Auteur |
Bericht |
Mike d.
|
Geplaatst: wo maart 04, 2015 8:49 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 25, 2015 1:45 pm Berichten: 41 Woonplaats: dead area
|
Hallo Allemaal,
Natuurlijk begrijpen wij beginnende karters dat voor ieder circuit een geweldige ideale tandwiel verhouding bestaat.
Nu gaan wij half maart voor het eerst met onze "nieuwe" rotax max seniors aan de gang, het lijkt er op dat we nog meer voorbereid zijn dan Noah, maar laten (bewust) ook wat dingetjes in dit begin stadium vallen.
We willen eerst gewoon even relax aan de gang en wat rondjes karren, eventueel wat kleine dingetjes stellen... gewoon pluk de dag.. je kent het wel "die irritante bejaarden die op zondag naar buiten komen..".
De karts zijn na aankoop vorige week direct in de stalling gekomen en we weten niet wat voor verhouding er op zit. Volgende week komen ze pas uit de stalling en dan gaan we ook direct rijden.
Onze vraag is, als we op de baan zien dat we een lange snel baan verhouding hebben en we gaan op de kleine bochten baan rijden, is dit echt een schrikbarend probleem in de zin van plezier, ervaring opdoen? Of gewoon niets aan het handje, waar maak je je druk om!?
Ik hoor het graag.
grt, mike d.
_________________ short, fast & loud
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: wo maart 04, 2015 8:56 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Oudjes... Jij zult er in het begin denk ik niet al te veel last van hebben. Hoef je naar mijn mening ook totaal nog niet mee bezig te zijn. Ik verwacht dat je te laag uitkomt op de rechte stukken maar de bochten moet je goed kunnen pakken hoor. Het is pas echt schrikbarend als je bijvoorbeeld met een verhouding voor Strijen, op Genk je rondjes gaat maken. Dat zou ik als KZ rijder ook alweer een stuk eerder merken dan jij met de Rotax.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo maart 04, 2015 8:56 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een te lange verhouding is niet zo erg maar een te korte verhouding is niet fijn voor je motor
|
|
Omhoog |
|
|
Mike d.
|
Geplaatst: wo maart 04, 2015 9:05 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 25, 2015 1:45 pm Berichten: 41 Woonplaats: dead area
|
Patz boom, direct antwoord.. dik voor elkaar hier op een forum.
Kijk pak van me hart, we bezitten natuurlijk een flinke dosis "common sense" en hadden al een donkerbruin vermoeden... Maar toch, het is een nieuw avontuur, dus even de idiot check.
Cheers voor snelle reply. En houd volgende week de "rondentijdentopic" in de gaten, haha.
grt, mike d.
_________________ short, fast & loud
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo maart 04, 2015 9:33 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Neem gewoon een aantal achtertandwielen mee, dan kun je op de baan de verhouding nog veranderen. Veel werk is het niet en indien nodig is er altijd wel een behulpzame medekarter die wil helpen denk ik.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za maart 07, 2015 6:35 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Check het tandwielverhouding topic eens. Staat ook een hoop informatie in.
|
|
Omhoog |
|
|