Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Beginner 100CC 2 takt
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2007 1:12 pm 

Geregistreerd: vr jan 26, 2007 1:04 pm
Berichten: 99
Woonplaats: Oterleek (vlakbij alkmaar)
Hallo mensen :)

Ik heb een 100CC 2 takt met een mechanische rem van een kennis van me vader gekregen die we zelf nog in elkaar moesten zetten. Dit is gelukt, maar ik heb een paar vraagjes.

Dit is namelijk mijn 1e kart, en heb dus weinig ervaring met 2 takten. Ik heb altijd veel op indoor banen gekart (heb het baanrecord op kartworld Limmen) en dat begon dus een beetje saai te worden.

Op de 100CC motor zit dus geen koppeling en slaat dus erg snel af. Ook met starten moet je hem dus aanduwen. Het probleem is dat mijn vader nogal vaak geopereerd is aan zijn voet en ookal een dagje ouder wordt en dus niet echt goed meer kan aanduwen.
Ons idee was dus van een andere kart die ik heb staan, een 4 takt honda, om die te gebruiken als starter. Dus alleen de wielen + motor. Die zet je dan tegen de banden aan van de kart en dan zu die moeten aanslaan.
Zijn er nog andere methode's om dit te doen?

Nog een vraagje:

Hoe rijdt je nou met zo'n 2 takt kart, ik had gehoord dat je je gas er altijd wel op moet houden want anders slaat hij vast. Maar hoe zit het dan bij het aanremmen van de bochten?

ZOu het leuk vinden als jullie mij als beginnende outdoor karter wat tips zouden kunnen geven :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2007 1:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm
Berichten: 1506
Je kan toch gewoon zelf je kart starten? Achter op tillen en bij stuur vastpakken, rennen, achter los laten en erin springen...

100cc zonder koppeling moet je inderdaad op toeren houden in de bochten, anders valt hij dood..en slaat de motor af.

Remmen: Een vast rempunt nemen, tikje remmen..en verder rollen in de bocht eventueel met wat gas erbij.

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products
Wordt ook lid van onze hyves: http://pitstopkartproducts.hyves.nl/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2007 6:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
mischien een idee dat als je de eerste keer gaat rijden je dit doet als er ook nog een forum lid op de baan is. die kan je eventueel altijd helpen met vragen.

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2007 7:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 16, 2007 7:00 pm
Berichten: 77
Woonplaats: Geleen
Heb ook een parilla blokje zonder koppeling, je kunt hem idd gewoon optillen en aanrennen.
TIP: als je hem wilt starten om te testen zonder te rijden( bijv. op een tafel of krik kun je een spanband om het achterwiel draaien en de kart starten zonder ermee weg te rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2007 7:24 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
pas op dat je de spanband niet te vaak om je achterwiel spand want dan kan dat wel eens pijn gaan doen.
je hebt ook van die dieuw karretjes, hoef je bijna niet te bukken kosten rond de 65-70 euro, ik maak ze trouwens ook van rvs en werkt zeer makkelijk.
ff achter optillen ,snelheid maken ,laten zakken en rijden maar.

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2007 7:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
deze karretjes kan ik regelen voor 65 euro.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2007 10:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Ons idee was dus van een andere kart die ik heb staan, een 4 takt honda, om die te gebruiken als starter.

Dat is niet zo'n gek idee. Ik heb in het verleden een keer gekart in Thailand. Daar deden ze niet aan viertakt huurkarts, maar hadden ze gewoon 100cc (blokjes waren goed, maar karts stuurden loodzwaar). Nu heeft niemand die op een kartbaan werkt natuurlijk zin om de hele dag 100cc karts zonder koppeling aan te rennen, dus daar hadden ze wat op gevonden. Elke kart werd aangeduwd door een aanduwwagen, en daar zat dan wel een viertakt met koppeling op :D

Werkt dus prima, het nadeel is wel dat je dan 2 karts mee naar de baan moet nemen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 27, 2007 11:09 am 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
op de kartbeurs stonden ook van die wagentjes 65 euro die waren van kuka kart die daar met kosmo stond

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 27, 2007 1:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
not2die4 dat klopt ;) daar haal ik ze vandaan ook vindbaar op www.hk-kartsport.de :)

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 8:37 pm 

Geregistreerd: vr jan 26, 2007 1:04 pm
Berichten: 99
Woonplaats: Oterleek (vlakbij alkmaar)
We hebben de kart aan de praat gekregen en hij vliegt :D
Paar probleempjes:

We hebben dus een mechanische rem, maar die remt erg slecht. Als ik de rem vol intrap remt hij amper. De remblokken zijn nog goed etc. Gaan er waarschijnlijk een hydreaulische rem opzetten :)

Met aanduwen hebben we nogsteeds wat problemen, hij duwt erg zwaar aan. Ik heb dus elke keer 2 mensen nodig om dat ding aan te duwen. We hebben nu wel uiteindelijk de juiste afstelling voor de motor gevonden :)

Zaterdag ga ik ff naar Van der Spoel en/of Koene om nieuwe stuurstangen te halen, dat kartboek van Van der Spel en misschien een setje banden :) Dan ga ik waarschijnlijk over 2/3 weken naar de kartbaan in Amsterdam toe :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 8:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
koop dan ook maar meteen een milieudemper á 130euro, (van Elto, met ingeslagen tekst "MD milieudemper 2003") want zonder kom je de baan daar niet op.

foto:
http://sport.marktplaats.nl/karting/673 ... %2BgL4ZjVz

op deze foto staat de bocht er niet bij, van de kartuitlaat naar de milieudemper, die hoort er wel bij. Dat is een pijp met 180 graden bocht en met een aantal graden naar links gebogen met het stempel md 2003 erin

i.i.g. veel succes! En onthoudt: 100cc rulez!

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 8:47 pm 

Geregistreerd: vr jan 26, 2007 1:04 pm
Berichten: 99
Woonplaats: Oterleek (vlakbij alkmaar)
Ja we hebben er al een :) Hij zat er toch wel bij, we hadden hem van iemand gekregen (Frank) die komt ook vaak op kartbaan amsterdam, hij heeft 2 CRG karts etc. Dus dat is geen probleem meer, bedankt voor het zoeken :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
a.u.blieft! :)

@ david (zie onder)

sinds dit jaar wel! (heb het op verschillende sites gelezen en van verschillende teams gehoord, maar weet het niet uit eerste hand--> de baan zelf)
maar Wytze heeft hem toch, kan hij er hem toch onder hangen. Dan heeft ie zeker geen probleem.

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Laatst bijgewerkt door Manders Racing op di jan 30, 2007 10:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 9:20 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
het aanduwen van een kart is in het begin wennen,je moet ff doorhebben hoe het werkt. daar heb je echt geen 2 man voor nodig.
geloof me haal zon karretje en het shild veel houd ook je luchtfilter dicht als je hem aanduwt zodra je je motor hoort pruttelen hand weg

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jan 30, 2007 9:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Zoveel ik weet heb je voor Amsterdam geen MD demper nodig, of er moet vrij recent wat veranderd zijn daar.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David