Auteur |
Bericht |
Wabbit
|
Geplaatst: ma jun 04, 2007 5:34 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2007 5:23 pm Berichten: 16 Woonplaats: Hilversum
|
Hallo,
Ik heb een vraag... Mijn rijdt momenteel NK's en EK's pocketbike en we denken er over om na dit jaar te stoppen en ons met een andere sport te gaan bezig houden. Aaangezien we regelmatig op de kartbanen te vinden ivm het pocketbike racen spreekt karten ons wel aan. We overigens ook twee 4 takt (Honda 390) waar we wel eens mee rijden. Ik weet dat je dat helemaal niet mag vergelijken met de snelle 2-takt karts maar dat gaat hem in ieder geval behoorlijk goed af.
Nu de vragen;
1. Stel we willen overstappen op karten, wat raden jullie dan aan? Hij is 17 jaar, snelheid gewent, niet bang, wat voor klasse raden jullie dan aan?
2. Waar kunnen we rijden?? (we wonen in Hilversum, maar hebben een camper waarmee we nu nagenoeg ieder weekend mee naar Stadskanaal gaan).
3. Wat voor klasse wedstrijden kan je in uitkomen.
Ik mik op een semi prof cup, niet gelijk de top maar ook weer niet geheel vrijblijvend op een baantje trainen. Wat voor materiaal heb ik nodig en wat zijn (geschat) de kosten voor een middenmoter.
Heel wat vragen, maar na wat zoekwerk op het net ben ik toch niet te veel tegengekomen. Ik kan natuurlijk naar de eerste beste kartzaak toerijden maar ik hoor het liever van de beoefenaars zelf dan van een winkelier!
Alvast bedankt voor je tijd en wellicht tot ziens!
Groetjes,
Peter
|
|
Omhoog |
|
|
fun racer
|
Geplaatst: ma jun 04, 2007 7:21 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm Berichten: 795 Woonplaats: jamaica JAH MANN
|
hey ligt er aan hoeveel geld je hept
1 erg leuk maar ook hoog nivo is de pro kart (4 takt ) maar ze zijn stukke langzamer maar wel goedkoper amper tot geen onderhoud (mits je geen schades rijd) somige rijde al met 3000 het hele jaar door NK
2erg grote klasse is de rotax max aardig snel (2 takt) erg snelle klasse met groot rijders veld maar wel wat duurder maar niet veel zolang je geen schades rijd
en dan hep je nog de schakel klasse (maar niet aan teraden ) veels teduur kwa onderhoud tel maar rond de 10,000+ voor heel jaar
(dit is mijn top 3 voor klasses) er zijn natuurlijk menser die anders vinde ik geef alleen mijn mening
en als je wedstrijden wilt gaan rijden zul je tog door het hele land moeten
maar er zijn ook klasses zoals de dutch 4-stoke
_________________ BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
Wabbit
|
Geplaatst: ma jun 04, 2007 8:50 pm |
|
|
Ok bedankt! Het hele land door zijn we gewend, dus dat is geen probleem. Het minibiken kost ook tussen de 12.000 en 15.000 dus dat maakt dan ook niet veel uit...
In ieder geval vast bedankt!
Meer reacties uiteraard welkom..
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: ma jun 04, 2007 8:56 pm |
|
|
Schakel is niet ZO heel erg duur hoor
Je kan et zo duur maken als je wilt
ik heb er het geld ook voor en tis hardstikke lache
Geen problemen mee gehad
|
|
David
|
Geplaatst: ma jun 04, 2007 9:29 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik denk dat Wabbit uitgaat van wedstrijden rijden, wat meestal een stuk duurder is.
|
|
Omhoog |
|
|
fastshadow
|
Geplaatst: ma jun 04, 2007 10:12 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
wedstrijden met een schakel is WEL HEEEEL duur
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
|
fun racer
|
Geplaatst: ma jun 04, 2007 10:33 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm Berichten: 795 Woonplaats: jamaica JAH MANN
|
15,000 voor 1 minibike damm egt duur
maar daar voor zou je wel rotax kunnen rijden
of wat jullie ook kunne doen is het eerste jaar pro kart rijden zodat hij kan wennen aan het racen want het is tog wel anders dan minibike en als hij daarmeej goed mee kan komen dat hij over kan stappen naar rotax
_________________ BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
Wabbit
|
Geplaatst: di jun 05, 2007 6:34 am |
|
|
Hat gaat inderdaad om wedstrijdrijden. We rijden nu aan de top met pocketbikes (hij heeft alleen nu 2x achter elkaar zijn sleutelbeen gebroken) en dan praat je uiteraard niet meer over 1 minibike. Aan de top (wat jullie met karten uiteraard ook en nog erger hebben) verslijt je er een paar jaar.
Anyway, prokart is hij nu al ontgroeid, met zijn eigen 390 kart heeft hij 2x gereden en houdt de prokarts bij. Dat moet dus echt sneller.
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: di jun 05, 2007 8:59 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Nou, dan zou ik met een dergelijk budget gaan voor een Rotax Max of een Suter Vampire.
De eerste is de meest populaire klasse in Nederland. 2takt, en vrij precies in afstelling. Je zult toch een goed motortje moeten kopen om goed mee te kunnen doen. Rotax zit op wedstrijd niveau iedere 8 uur (3 a 4 dagen) nieuwe zuiger, en dan om de 4 zuigers een revisie.
Ikzelf rijdt in de Dutch 4 Stroke Challenge van de Chrono, das nieuw. 250cc viertakt motoren. Deze vergen minder onderhoud, af en toe kleppen stellen en een maal per jaar een beurt. Alleen de aanschaf van zo'n ding is groter.
Ik ben van mening dat het toch tussen deze 2 zal gaan. semi-pro met 390 ervaring is een schakel wat optimistisch om competitief mee te doen. Beter ff tussenstapje en geen zorgen gaat gruwlijk hard (wij reden met de Vampire in Eindhoven vrijwel net zo snel als ICC-B, dat is schakel)
Rotax max kan je bij service centers kopen, http://www.kombikart.com/includes/img.asp?id=626
Kijk voor de 4 takt bommen op www.stegmoto.com
De 4 takt is sneller, maar duurder in aanschaf en weer goedkoper in onderhoud.
|
|
Omhoog |
|
|
Roger
|
Geplaatst: di jun 05, 2007 10:40 am |
|
Geregistreerd: wo jan 10, 2007 1:39 pm Berichten: 216 Woonplaats: @nl
|
®Wabbit als jij NK's en EK's pocketbike rijdt.
dan ken je ook ® danny van de bogaart.[nerderlands kampioen]
ik zou zeggen ga in Emmen ff een praatje maken met Peter en Danny.
die weten alles van karting.
nb: Olympische klasse
van de chrono moet je hebben
http://www.chrono.nl/Default.asp/id,148/index.htm
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di jun 05, 2007 3:09 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
prokart wedstrijden kan ik zeker aanraden
de de Knaf zijn er 2 kampioenschappen
de eerste is de sprint waar ik zelf in rijd dit jaar een leuke klasse 55 euro per wedstrijd
een groot maar ook heel sterk deelnemersveld
je rijd dan op een dag 3 wedstrijden van 20 minuten
er is ook de kings of karting dit zijn endurance wedstrijden van 6 of 8 uur je kan met 2 of 3 man op een kart rijden wat ook scheeld in de kosten
17 juni is de kings of karting op venray een 6 uurs race kom gewoon eens kijken en de sfeer opsnuiven
ik doe daar zelf ook mee dus kom gerust langs
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Wabbit
|
Geplaatst: di jun 05, 2007 5:17 pm |
|
|
Mensen bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik inderdaad maar eens langskom om eens een beetje te kijken en vragen te stellen!
PS ik ken Danny uiteraard en zal eens navragen!
|
|
Omhoog |
|
|