Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

tips voor het rijden
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=2789
Pagina 1 van 2

Auteur:  latiano29 [ vr jun 08, 2007 9:42 pm ]
Berichttitel:  tips voor het rijden

tips voor rijden?

ik heb weer een aantal vraagjes...

hoe lang duurt het voor je banden warm zijn? 1 rondje, twee rondjes?
en kun je dan voluit gaan?

als je inremt voor een bocht moet je dan het gas helemaal loslaten?
en zijn er momenten dat je wel het gas erop houdt tijdens het remmen?

andere tips voor een beginner zijn welkom

Auteur:  tony kart racer [ vr jun 08, 2007 9:49 pm ]
Berichttitel: 

ff oftopic.

hee latiano heb je een eigen kart dan?
misschien een keer samen nnaar genk of lansard in eindhoven gaan.

Auteur:  latiano29 [ vr jun 08, 2007 9:56 pm ]
Berichttitel: 

lijkt me super, ik heb nog geen kart maar ga hem volgende week bij jos verstappen bestellen. Ik ben vorige week bij hem geweest en ben eruit.

Auteur:  tony kart racer [ vr jun 08, 2007 10:05 pm ]
Berichttitel: 

en wat gaat het worden?
een nieuwe of gebruikte?
eventuele foto is natuurlijk welkom.

Auteur:  David [ vr jun 08, 2007 10:08 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
hoe lang duurt het voor je banden warm zijn? 1 rondje, twee rondjes?
en kun je dan voluit gaan?

Meestal tussen 1 en 2 rondjes, hangt ook een beetje van de bandjes, de baan en de weersomstandigheden af.
Of je dan al voluit kan gaan hangt ook van andere dingen af, bijvoorbeeld of je moter al lekker op temperatuur is.

Citaat:
als je inremt voor een bocht moet je dan het gas helemaal loslaten?
en zijn er momenten dat je wel het gas erop houdt tijdens het remmen?

Sommige mensen doen dat zo nu en dan inderdaad wel. Vaak als er niet hard geremt moet worden, maar eerder gewoon een beetje snelheid verminderd moet worden. In plaats van minder gas geven, remmen ze dan een heel klein bleetje, zodat de moter weer meteen vol doortrekt als ze de rem weer loslaten.
Remmen en gasgeven tegelijk betekent altijd meer slijtage, aan de remmen natuurlijk, maar bijvoorbeeld ook aan de koppeling (en die hebben het meestal al zwaar op een kart).

Auteur:  David [ vr jun 08, 2007 10:09 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
ff oftopic.

Inderdaad, dergelijke dingen kunnen jullie beter per PB, of MSN met elkaar bespreken ipv meteen het topic te gaan vervuilen.

Auteur:  latiano29 [ vr jun 08, 2007 10:47 pm ]
Berichttitel: 

dus beter niet remmen en gassen tegelijk?

Auteur:  crg rr [ zo jun 10, 2007 7:57 pm ]
Berichttitel: 

NEEEE dat nooit doen anders is de kans dat je je moter opblaast :P

Auteur:  fun racer [ zo jun 10, 2007 7:59 pm ]
Berichttitel: 

tenzei je 1 schakel hept en je bent goed in tussegas geven

Auteur:  crg rr [ zo jun 10, 2007 8:01 pm ]
Berichttitel: 

ja met een schakel laat je alleen even je gas los maar je drukt niet je rem en gas tegelijk in

Auteur:  fun racer [ zo jun 10, 2007 8:02 pm ]
Berichttitel: 

jahwel met remmen en terugschakel

Auteur:  joris [ zo jun 10, 2007 8:06 pm ]
Berichttitel: 

hmm heeft toch wel een groot voordeel als je rem en gast tegelijk als namelijk licht (het gas dan he) dan draait de speling in je aandrijflijn om geeft je daarna gas dan draait die speling weer om wat onrust in je kart veroorzaakt daarom kun je in zo'n geval beter wat remmen

dit alleen bij snelle bochten waar je maar een beetje hoef te remmen

het is natuurlijk beter voor je kart om niet te remmen en gas te geven tegelijk maarja van in de schuur staan slijt ie nog minder :?

Auteur:  crg rr [ ma jun 11, 2007 8:51 am ]
Berichttitel: 

in de schuur laten staan is zonde dan gaat ie dood omdat ie niet rijd :( :( :( :( :( :( :( :P

Auteur:  Bobster [ ma jun 11, 2007 10:23 am ]
Berichttitel: 

Citaat:
lijkt me super, ik heb nog geen kart maar ga hem volgende week bij jos verstappen bestellen. Ik ben vorige week bij hem geweest en ben eruit.


latiano moet ik je helpen om hem op te bouwen of word hij al opgebouwd ?? in ieder geval je weet me te vinden.

met schakelen moet je altijd tussengas geven anders schakelt hij volgens mij niet eens terug of op.

mvg Bobby

Auteur:  fun racer [ ma jun 11, 2007 10:48 am ]
Berichttitel: 

jahwel maar dan maakt hij teveel toeren zonder de smering tussegas is het zelfde doen als choken met 100cc's

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/