Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rotax Max ID card??
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2007 8:17 am 

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 5:23 pm
Berichten: 16
Woonplaats: Hilversum
Hallo,

Ik had net een paar dagen geleden een vraag gesteld over welke klasse we zouden moeten nemen om mee te starten. We hadden na e.a. op dit forum goed na te lezen eigenlijk besloten dat de Rotax Max klasse een goed zou zijn. Maar nu zit ik iets over een ID card, zegels enz en dat je niet zelf aan je blokkie mag sleutelen. Is dat zo?? En hoe zit dat precies??

Ik heb begrepen dat je na enkele uren al je zuiger zou moeten vervangen dat is dan behoorlijk lastig als je dat iedere keer buiten de deur zou moeten laten doen..

Graag advies


Gr Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2007 8:20 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
Beste Peter,

als je wedstrijden gaat rijden, is het verplicht om een zegel te hebben op de motor, de zegel wilt zeggen dat hij goedgekeurd is voor wedstrijden en niet getuned mag worden, bij rotax gaat het meer om de afstelling van de carburateur.

de ID-Card, is een kaart waarop je kunt terug zien hoeveel revisies een rotax heeft gehad.

je moet als je wedstrijden gaat rijden, zowiezo altijd een kartshop je motor laten reviseren dan word hij ook weer opnieuw verzegeld.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2007 9:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2007 1:31 pm
Berichten: 165
Een rotax max is een hele goede motor heb je bijna nooit problemen mee en de zuiger hoeft pas na ongv 50uurtjes rijplezier gereviseert te worden dus tegen die tijd is er al een jaar voorbij (ligt er aan hoeveel je rijd).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2007 10:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
in een jaar heb ik nu met me ouwe rotax van 2003 35 uur gereden en ik ging bijna elk weekend.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2007 11:31 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
je hoort steeds andere antwoorden over hoelang de zuiger van de rotax-max mee kan(30uur hoor ik het vaakst), maar hoelang kan hij egt ongeveer mee??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2007 11:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
als hobby rijder gaat hij maximaal 50 uur mee ( licht eraan hoe je er mee om gaat natuurlijk )

wedstrijd rijders rijden 15 a 20 uur.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2007 10:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Om even terug te komen op de vraag van Wabbit:
Rotax Max blokjes zijn inderdaad verzegeld, met bijbehorende IDCard.
Het zegel gaat over cilinderkop, cilinder en onderblok. Dit is om te voorkomen dat de blokjes getuned worden, met als achterliggende gedachte de kosten te verlagen, en de gelijkheid van de motoren te verhogen.
Dingen die niet verzegeld zijn kan je dus zelf allemaal aan sleutelen, zoals koppeling, carburateur, powervalve enz.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2007 7:45 am 

Geregistreerd: ma jun 04, 2007 5:23 pm
Berichten: 16
Woonplaats: Hilversum
Ok dan, Duidelijk! Bedankt allemaal..


Ik wilde het inderdaad gewoon weten omdat we nu gewend zelfs tijdens de wedstrijd even een zuigertje te wisselen! We doen nu alles zelf aan het blok, dat heeft inderdaad in het verleden wel voor het nodige gezeik gezorgd, getunede blokken enz. Tegenwoordig wordt dat bij ons op vermogen gemeten en mag je gewoon niet meer hebben dan een bepaald voorgeschreven vermogen (per klasse), hoe je aan dat vermogen komt maakt dus niet meer uit als je er maar niet overheen gaat.

Ik vindt het aan de ene kant dus wel jammer dat je het niet zelf meer mag maar aan de andere kant zeer goed te begrijpen. Wat kost overigens een revisie aan zo'n blok?? Want ik kan me voorstellen dat na een bepaald aantal uurtjes ook de krukas/bigend aan vervanging toe zijn!

Gr Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2007 7:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
voor een zuiger revisie zit je tussen de 150 en 250 euro,

en een grote revisie toch wel rond de 600 a 700 euro.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2007 9:23 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Ik ben het er niet mee eens. Uit eigen ervaring weet ik dat in de rotaxen die vooraan rijden ieder weekend een nieuwe zuiger in gaan. Sterker nog, ik heb meegemaakt dat tijdens de weekenden nog zuigers gewisseld worden en opnieuw gezegeld door de dealer.

Dus Rotax gaat gewoon ook binnen 10 draaiuren weer nieuwe zuiger in.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2007 9:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
RJ

dat klopt inderdaad, neem bijv. pex racing die doen elke wedstrijd een nieuwe zuiger zetten.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2007 11:05 am 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
jah omda ze zelf de dealer zijn dan kan dat ja maar voor iemand die dat niet is word ut duur

maar uhm 150 voor 1 zuiger geloof ik tog niet hoor of ze vragen 75 voor het in elkaat zetten wat binne 15 min gedaan is

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2007 1:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2007 1:31 pm
Berichten: 165
ik heb geen flauw idee hoe duur het is want ik rij vanaf dit jaar me me rotax max en er is nog niks mee gebeurt :) (alleen nieuwe accu )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2007 4:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
het is geen 150 euro nee. Ongeveer 100 euro.

Klopt inderdaad wat Rik zegt. Wil je in de top rijden moet je ook elke keer zuigertje zetten.

afz Jeroen

_________________
Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David