Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
paar vraagjes van een beginner https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=1507 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | GPGerard [ vr aug 11, 2006 9:15 pm ] |
Berichttitel: | paar vraagjes van een beginner |
Ik ben nog altijd op zoek naar een kart, die indoors zijn echt saai aan het worden. Ik volg het forum op de voet en dus denk ik de kart gevonden te hebben die het beste past bij wat ik wil en kan. Dat ligt dus vrij voor de hand, een Rotax Max. En toch heb ik een paar vragen over hoe het werkt en wat het kost. Zoals het Rotax Junior en het Rotax Senior verhaal. Ik neem aan dat de meeste met een senior rijden, maar ook een aantal met een junior, wat zijn de grootste verschillen tussen beiden ? Hoe vaak moet een kart in de revisie ? Volgens de sites die ik heb bezocht is dat bij een Rotax tussen de 20 - 30 rij uren, klopt dat een beetje ? Ik heb al een keer mogen rijden met een Rotax 125 cc automaat (ik weet niet of het een Junior of een Senior was), vond ik erg gaaf, maar ik reed ook meteen een as krom. Hoeveel onderdelen gaan regelmatig stuk, motor uitgezonderd ? Ik heb het dus ook over de ketting, tandwielen, enz. Is het ook van groot belang om een toerenteller te hebben ? Die topic over ''tips voor de beginnende karter'' heb ik ook al een aantal keer doorgelezen en daar kon ik het niet duidelijk vinden. Omdat ik nog niet de ambitie heb om races te rijden wil ik dus een kart voor de hobby, om gewoon een X aantal keren in het seizoen te gaan trainen. Toen kwam ik de volgende advertentie tegen op marktplaats: Klik hier Is dit wat ? |
Auteur: | David [ vr aug 11, 2006 9:27 pm ] |
Berichttitel: | |
Het verschil tussen een Junior en een Senior zit em in de Powervalve. Een senior heeft deze wel, en een junior niet, en hierdoor heeft een senior wat meer vermogen. Revisie tussen de 20 en 30 uren zijn best realistisch, al lees je ook vaak dat 50 uur mogelijk is, zeker als beginnend (recreatief) rijder zal je er flink wat uren mee kunnen maken mits je er netjes mee omgaat. Slijtage van tandwielen en ketting is normaal. Het voordeel van een Max is dat de tandwieltjes voor relatief goedkoop zijn vergeleken met sommige andere automaten. Daarnaast maakt een Max niet zoveel touren wat theoretisch ook gunstig is wat slijtage betreft, maar of het echt veel verschil maakt weet ik niet. Een toerenteller, en een watertemperatuurmeter zijn toch eigenlijk wel erg belangrijk, voor het afstellen. |
Auteur: | GPGerard [ za aug 12, 2006 5:33 pm ] |
Berichttitel: | |
thanks Als ik meer vragen heb dan hoor je ze vanzelf |
Auteur: | GPGerard [ ma aug 14, 2006 7:50 pm ] |
Berichttitel: | |
Is het voor een beginner beter om met een Junior of met een Senior te starten ? Of maakt dat niet zoveel uit ? |
Auteur: | Deksel [ ma aug 14, 2006 8:04 pm ] |
Berichttitel: | |
Zoals David zegt zit het verschil in het vermogen... Iets meer power dus met een senior... zou mij geen probleem moeten lijken mits je wat ervaring in huis hebt... dus ik weet niet hoe beginnend beginnend je bent |
Auteur: | GPGerard [ di aug 15, 2006 10:32 am ] |
Berichttitel: | |
Ik kart vaak genoeg maar dat is vrijwel altijd indoor. Ik heb een aantal keren outdoor gekart maar dat was op 1 keer na ook altijd met huurkarts. Op het outdoor circuit ben ik dus vrij nieuw Ik vraag het vooral omdat ik heel veel Seniors te koop zie staan maar niet zo veel Juniors... |
Auteur: | chevy-joris [ di aug 15, 2006 11:58 am ] |
Berichttitel: | |
Hoi GPGerard ik kom ook van een indoor kartbaan vandaan en ik ben een junior gaan rijden omdat mijn leeftijd 12 jaar is dus maar ik zal als ik jou waseen senior kopen gaan veel sneller??ik weet natuurlijk niet of je wedstrijfden gaat rijden of hobby rijden maar zo als ik weeg ik niks dus is voor mij een junior fijn en een senior gaat voor mij en gewicht veel te snel maar jij ben 16 dus ik denk dat jij het beste een senior kan gaan rijden en denk vooral aande verzegeling als je wedstrijden wil gaan rijden |
Auteur: | Deksel [ di aug 15, 2006 12:05 pm ] |
Berichttitel: | |
Gerard ik zou fijn een Senior nemen, daar wen je heus wel aan... ga wel een keer uitdeur karten, dan weetje ook hoe dat voelt... er zal vast een baan ergens in de buurt zijn?? |
Auteur: | fastshadow [ di aug 15, 2006 2:22 pm ] |
Berichttitel: | |
@ joris denk even aan je punten ben buiten adem van die zin. |
Auteur: | GPGerard [ di aug 15, 2006 3:28 pm ] |
Berichttitel: | |
@Joris thanks voor de info Maar hoeveel weeg jij dan ? Dan kan ik het een beetje vergelijken met hoeveel ik weeg. @deksel Ik ga nog een keer outdoor karten als het goed is Ik weet alleen nog niet in wat voor een kart en welke baan |
Auteur: | chevy-joris [ di aug 15, 2006 5:30 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik weeg niet lache 33.9 dus veelte licht maar in de kart sport heel fijn |
Auteur: | igot [ di aug 15, 2006 6:33 pm ] |
Berichttitel: | |
Ach, bij mij moest er ook 15 KG gewicht bij om op 165 KG te komen |
Auteur: | GPGerard [ di aug 15, 2006 6:42 pm ] |
Berichttitel: | |
Citaat: Ik weeg niet lache 33.9 dus veelte licht maar in de kart sport heel fijn
Ik weeg 65 Kg geloof ik, dus op basis van gewicht kan ik beter een Senior nemen Als ik meer vragen heb horen jullie het, be prepared |
Auteur: | RAM Racing [ di aug 15, 2006 9:10 pm ] |
Berichttitel: | |
Gewoon een senior nemen. Die extra paar pk's wen je zo aan. Mocht je wedstrijden wllen rijden heb je in ieder geval het juiste blok (junioren tot 16 jaar) |
Auteur: | Deksel [ di aug 15, 2006 10:59 pm ] |
Berichttitel: | |
Ja wat is het verschil in Pk's eigelijk 3ofzo? 27 om 30 meen ik te herinneren? |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |