Auteur |
Bericht |
dino100
|
Geplaatst: ma sep 17, 2007 6:17 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 16, 2007 10:11 am Berichten: 1
|
Hallo iedereen,
ben een autosportliefhebber die onlangs een kartje op de kop heeft weten tikken, maar...
Ben niet echt gekend met merken en dergelijke dus was mijn vraag of hier iemand ervaring heeft met DINO?
Dit is namelijk het merk van de kart en motor, en dit met een tillotson carb. op.
Het is een 100cc 2-takt met pvl onsteking.
Ook nog enige tips hoe het beste starten ervan, want deze heeft zeer lang stil gestaan...
Alvast bedankt!
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma sep 17, 2007 7:40 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
een collega van mn vader deelt met ons een pitbox en hij heeft een dini kart met rotax max sr
wat het frame betreft zeg ik nix mis mee
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Robke
|
Geplaatst: ma sep 24, 2007 8:34 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 10:45 am Berichten: 29
|
als hij lang heeft stil gestaan kan je best de dichtingen en membramen van de cabru vervangen. Kijk ook eens na of de benzineleiding nog soepel is. Om te starten draai eerst de bougie uit de motor en draai wat met de wielen terwijl je de luchtfilter dichthoud om benzine op te zuigen. Hierna kan je hem starten door een spanband rond het achterwiel te draaien en hem zo aan te trekken, als je eerst wat benzine (mengeling) in de cilinder giet gaat het gemakkelijker.
Veel Succes
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: ma sep 24, 2007 3:16 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
wij hebben ook een kart gekocht die al een aardig lange tijd had stilgestaan
we hebben de cabarateur goed schoongemaakt met benzine en het blok zelf van binnen even gecheckt. dat zag er bij ons goed uit.
om te starten moet je inderdaad eerst de bougie er uit halen en aan het wiel draaien zodat je de benzine op pomt.. tot aan de cabarateur niet veel verder anders verzuipt ie.
om te starten hebben wij onze eigen manier bedacht en het werkt perfect.
we hebben nammelijk via een verlengstuk op een boormachine een dop gezet. die precies past op de dop waar je ketting om zit ( afgekeken bij de karts met koppeling) het enige nadeel is dat je side-pot eraf moet en dat je het alleen kan doen als die bijvoorbeeld op een standaard staat of als je die wielen van de grond haalt.
let wel op : gebruik alleen een boormachine die rond draait. en niet een die snel heen en weer gaat ( zo'n ratel sleutel ofzo ) want dan ligt je big-end er meteen uit
ik hoop dat je hier wat aan hebt
|
|
Omhoog |
|
|