Auteur |
Bericht |
BaliJeff
|
Geplaatst: vr sep 22, 2006 7:40 pm |
|
|
Hoi, na van de week met een groep te hebben gekart wil ik waarschijnlijk meer gaan doen met karten, het was voor mij de eerste keer indoor karten, heb één keer in Engeland met Buggy karts gereden wat opzich ook wel grappig is, maar dit was toch veel leuker en spannender en zoals velen wil ik hier misschien (ligt er aan, geld, tijd etc ) wel meer mee gaan doen, maar waar begin je, nou kan ik net als iedereen gaan vragen of ik nu al een eigen kart moet gaan aanschaffen, maar mijn probleem is simpeler en dat is dat ik hier geen outdoor-baan in de buurt ken.. Hier in de buurt is Rotterdam, dus als iemand een club in de buurt weet dan hoor ik het graag.
Ik zou wel bij een club willen, maar een hele dag een beetje karten is ook niet alles, wel heel leuk, maar wat ik zoek is een club waar ze je alles leren wat je moet weten over het karten en alles er omheen, hoe je moet reageren in wat voor bocht etc. Het echt opwerken voor wedstrijden zeg maar.
Als iemand mijn vragen kan beantwoorden hoor ik het graag.
(Ik heb er nog veel meer, maar ik hou het voorlopig hierbij )
Alvast bedankt,
Jeffrey
|
|
Omhoog |
|
|
RaceKabouter
|
Geplaatst: vr sep 22, 2006 7:56 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
Hoi Jeffrey,
Welkom op het forum.
Tja, ik ook ben ook zo begonnen. Eerst veel indoorkarten gedaan, daarna steeds meer wedstrijden (indoor) gereden. Toen vooral op kartbaan Schiedam (maar de is niet meer) Met een paar vrienden 3 keer de 1000 ronden wedstrijd daar gewonnen waarna we met dat team IKC zijn gaan rijden (=Indoor Kart Challange)
Toch eens een keer buiten proberen, en toen was ik verkocht. Ik heb daarvoor wel een eigen kart gehad op een binnenbaan (Breda) , maar na het buitenkarten wilde ik echt niet meer naar binnen.
Kartclubs ken ik eigenlijk niet. (behalve de studentenclub in Enschede dan) Het buitenkarten leer toch vooral van veel vragen en kijken naar andere karters op de baan. En die willen best wel helpen hoor. Gewoon een niet te dure kart kopen en gaan rijden. Voor Rotterdam is kartbaan Stijen het dichtste bij. Ik woonde toen nog in Capelle en ben gaan rijden in Driebergen. Hele gemoedelijke baan, en als je geen capsones heb hele vriendelijke eigenaren die je altijd wel willen helpen. (en het is ook maar een uurtje rijden) Je kan er ook Pro karts huren, maar dat moetj e echt niet doen. Veel te duur, je verdient het zo terug met een eigen kart.
Ik ben Pro kart gaan rijden. Die heb ik nu 4 jaar gehad, staat nu te koop, en ben nu wat sneller gaan rijden. (voor de liefhebbers Arrow/TKM 20Pk 12000tpm 130km/h )
Succes met je orientatie, als je nog meer wilt weten, gewoon vragen op dit forum. Er is altijd wel iemand die iets weet op je vragen.
Behalve het telefoonnummer wat ik zoek dan.
Laatst bijgewerkt door RaceKabouter op vr sep 22, 2006 8:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: vr sep 22, 2006 8:01 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Hoi Jeffrey,
Allereerst welkom op ons Kartforum.....
Ja, de vraag is makkelijk, echter het antwoord is niet zo 1-2-3 te geven.
Een outdoor kartbaan bij jou (en mij) in de buurt is Strijen, dat ligt naast Oud-Beijerland (vast wel van gehoord). Daar kun je wel lid worden, echter dat is aleen dat je dan gratis mag trainen en met je eigen kart.
Dus daar heb je niet veel aan op dit moment. Wat je kan doen is bv. naar Kartbaan in Berghem (vlakbij Oss-Den Bosch), daar hebben ze hele goede outdoor karts die te huur zijn (200cc en 390cc 4-takt).
Daarmee kan je behoorlijk de sfeer proeven en je leert tevens echt rijden.
Vragen of je Kart en alles wat daarmee te maken heeft kan je hier stellen, maar als je wat meer gaat lezen hier dan kom je ook jou vragen tegen en daar staan ook antwoorden bij, dus lezend leer je ook een hoop en doe hier je voordeel mee.
Zonder eigen kart wordt het wat moeilijker..... wellicht dat je iemand kan vinden die samen met jou wil rijden waarbij je dan ook samen de kart aanschaft en het onderhoud ook samen betaald, kijk dat scheelt een hoop in de beurs.
Eenmaal een eigen Kart... dan kan je op de baan dooor naar andere rijders te kijken... heel veel leren. Tevens zal bijna iedereen die op een kartbaan aanwezig is, jou helpen met je vragen en/of problemen.
Kortom: legio mogelijkheden.
A.s. Zondag gaan wij (een hoop leden van dit forum) naar Kartbaan Landsard te Veldhoven (ligt naast Eindhoven Airport), daar gaan wij recreatief rijden en als je dan bv. langs zou komen, dan kan je naast het kennismaken en direct heel veel vragen kwijt en je kan heleboel karts van heel dichtbij bekijken.... (is een optie)
Maar... zonder eigen Kart blijft het echt moeilijk.....
Ik hoop dat je hiermee iets verder op weg bent...
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr sep 22, 2006 8:01 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De dichtstbijzijnde baan voor Rotterdam is inderdaad Strijen. Een club hebben ze daar ook, inclusief clubwedstrijden die meestal goed bezocht worden. Of ze je daar helpen het een en ander te leren weet ik eerlijk gezegd niet, ken hun clubactiviteiten verder niet.
Vroeger hadden ze een website, maar kan die zo snel niet meer terug vinden.
Op Strijen mag alleen gereden worden met tweetakts.
|
|
Omhoog |
|
|
BaliJeff
|
Geplaatst: za sep 23, 2006 10:59 am |
|
|
Eindhoven is wel heel ver, had het wel leuk gevonden, als het een keer iets dichterbij is wil ik wel langskomen
Ik heb een Kartclub gevonden in Amersfoort en toevallig rijden zij op Kartbaan Nieuw zevenbergen te Berghem, het is opzich niet zo ver weg, dus misschien dat ik bij die club eens ga kijken. Iemand bekend met deze club?
Laatst bijgewerkt door BaliJeff op za sep 23, 2006 11:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
fastshadow
|
Geplaatst: za sep 23, 2006 11:15 am |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
uurtje rijden met de auto of een uurtje met de trein.
het is maar wat je er voor over hebt.
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
|
BaliJeff
|
Geplaatst: za sep 23, 2006 11:45 am |
|
|
Lees net dat de thuishaven van deze club in Amersfoort is verhuist naar Lelystad...
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: za sep 23, 2006 3:20 pm |
|
|
Welkom
|