Auteur |
Bericht |
Hidde
|
Geplaatst: do jun 23, 2016 12:49 pm |
|
Geregistreerd: do jun 16, 2016 7:31 am Berichten: 2
|
Beste allen
Ik heb me twee karts gekocht voor samen met de vrienden op ee mooie dag wat te kunnen racen het gaat om eentje met een gx 200 honda blok maar omdat we allemaal nogal in to the speed zijn vind ik ze veel te langzaam nu wou ik ze een beetje sneller maken maar wat is de beste manier ik heb al gekeken op YouTube voor de begrenzer eruit te halen en dacht aan een uitlaat en grotere caburateur of is hier gewoon helemaal niks uit te halen voor in genk te rijden Want ik kan ze ruilen tegen twee 125cc rotax karts maar dan zit ik weer met het extreme onderhoud
Ieder advies word op prijs gesteld
Greetz hidde .
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do jun 23, 2016 4:06 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als je de snelheid van een rotax wilt met gx200, dan gaat dat niet lukken vrees ik. Tunen kan, maar wil je echt meer snelheid eruit halen, dan ben je een flinke smak geld verder en kun je beter voor de rotax gaan.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: do jun 23, 2016 4:18 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Allereerst welkom op het forum.
Wil je echt op Genk gaan rijden,zou ik de raad van Wilfred aannemen,al zou de gx getuned zijn is dit in principe nog geen blok voor Genk,maar meer voor de kleinere banen.
Succes verder
|
|
Omhoog |
|
|
Hidde
|
Geplaatst: do jun 23, 2016 9:24 pm |
|
Geregistreerd: do jun 16, 2016 7:31 am Berichten: 2
|
Oh dat is minder nieuws en als ik bijvoorbeeld een 270 blok of zwaarder eronder zou leggen of blijft het een indoor kart want heb niet echt zin in Veel onderhoud heb niet veel tijd en heb al veel speelgoed of valt dat wel mee is dat niet zoals een twee takt crossmotor bv
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: do jun 23, 2016 9:35 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
Een honda 390cc? Weinig onderhoud en toch wat meer pktjes.
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: do jun 23, 2016 9:41 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Al zet je er een 390 op zal je er nog heel veel aan moeten doen wil je er mee op Genk rijden. Die baan is gewoon niet geschikt voor dat type motor. Beter een andere motor kiezen of een andere baan om te gaan rijden.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
RaVer
|
Geplaatst: vr jun 24, 2016 5:55 am |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Een VT250 is ook een mogelijkheid.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jul 12, 2016 12:39 am |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Voor een goed beeld van de tuning mogelijkheden en tuning parts voor honda en clone motoren kan je op de amerikaanse site http://www.nrracing.com kijken. 200cc's kan je betrouwbaar tunen tot +/- 20pk. richting de 30pk worden ze minder betrouwbaar. En richting de 40pk (ja ze bestaan echt) worden het tijdbommetjes Dit filmpje is van Danie. een tuner uit engeland waar ik vaak contact mee heb. Hier rijdt hij met een getunede 200cc met maarliefst 35pk. http://www.youtube.com/watch?v=G1YIZfoL_PoHeel duur hoeft het ook niet te zijn. Deze motortjes zijn bijna legoblokjes zo makkelijk zijn ze in en uit elkaar te halen. en om een goed beeld te geven qua onderhoud. Daniel haalt zijn 25pk motortjes 1x per jaar los om wat slijtagedelen te vervangen ( I take the engine down once a year and replace Piston Rings, Billet Rod Shells & Lap the valves. That's pretty much it, very cheap to run. ) Ik blijf er bij en vind het tegelijk ook zonde dat er in nederland zo weinig gedaan wordt met deze motoren.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di jul 12, 2016 11:31 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Ik blijf er bij en vind het tegelijk ook zonde dat er in nederland zo weinig gedaan wordt met deze motoren. Zeker jammer, komt ook omdat er in Nederland erg weinig te krijgen is qua tuning. Je moet alles uit het buitenland laten komen Dit is ook een leuk stukje http://personalpages.tds.net/~nascarfan ... Double.htm
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jul 12, 2016 3:06 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Ja klopt maar ook qua wedstrijden.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
petrolhead
|
Geplaatst: di jul 12, 2016 6:32 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Ik zat al te kijken, 100 pk per liter uit zo n blokje leek me al heel wat en 200 pk per liter echt ongelofelijk. Nu ben ik nog steeds onder de indruk hoor maar de GX200 uit de link blijkt in werkelijkheid onderhuids een GX270 te zijn want maar liefst geboord en waarschijnlijk ook ge stroked naar 266cc. Dat geeft al een heel ander litervermogen. Mooi filmpje en het gaat tov het andere spul ook lekker van de plek maar de tuning icm de vergrote inhoud zorgt niet alleen voor meer vermogen maar ook ca een derde meer koppel dan uit een 200cc, beetje appels met peren vergelijken. Toch ben ik puur uit nieuwsgierigheid wel heel benieuwd naar alle cijfertjes en krommes, welke aanpassingen er allemaal nodig zijn en wat dat kost om te laten doen. Blijft het trouwens wel een stoterstangenmotortje met tuimelaars? want dat geeft zoveel beperkingen tov direct door een nokkenas bediende kleppen.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di jul 12, 2016 9:10 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Keuze zat http://www.gxtuningstoreuk.com/tuned_gx200_smeeste zijn 210cc, voorheen had hij ook de gewone 196cc en die leverde 17pk. Het blijft gewoon een stoterstangen blokje maar wel aangepast met andere tuimelaars en stoterstangen.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di jul 12, 2016 10:49 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ja gewoon stoter stangen inderdaad. Ik heb zelf in het verleden wel geïnformeerd. zowel bij NR-racing als gxtuningstore uk ( dat is daniel van het filmpje dat ik doorstuurde ) een clone motor met een vermogen van rond de 25pk dan ga je al gauw 1500-2000 euro betalen. tot 20pk blijft nog onder de 1000 euro. En tot 15pk is het met 500 euro wel betaald. 13pk ( http://www.nrracing.com/product-p/eng-rac-cl-level2.htm ) omgerekend € 342,-. dan heb je een kant en klare motor. 15/17pk ( http://www.nrracing.com/product-p/eng-rac-cl-level3.htm ) omgerekend € € 569,- wederom kant en klare motor. wil je hem zelf in elkaar zetten of heb je al een motor dan scheelt dat natuulijk.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|