Auteur |
Bericht |
DriveItInsane
|
Geplaatst: do apr 23, 2015 7:19 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 20, 2015 8:29 pm Berichten: 4 Woonplaats: Weert
|
Goedenavond allemaal! Ten eerste ben ik nieuw hier en binnenkort hopelijk te vinden op de kartbaan te Genk! De bedoeling is gewoon wat recreatief te gaan rijden en misschien eens zo nu en dan een wedstrijdje mee te pakken just for fun. Het plan is te beginnen met een Rotax max senior en dan wel gemonteerd op een CRG chassis, gewoon omdat ik die het mooist vindt. Ik wil meteen goed van start gaan door een deugdelijke set aan te schaffen, maar aangezien ik nogal een leek ben op het kartgebied wil ik jullie vragen wat een goede tweedehands kart inhoud, hoelang houd de gemiddelde kart het bijvoorbeeld uit? Er zijn al karts te koop voor €1500 van bouwjaar 2008 chassis en motor (als voorbeeld) zoiets kan volgens mij niet erg veel goeds zijn, of toch wel? Ik had zelf een prijs voor aanschaf tussen de 2/3000 in gedachten, als iemand iets leuks in de aanbieding heeft hoor ik dit graag! Groetjes, Ruud
|
|
Omhoog |
|
|
Clercqske
|
Geplaatst: do apr 23, 2015 7:34 pm |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
Hallo! Als je naar Genk wilt gaan zal je waarschijnlijk uit België komen? Ik ben dit weekend op de baan in Genk 2 dagen met mijn team ( www.facebook.com/vicimotorsports), misschien kan je langs komen met je vragen en heb ik wat voor je staan eventueel? Als je interesse hebt laat ik mijn gsm nummer wel even na. Alvast welkom in het kartwereldje!
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do apr 23, 2015 7:49 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Welkom Ruud, Van CRG vind je de stickers set of de techniek het mooiste? CRG heeft ook namelijk een altijd sub merken (Zanardi, LH, DR, etc.) Citaat: Ik had zelf een prijs voor aanschaf tussen de 2/3000 in gedachten, als iemand iets leuks in de aanbieding heeft hoor ik dit graag! In die categorie vind je zeker mooie RotaxMax motoren op een net frame.
|
|
Omhoog |
|
|
DriveItInsane
|
Geplaatst: do apr 23, 2015 10:46 pm |
|
|
Ik ben zelf afkomstig uit weert tegen de Belgische grens aan, voor mij is het 30 km rijden tot aan de baan dus dat is goed te doen. Morgen of a.s. zondag zou het me lukken om richting Genk te rijden, ik weet niet of je een van deze dagen aanwezig bent?
@Basjuh ; Crg chassis bevalt me vooral wegens de stickersets + ik alleen maar goede verhalen lees over dit merk chassis.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr apr 24, 2015 8:15 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Een kart kopen alleen om de mooie stickerset is niet de beste motivatie om plezier te hebben denk ik. Natuurlijk spelen de "looks" een rol, zeker als je alleen/voornamelijk recreatief rijdt. Maar als het chassis je niet ligt - welk merk dan ook - dan wordt de lol in de hobby wel snel minder denk ik.... Een CRG is niet de moeilijkste kart om snel mee te gaan ( lees : niet extreem lastig in de afstelling ), maar ik weet ook van anderen dat een CRG hen niet ligt. Kortom, de keuze van een chassis mbt rijeigenschappen is een persoonlijke keus/voorkeur; daarna kun je de looks de doorslag laten geven en desnoods aanpassen ( is veel goedkoper dan een ander chassis te moeten kopen omdat de kart niet bevalt ).
Het mooiste zou zijn als je eens proef gaat rijden op een aantal merken; dan kun je zelf ervaren wat je het beste ligt. Overigens is het nog de vraag of je kunt beoordelen of een chassis goed is, als je zoals je aangeeft nog niet erg ervaren bent in de kartsport. Voorbeeld : een totale "leek" op het gebied van karten zal een kart die als op rails rijdt waarschijnlijk het predicaat "superstrak op de weg liggend" geven, terwijl een kart die enigszins "nerveus" is afgesteld veel wendbaarder en sneller is. Een ervaren snelle (wedstrijd) rijder zal de voorkeur geven aan een kart die wat nerveuzer is, omdat hij/zij een dergelijke kart exact kan laten doen wat hij/zij wil door te spelen met deze wendbaarheid. Een kart die zo is afgesteld dat hij alleen maar "lekker rijdt" is meestal niet snel, maar voelt voor de leek meer vertrouwenwekkend aan en lijkt daarom sneller.
Veel succes bij je keuze.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
DriveItInsane
|
Geplaatst: vr apr 24, 2015 1:01 pm |
|
|
Wilfred bedankt voor je reactie!
Natuurlijk wil ik niet de ''looks'' de doorslaggevende rol laten spelen, maar ik zie het nog niet echt gebeuren om zomaar overal mee te kunnen testrijden, dit zou natuurlijk wel heel erg mooi zijn als dit kan! Mijn mening luidt dat ik gewoon eens moet beginnen met een goede basis, daarom begin ik met een Rotax Max en ga ik niet direct een schakel rijden, wat toekomstig gezien toch wel de bedoeling is. In de tussentijd kan ik dan wat ervaring opdoen en weet ik na verloop van tijd wel waar ik precies mee verder zal gaan. Het gaat mij er nu vooral om dat ik een ''GOED'' chassis met motor uithaal, en niet een rotte kart waar meteen 3/4 deel aan vervangen moet worden. Ik denk dat je zeker gelijk hebt Wilfred en in de toekomst rijdt ik misschien wel met een totaal ander chassis etc. (dan waar ik nu mee zal starten) maar ik denk dat dit uiteindelijk door ervaring pas als ''van zelfsprekend'' word. Verder maak ik me er zeker niet druk om dat me op welk chassis dan ook de lol van het karten ervan gaat..
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr apr 24, 2015 1:49 pm |
|
|
@DriveItInsane,
Goed te lezen dat je het zo aanpakt. Overigens ben ik het met het laatste niet helemaal eens ( Verder maak ik me er zeker niet druk om dat me op welk chassis dan ook de lol van het karten ervan gaat.. ) : juist als je wat meer ervaring hebt zul je merken dat het frustrerend kan werken als je niet overweg kunt met een bepaald chassis - en daarom niet de tijden kunt rijden die je gewend bent. En ik kan je dat uit eigen ervaring zeggen namelijk.
Met je genoemde budget moet je zeker een net chassis met goede motor kunnen scoren, dus dat komt best goed denk ik.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Ron88
|
Geplaatst: vr apr 24, 2015 2:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Voor 2.500 vind je echt wel een goede kart hoor. Voor iets minder denk ik ook nog wel, maar ligt eraan wat je eisen zijn. Een Tony en andere OTK chassis zijn erg makkelijk om al snel hard mee te kunnen gaan, CRG vraagt wat meer afstelling om echt onderste uit de kan te halen. Dan heb ik meteen ook de merken genoemd die het meest waardevast blijven. Echt slechte chassis worden er niet meer gemaakt eigenlijk, maar kijk ook eens wat er aan dealers bijvoorbeeld in de buurt zit (i.v.m. verkrijgbaarheid onderdelen etc.)! Ik ben zelf namelijk een 'alleenstaande' qua het merk waar ik mee rijd en vooral met onderdelen kan dat problemen opleveren.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: vr apr 24, 2015 3:32 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Citaat: juist als je wat meer ervaring hebt zul je merken dat het frustrerend kan werken als je niet overweg kunt met een bepaald chassis - en daarom niet de tijden kunt rijden die je gewend bent. hoe kun je die tijden dan gewend zijn als je daar nooit aan bent gekomen i.v.m het 'klungelen' dat je de kart niet onder de knie krijgt?
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
gewoon maarten
|
Geplaatst: vr apr 24, 2015 4:43 pm |
|
|
Frustratie is over het algemeen geen goede raadgever. Probeer problemen als uitdagingen te zien , dat helpt vaak erg goed
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr apr 24, 2015 4:44 pm |
|
|
Omdat je dan om je heen ziet wat anderen met eenzelfde motor kunnen en hoe andere karts op de baan rondgaan. En wellicht heeft hij dan al eens gereden op een ander chassis, zo bedoel ik het Menno.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: za apr 25, 2015 8:50 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Ron88 schreef: Dan heb ik meteen ook de merken genoemd die het meest waardevast blijven. Geen enkele kart is waardevast sprak de ervaringsdeskundige. Zelfs in de optie / aandelenhandel ben ik niet zo snel van mijn geld afgekomen.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za apr 25, 2015 8:22 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Zeg dat wel Lex! Op het LH Chassis heb je ook genoeg kunnen afschrijven denk ik zo maar.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo apr 26, 2015 9:10 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Het gaat mij er nu vooral om dat ik een ''GOED'' chassis met motor uithaal, en niet een rotte kart waar meteen 3/4 deel aan vervangen moet worden. Dat kan met een CRG net zo goed het geval zijn. Je geeft aan dat je in Weert woont. Dan is RuudCox (Roermond) de dichts bij zijnde CRG dealer.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: zo apr 26, 2015 10:16 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Ik koop eigenlijk altijd een goedkoop kartje waar het 1 en ander aan gedaan moet worden. Niet omdat ik dan goedkoper uit ben, maar vind het leuk en leerzaam.
Meestal haal ik heel de kart uit elkaar, chassis naar de poedercoater, alle bouten en moeren vervangen, wat stuk of versleten is vervang ik door nieuw materiaal. Een 2e hands motor laat ik direct reviseren, ook als staat er nog maar "1 uur" op volgens de advertentie.
Het resultaat is wel dat mijn materiaal er doorgaans wel als nieuw uitziet en ik zeker weet dat alles functioneerd zoals het moet.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|