Auteur |
Bericht |
Ronnie
|
Geplaatst: do mei 31, 2007 7:14 am |
|
Geregistreerd: do mei 31, 2007 7:03 am Berichten: 16
|
Ik rijd met een 125cc cross blok op amsterdam, schakel bak.
Nu heb ik voor het eerst gereden en het ging voor geen meter.
Nu blijkt achteraf dat mijn afstelling zodanig verkeerd was dat het ook gewoon niet anders kon .
Alles bleek op regen afstelling te staan, en daarbij kwam ook nog eens dat mijn sporing vreselijk verkeerd stond, lagers in de fusee`s stuk waren en de fusee bouten krom waren
Nu word dit allemaal verholpen op het moment.
Mijn enigste vraag is eigenlijk dat mijn tandwiel verhouding niet klopt voor amsterdam.
Te veel vermogen onderin , en op het rechte stuk ben ik halverwege al door mijn versnellingen heen.
Nu heeft er iemand daar in mijn kart gereden en zei dat ik een kleiner tandwiel nodig heb.
Mijn verhouding is nu :
As: 28 tanden
blok: 15 tanden
Wie heeft er hier ervaring met een crossblok op amsterdam en kan mij tips geven welke tandwiel ik moet veranderen en hoe klein ik dan moet gaan.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
|
|
Omhoog |
|
|
ms kart
|
Geplaatst: do mei 31, 2007 10:55 am |
|
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 8:31 pm Berichten: 131 Woonplaats: marum
|
ik rij op amsterdam met 16-29
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: do mei 31, 2007 3:12 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Volgens mij rij je daar evt ook met 17-27
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Ronnie
|
Geplaatst: do mei 31, 2007 8:52 pm |
|
Geregistreerd: do mei 31, 2007 7:03 am Berichten: 16
|
Bedankt voor jullie antwoord.
Maar wat maakt nou het verschil tussen voor en achter tandwiel.
Ik begrijp dat als ik nu achter kleiner maak dat hij iets minder fel onderin word.
Maar wat heeft dat te maken verder met het voorste tandwiel?
En ik weet het ja, vroeger was dat ook met brommers zo. Enkelt hield ik me daar nooit echt mee bezig.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do mei 31, 2007 10:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
voor (motor)een tandje erbij geeft meer effeckt dan achter(as) een tandje eraf van bijde dingen word de giering zwaarder ,langer ,meer top , minder trekkracht .
|
|
Omhoog |
|
|
ms kart
|
Geplaatst: vr jun 01, 2007 2:22 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 8:31 pm Berichten: 131 Woonplaats: marum
|
@ joris
klopt helemaal volgens mij staat 1 tand voor gelijk aan 1,5 tand achter als ik me niet vergis.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr jun 01, 2007 4:11 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
dat licht er weer aan hoe groot je verhouding is een 100cc heeft bijvoorbeeld 1 op 8 ongeveer een tandje voor heeft dan 8 keer meer effeckt dan een tandje achter
bij een schakel zal het wel ongeveer 1,5 zijn
|
|
Omhoog |
|
|
Ronnie
|
Geplaatst: vr jun 01, 2007 6:09 pm |
|
Geregistreerd: do mei 31, 2007 7:03 am Berichten: 16
|
Dus het beste is om het voorste tandwiel een tandje groter te plaatsen?
Moet ik hiervoor bij een motorfietszaak zijn of zullen ze dit ook bij de kart bedrijfven verkopen?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr jun 01, 2007 6:47 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je kunt waarschijnlijk naar bijde zaken gaan voor voortandwielen voor de achtertandwielen zul je naar de kartshop moeten overigens word in de karting over het algemeen met achtertandwielen de afstelling gemaakt maar voor kan natuurlijk ook alleen minder naukeurig
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: vr jun 01, 2007 6:53 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
ms kart schreef: @ joris klopt helemaal volgens mij staat 1 tand voor gelijk aan 1,5 tand achter als ik me niet vergis.
Ik denk dat je je vergist.
Dan zou je volgens jouw redenering de volgende verhouding krijgen.
15x22 of 23
16x 24 of
17 x 25/26
De eerste 2 vallen zowieso af, daar is niet mee te rijden op de meeste banen, alleen de laatste zou evt kunnen.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jun 02, 2007 8:24 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
nee fart jij hebt het over de verhouding wij hebben het over hoeveel effeckt een tandje minder of meer heeft. als je voor een tandje minder pakt is dat ongeveer het zelfde als achter 1,5 tandjes (maar dat kan natuurlijk niet)
|
|
Omhoog |
|
|
tony kart racer
|
Geplaatst: za jun 02, 2007 9:09 am |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
en wat zou de tandwiel verhouding zijn voor:
- genk?
- de lansard in eindhoven?
voor een schakel kart met crosblok verstaat zich.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: za jun 02, 2007 9:09 am |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Idd ik vergis me, heb het niet goed gelezen of begrepen.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
ms kart
|
Geplaatst: za jun 02, 2007 9:21 am |
|
Geregistreerd: wo okt 04, 2006 8:31 pm Berichten: 131 Woonplaats: marum
|
als ik me niet vergis rij ik op landsaard met 16-28
|
|
Omhoog |
|
|