Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 20, 2006 11:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 8:12 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Zwanenburg
Beste karters,

Ik heb mezelf in het andere topic al even voorgesteld.
Na lang indoorkarten ben ik vorig jaar in aanraking gekomen met een paar kennissen die een Pro-Kart hebben op kartbaan Uitgeest. Ik heb daar een paar keer mee gereden, en het outdoor-virus zat al na 1 rondje in mijn bloed.
Conclusie was simpel, de kart gaat voor mij te langzaam (no offence voor de Pro-Kart rijders op dit forum). Ik zat al snel aan de limiet en de stamgasten die met hun Pro-Kart wekelijks rijden reed ik vrij simpel voorbij (ik hoop echt dat dit niet te arrogant overkomt :oops: )
De kart bied voor mij te weinig uitdaging, en vooral in het lage toerengebied mis ik gewoon de power.

Eén van die kennissen is mede door die reden overgestapt op een Rotax Max KombiKart. Deze ga ik binnenkort als het goed is even over de baan laten "gummen".

Kortom, het is wel duidelijk dat ik nu ook een eigen kart wil hebben. Vandaar dat ik meteen het kartboek van v.d. Spoel heb aangeschaft. Ik heb veel informatie ingewonnen en op dit forum ook al erg veel topics doorgenomen. Omdat ik zelf niet technisch begaafd ben wil ik een kart waaraan niet al te veel gesleuteld moet worden. Ik wil een betrouwbare motor die niet om de 10 uur gereviseerd moet worden. Schakelen in een kart is leuk, maar ik denk dat ik eerst ervaring moet opdoen met een automaat. Je komt dus al snel uit bij een Rotax Max...

Nu loop ik tegen het probleem aan (en ik ben volgens mij niet de enige) dat ik als student niet al te veel geld kan vrijmaken voor deze hobby. Ik kan op dit moment +/- €2000 vrijmaken. Dit is gewoon te weinig om er serieus een begin mee te maken. M'n vader ben ik aan het pushen om ook mee te doen, maar om mezelf diep in de schulden te gaan steken om te kunnen karten is ook niet verstandig. Dilemma....
Maargoed, ik kan natuurlijk ook wachten tot begin volgend jaar zodat ik +/- €3000 kan vrijmaken (wat uiteraard ook geen ruim budget is).

Nu gaat de kartbaan van Uitgeest volgend jaar dicht. Aan de ene kant jammer want je kunt er voor €980 (of zoiets) een jaar lang een pitbox huren. Nadeel vind ik de baan, die is namelijk erg simpel, kort en gaat op ten duur vervelen. Nu woon ik hemelsbreed 5km van kartbaan Amsterdam af. Ik ben daar een paar keer geweest en dit begint er toch meer op te lijken. Wat een gave track!
Maargoed, dan zit je dus met het vervoer. Ik heb dus geen aanhanger maar wel een stallingsplaats tot mijn beschikking (oude schuur van m'n oma komt toch wel eens van pas :wink: )

Een eerstehands kart zit er voor mij niet in, dus een tweedehands is 't logische gevolg. Bijvoorbeeld !deze. Nu worden er op internet velen aangeboden maar er zit altijd een risico aan. Mocht ik er één aanschaffen hoop ik iemand bereid te vinden die er "verstand" van heeft om me een beetje op weg te helpen, maar dit is van later zorg.

Wat ik graag van jullie zou willen weten is wat de gemiddelde onderhoudskosten zijn van een Rotax Max kart. Ik ga er vanuit dat ik 1 keer per week een uurtje of 1 á 2 ga karten. Geen wedstrijden (geld, en tijdkwestie) maar gewoon puur voor de fun. Hierbij denk ik dus aan bandenslijtage, benzine, revisie (nu kan je met een RM ongeveer 40 uur rijden dus dat valt erg mee) etc. Ik hoef uiteraard niet een precieze berekening, maar met een globale zou ik al erg tevreden zijn.

Excuses voor de lange intro, maar ik hoop dat jullie mij een beetje wegwijs kunnen maken in deze leuke sport.
Alvast bedankt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 11:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Niels,

Voor ca. 2000 euro heb je best wel een leuke Kart met Rotax Max. Ik zal is kijken voor je.

Er is een topic over hoeveel besteed een ieder per maand aan zijn/haar Kart... (even zoeken aub).
Ik zelf rij ook geen wedstrijden, maar gemiddeld zit ik op ca. 200 euro per maand. (dat is alles bij elkaar opgeteld per jaar en dan delen door 12)
Ik rij zelf niet zoveel.. (gem. 1-2 per mnd)

Je kan de kosten erg drukken.... de banden bv. zijn de grootste kostenpost, echter er zijn zat rijders die hun banden (na 1 race) te koop aanbieden en daar kan je best nog lang en goed mee rijden en dat voor ca. 50-75 euro ipv 160 euro per set.
Ketting en tandwielen (achter) is wat het meeste slijt maar die zijn ook weer niet schikbarend duur. tndwiel ca. 12 euro, ketting ca. 27 euro

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 1:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
eeen advies voor iedreen die weinig geld uit wil geven PROKART

een zeer goedkopen en toch redelijke snelle kart vorm.

ideaal om te leren karten door het lage verbruik en onderhouds kosten

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 1:42 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Helemaal mee eens. Op een een Pro kart leer je netjes en effiënt rijden.

... enne, ik heb er nog steeds een te koop staan!
Stuur me maar een PB als je meer wilt weten.

De RaceKabouter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 1:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 26, 2006 1:57 pm
Berichten: 116
Woonplaats: Midden-Limburg
Pro kart????

Misschien beter het hele verhaal van de topicstarter lezen....;)

_________________
http://www.dnq-dnf.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 2:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
inderdaad, beter eerst het hele verhaal lezen.
Citaat:
Conclusie was simpel, de kart gaat voor mij te langzaam (no offence voor de Pro-Kart rijders op dit forum). Ik zat al snel aan de limiet en de stamgasten die met hun Pro-Kart wekelijks rijden reed ik vrij simpel voorbij (ik hoop echt dat dit niet te arrogant overkomt )
De kart bied voor mij te weinig uitdaging, en vooral in het lage toerengebied mis ik gewoon de power.


een Goeie Rotax max is misschien het beste alternatief.

hoe vaak ben je van plan te gaan rijden (baanhuur kost gemiddeld 30 Euro per hele dag)

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 2:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
respect he voor pro-kart ik rij daar zelf ook in uitgeest met pro-kart
nee hoor je hebt wel gelijk
succes met een anderre kart helaas kan ik geen advies geven over de rotax max of anderre 2 takt

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 2:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
met een super pro sports hebt houd je een rotax max bij

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 3:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 8:12 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Zwanenburg
@Paulo 27, bedankt voor de reactie. +/- € 200 per maand zal ik meenemen in mijn begroting. Inderdaad zijn de banden een grote kostenpost. Nu kan ik er voor kiezen om bijvoorbeeld de medium of harde compound te nemen van Heidenau. Ik hoor daar goede berichten over.
Het is een mechanische sport dus tandwielen etc. slijten inderdaad. Als je nog eens een RM ziet in goede staat dan weet je me te vinden ;)

@ fastshadow & RaceKabouter,
In mijn openingspost heb ik aangegeven waarom een Pro-Kart niet mijn voorkeur geniet :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 3:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
Rotax Rm1, zijn een hoop duurder in aanschaf, & op de baan rijden veel meer rotax maxen.. is denk ik leuker met gelijke PK's. (+ als je eventueel een keer een wedstrijdje mee wilt rijden, dan kan dat met een max)..

hoevaak ben je van plan te gaan rijden per/ maand /week/ jaar

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 3:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 8:12 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Zwanenburg
@Rv, 1 á 2 keer per week. Hoogstens 2,5 uur per week.
@ Pro-kart Monster, haha ja de Pro-Kart is absoluut een leuke klasse, onderhoudsvriendelijk en redelijk snel maar voor mij niet een geschikte optie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 3:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
Vind je dat dan niet zonde als je 1 a 2x gaat maar je rijd maar 2,5 uur hoogstens per week. kan je dan niet beter 1 x in de 2 weken gaan, en dan bijvoorbeeld een volle dag!. scheelt je toch weer geld op ten duur.

pro-kart gaat het niet worden! Zullen we er nu maar over op houden

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 3:19 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
Amsterdam betaal je per keer 40 euro. Kun je beter een hele dag rijden i.p.v. een paar uurtjes. Bij mijn weten wijkt Ome Jan niet af van die 40 euro. Of zijn er leden met andere ervaringen?

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 3:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
@RV was al niet meer gepost dus nutteloos argument

@ niels racing

hier een klein lijstje

35.- baan huur gemiddelt voor een dag
14.- 10 liter brandstof een een dag
je rijs kosten
en wat je aan schade rijd
je rivisie om de 40 uur
je nornmaal onderhoud zoals kettingen, tandwielen, kettingspray,

voor aanschaf heb je nog een aantal dingen

2000.- kart
300.- aanhanger
200,- gereedschap
150.- reserve onderdelen.

als je dit hebt dan kom je al een heel eind

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2006 3:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 8:12 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Zwanenburg
@Rv, dat is inderdaad goedkoper als ik één keer in de week ga karten. Dat wordt dan de vrijdagmiddag ofzo ;-)
Geeft kartbaan Amsterdam geen jaarkaarten uit o.i.d?

@ Fastshadow, nuttige info! Thanks!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David