Auteur |
Bericht |
Zik
|
Geplaatst: di okt 03, 2006 12:03 pm |
|
Geregistreerd: di sep 26, 2006 11:22 pm Berichten: 78 Woonplaats: Leiden
|
Hey,
Als ik bij kleding voor de kartsport kijk, zie ik er altijd levels bij staan. Level 1 of 2 bijvoorbeeld. Ik neem aan dat dit bepaalde beschermingsklasses zijn ofzo? En dat je voor een race een bepaald level moet hebben? Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Alvast bedankt.
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di okt 03, 2006 3:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
met level 2 mag je meedoen aan alle kart klasse van pro-kart tot rotax max
ik heb zelf ook zo'n pak en ik mag met aal karts rijden in dat ding
level 1 is echt brandvrij en wordt gebruikt voor de autosport
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Zik
|
Geplaatst: di okt 03, 2006 3:31 pm |
|
|
Hoe kan het dat sommige winkels echt vet lage prijzen hebben voor level 2 pakken? Ik zie ze soms voor 60 a 70 euro, en bij andere winkels zie ik weer level 2 pakken van 300 euro. Wat is het verschil?
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 03, 2006 4:25 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Merk en dito Kwaliteit...... je hebt bij de schoenenreus ook schoenen voor ca. 25 euro, maar de van Haaren verderop heeft ze ook maar dan voor 89 euro (bv.) en dat heeft echt met kwaliteit te maken van het gebruikte materiaal.
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Zik
|
Geplaatst: di okt 03, 2006 4:29 pm |
|
|
Maar ik bedoel, een level 2 pak moet toch aan eisen voldoen. Als die aan de eisen voldoet, en toch maar 100 euro ofzo is, dan is het toch alsnog kwalitatief een goed pak?
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 03, 2006 4:33 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Klopt....
Maar je kan ook een Lever 2 pak maken die na 1x keer aanraking met het asvalt, de gaten erin schieten....
Mijn oude overall OMP-level 2, ben ik een keer behoorlijk over de kop gegaan en over mijn rug en schouder / elleboog weggeschoven... wel beschadigd... maar echt geen gaatje te bekennen.
Ik ben bang dat het met z'n goedkoop overall dat niet zo is.
Level 2 heeft ook meer te maken met de brandwerendheid van zo'n pak en dat is wellicht ook te halen met goedkoper materiaal, alleen zal dat dan wel weer slecht zijn op andere fronten.
Kijk als ik een mooi pak kan kopen en die kwalitatief net zo is als alle dure pakken (lees: MIR/Sparco/OMP, etc), dan gaat niemand zoveel geld uitgeven......
Maar ja.... een hele goede vraag voor een Kartshophandelaar...
Suc6
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di okt 03, 2006 4:36 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
vaak betaal je voor het merk dat er op staat een pak van bijvoorbeeld sparco kost 160 euro
en een pak van een onbekend merk kost maar 80 euro
ik wil bijv graag een kombikart overall maar die kosten meer dan 400 pleuro vooral voor de naam die erop staat
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Verwijderd2
|
Geplaatst: di okt 03, 2006 5:54 pm |
|
|
Prokartmonster:
Heeft ook met de aantallen EN de exclusiviteit te maken.
Een serie van 10 per maat kost nu eenmaal per stuk veel meer dan een serie van bijv 500.
De eerste 100 folders of stickers kosten veel meer per stuk, dan 10000!
Bij dergelijke verschillen moet er kwaliteitsverschil zijn. (of van de vrachtwagen ....)
Paulo,
Kan het ook betrekking hebben op 1 of 2 lagen, de ventilatie en uitvoering?
(dubbele rits, vlekwerend of niet, pasvorm dmv verschillende wijdtematen ipv "one fit")
Exclusiviteit kost altijd geld, ook zonder kwaliteitsverschil.
Benno
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 03, 2006 9:07 pm |
|
|
Benno...
Klopt, maarwat jij opnoemt heeft m.i. wel degelijk met kwaliteitte maken.
Thx
|
|
Omhoog |
|
|