnen met karting. Liefst outdoor dus volgens mij heb ik dan een 2 takt nodig?

Wat is de beste motor voor een beperkt budget? Ik bedoel dan wat is het beste om later als je echt goed bent, met de top mee te kunnen(is nog ver, ver weg, maar toch), welke klasse dus... Prokart enz.

Ik ben van Limburg dus als iemand een club kent waar ik lessen kan volgen hoor ik het graag. Ik wil eerst lessen volgen en later beginnen met wedstrijden. Ik vind meteen een kart kopen veel geld, want als je er dan mee kapt... Kan je in het begin niet een kart huren bij de club? Want ik heb geen groot budget en ik heb geen zin om nog een half jaar te sparen of zo, want ik ben pas 14. Mijn ouders kunnen wel iets bijleggen, maar de prijzen die ik in het sticky zie.:? Mijn ouders kunnen niet zo maar even 10 000 euro neerleggen voor een hobby hè...

En wat heb ik nog nodig qua materiaal? Bijkomende info is ook welkom...

Alvast heel erg bedankt!

Laatst bijgewerkt door Brent146 op ma okt 01, 2007 9:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 9:13 pm 

Hmm okee geen linken naar andere newbytopics omdat je die dus schijnbaar zelf al gevonden en gelezen hebt, dus dan maar de vraag:
Wat weet je allemaal al, en op welke info uit die topics wil je aanvullende info?

Citaat:
Liefst outdoor dus volgens mij heb ik dan een 2 takt nodig?

Hoeft niet, er zijn ook zat 4 takt karts. Welke je nodig hebt hangt van jouw situatie en wensen af.

Citaat:
als iemand een club kent waar ik lessen kan volgen

Ik ken geen club waar je lessen kan volgen.

Citaat:
een beperkt budget

en
Citaat:
met de top mee te kunnen

gaan bijna nooit samen wat karten betreft

Citaat:
Kan je in het begin niet een kart huren bij de club?

Er zijn niet veel mogelijkheden om een (snelle) kart te huren, op sommige banen kan je een Rotax Max huren (Genk bijvoorbeeld)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 9:22 pm 

Sorry, dat was op een ander forum. Daar had ik de vraag ook gesteld. Dus het was gewoon gecopypasted. Links mogen dus wel.

En met dat beperkt budget bedoel ik, dat ik op dit moment geen superbudget heb. Daarmee bedoeel ik dat ik niet nog maanden wil sparen vooraleer te beginnen. Op langere termijn kan ik er mee aan besteden.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 9:23 pm 

als eerste moet je een budget voor je zelf neerzetten
doe het wel zo van zoveel geld voor me kart EN zoveel voor kleding helm etc. (sommige vergeten dat nog wel eens)
ga dan kijke wat je voor je budget kan krijgen en hoeveel onderhoud deze nodig hebt. Je zal dan wel zien dat een goedkope meestal meer onderhoud nodig hebt als een ''duurdere'' (met goedkoop bedoel ik een ouwe 100cc ofzo). Dus als je een budget hebt bepaald moet je pas kijke voor een kart.
En ook ben je zelf een beetje handig met sleutelen of moet je voor elk klein dingetje naar de winkel om het te laten maken. ik kan nog wel even doorgaan over extra dingen maar bekijk eerst dit maar:D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 01, 2007 9:53 pm 

Brent146...

Als je om rustig aan te beginnen niet een budget hebt van ca. 1750 - 2000 euro..... kan ik je vertellen dat je niet erg ver zal gaan komen.

Karten is een dure sport en ook wat crg rr zegt... met alleen de aanschaf van een kart ben je er nog niet...

Dit is een harde feit !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 12:04 am 

lees dit eens :)

http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3169

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 1:48 pm 

Het hangt inderdaad van veel dingen af. ALs je handig bent kun je voor weinig geld wel redelijk ver komen. Het is ook net wat je bedoelingen zijn. Als je nu nog niet echt veel geld hebt, zou ik eerst beginnen met een kart die niet zoveel onderhoud nodig heeft en waarmee je het rijden goed kunt leren, want je kan niet zomaar zonder enige ervaring een wedstrijd doen. Als ik jou was zou ik een Honda GX390 kopen of een Prokart. Geen nieuwe, gewoon marktplaatsen. Als je dan zo'n kart hebt voor +-€1000(lukt wel als je goed kijkt, ik spreek uit ervaring) dan kun je heerlijk gaan trainen en leren. Als je dan het geld en de ervaring hebt kun je een Max Junior bijvoorbeeld kopen en wedstrijden gaan doen. Maar wat David zegt is absoluut waar, klein budget+de top is geen mogelijkheid. Ik zou eerst maar eens gaan rijden, een half jaartje.
Veel suc6

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 2:57 pm 

volgens mij staad er nog een pro kart bij aangeboden op het forum die van prokartmonster dacht ik ????

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 4:09 pm 

ja klopt,als je goedkoop aan een kart wilt komen is misschien marktplaats wel de plek waar je iets kan kopen :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 4:44 pm 

Op Marktplaats vind je altijd wel iets. Je moet alleen niet voor een frame van een jaar geleden gaan en veel geduld hebben. Maar een frame van 3 a 4 jaar oud is ook prima als je nog geen wedstrijden doet en onervaren bent. Want als je een frame van 4 jaar oud platrijdt is er niet zo' n enorm probleem, wel zonde natuurlijk.

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 4:46 pm 

Wat ik je ook kan aanraden is:

ga eens kijken op een kartbaan
maak eens met iedereen een babeltje
en kom je ook veel te weten en kan je mischien makelijker een beslising nemen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 4:49 pm 

Ja, naar een kartbaan gaan is zeker een aanrader! Gewoon gezellig een middagje info inwinnen. Dan kom je waarschijnlijk wel te weten wat je weten wil. Anders vraag je iemand wat hij zou doen, of wat zijn ervaringen met de kart zijn. Misscien mag je zelfs even een rondje om te kijken wat je leuk vind!

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 5:00 pm 

Als het weer goed is zitten we de 21e misschien in Venray, allerlei soorten karts en mensen van het forum die je van alles kunnen vertellen.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]