Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 04, 2007 6:11 pm 

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 6:01 pm
Berichten: 2
Woonplaats: Huissen
Hallo allemaal,
wat mij opvalt is dat een kart met een tm cross blok relatief goedkoper is dan een met een icc blok.
wat zijn de voordelen en nadelen van een tm cross blok.

alvast bedankt Frank


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 04, 2007 8:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Het is 2-takt dus onderhoudsgevoelig en je moet uitkijken met je afstelling dat je bijvoorbeeld niet te arm zet.

Verder is het meer in vergelijking tot de ICC dat je iets minder vermogen hebt. Zo'n 5-10 pk minder.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 04, 2007 8:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
voordeel is dat je meer koppel hebt dan een icc
dat wil zeggen icc is hoogtoerig en cross kan je wat makkelijker rijden omdat je onderin wat meer koppel hebt
icc zal meer onderhoud nodig hebben

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 05, 2007 12:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
heeft een tm cross blok. op het beste punt ook meer koppel dan een icc op het beste punt? dus overall meer koppel?

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 05, 2007 8:13 am 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
neej man

tog? :P

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 05, 2007 11:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Nee want een cross heeft door een klep systeem in de uitlaat, vlak na de cilinder, waardoor de cilinder bij lage toeren en kleinere uitlaatpoort heeft dan bij hoge toeren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 05, 2007 2:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
maar voor een recreant is een crosblok super om mee te rijden.
en goedkoper in aanschaf en onderhoud.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2007 11:40 am 

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 6:01 pm
Berichten: 2
Woonplaats: Huissen
bedankt voor jullie reacties, dit was precies wat ik wou weten!!
Ik ben net nieuw hier en wil graag gaan beginnen met karten, dus een cross blok is ideaal voor de beginner? Sendatje zou je iets meer kunnen vertellen over dat klepsysteem?

Frank


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2007 11:59 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
is een zogenaamde powervalve

je hebt em bij het karten niet nodig in principe als je de motor continu in de hoge toerentallen houd valt je motor wat onder toeren dan zorgt die klep ervoor dat je motor goed oppikt een icc valt dan "dood"omdat die geen power valve heeft

ook heeft een cros een cdi (digitaale ontsteking) icc dus niet

nog een voordeel is dat de cros onderdelen makkelijker zijn aan tekomen in nl omdat hier meer ge crost word dan gekart

nadeel is dat als je er een nieuw zou willen kopen dat die dan wat duurder is dan de icc omdat het blok moet worden klaar gemaakt voor de kart ( speciaale motor steun en dergelijke)

de lange tail pipe en niet goed voor het vermogen een icc heeft maar een korte

wat ook een nadeel is (al is het wat vergezocht maar het is wel zo)
een cros heeft geen montage plaat onder de motor waardoor het flexe van het frame overgaat in de motor


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2007 12:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Powervalve zorgt ervoor dat je bij lage toeren meer koppel hebt. Een beetje tuner weet dat een grote uitlaatpoort in de cilinder zorgt voor een hoger toerental en dus ook meer kracht. Maar het vergroten van de uitlaatpoort veroorzaakt bij lage toeren juist een nadeel, want er is minder vermogen onderin de toeren.

Daarom hebben verschillende fabrikanten een systeem ontwikkeld dat er voor zorgt dat er bij lage toeren een klep, net na de uitlaatpoort, dicht gaat. Zodat het lijkt alsof de uitlaatpoort kleiner is en er meer vermogen is bij lage toeren. Bij hoge toeren gaat de klep open en is er weer veel vermogen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 06, 2007 12:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 08, 2005 10:53 am
Berichten: 51
Woonplaats: Schaijk
kan de powervalve ook afgestelt worden, of maakt het niet veel meer uit

(om er meer koppel uit te halen bij lage toeren)

_________________
Mari kart met 125cc TM cross http://www.toybota.tk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David