Auteur |
Bericht |
topmini
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 10:10 am |
|
|
Hallo,
Ben nieuw hier en na wat zoeken en lezen hier,zou ik graag wat advies willen horen van de kenners
voor mijn zoon van 7 zoek ik een kart. heb vele opties bekeken,en begint als hobbyrijdertje met misschien als die het leuk vind af en toe eens een wedstrijdje ofdergelijke. nu zijn er aardig wat kartjes te koop,en misschien kan iemand hier de voor en nadelen vertellen.
wat ik heb gevonden en sommige bekeken.
- nieuwe parolin 160cc imi motor (leuk om te starten,maar niet echt wat ik zoek) - 1 jaar oude topkart mini blue eagle R2 met lke 2013 evo motor (denk goede zet als er doorgroei in zit,kun je leuk mee doen voorlopig) - kombikart 160cc honda met nieuwe onderdelen (uitlaat/koppeling/ketting/stoel/spoilers/banden) - Birel kart met 160cc honda van particulier (weinig info van de verkoper)
Ga hem opgeven voor kartles en zou graag jullie mening horen
groetjes..
|
|
Omhoog |
|
|
Bob77
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 10:38 am |
|
Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm Berichten: 474 Woonplaats: Oldenzaal
|
Ik denk in ieder geval dat een Honda 160cc een goede start is voor hem. Is voor die leeftijd en wat ouder een goede opstart klasse in bv. de GK4 of bij wedstrijden op Oldenzaal/Eefde, en is na afloop weer goed te verkopen. Imitatiemotoren zou ik sowieso niet aan beginnen.
_________________ TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 12:20 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Leuk dat je zoontje gaat karten! Een 160cc is idd een prima start hoor, maar een 60cc is ook prima. Alles is te begrenzen, maar kijk inderdaad naar door groei. Citaat: Imitatiemotoren zou ik sowieso niet aan beginnen Maakt helemaal niks uit, sommige zijn zelfs beter dan originele Honda motoren! Kijk maar eens op de kartbanen zoals Veldhoven/Berghem, daar zitten tegenwoordig geen Honda motoren op.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 12:32 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Het scheelt hoe handig je zelf bent en wat je wilt uitgeven. Een honda gx160 vergt weinig onderhoud loopt eigenlijk altijd. Een 60cc tweetakt heb je vaak wat meer werk/onderhoud aan. Waar wil je gaan rijden. Je kan niet overal met elke kart terecht. Citaat: - nieuwe parolin 160cc imi motor (leuk om te starten,maar niet echt wat ik zoek) De witte denk ik? http://www.kartcentrumlelystad.nl/je-eigen-kart Citaat: - 1 jaar oude topkart mini blue eagle R2 met lke 2013 evo motor (denk goede zet als er doorgroei in zit,kun je leuk mee doen voorlopig) En deze? http://link.marktplaats.nl/747057327Ik kwam deze twee nog op marktplaats tegen. http://link.marktplaats.nl/751210622http://link.marktplaats.nl/760698756
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Bob77
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 1:21 pm |
|
|
Citaat: Maakt helemaal niks uit, sommige zijn zelfs beter dan originele Honda motoren! Kijk maar eens op de kartbanen zoals Veldhoven/Berghem, daar zitten tegenwoordig geen Honda motoren op. Maakt zeker wel uit of je een gelagerde Honda hebt of een slechte imitatie die niet gelagerd is. Dat scheelt in levensduur heel wat jaren! En dat een kartbaan er mee rijdt betekent niet dat een imitatie die jij koopt betrouwbaar is.
|
|
Omhoog |
|
|
topmini
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 1:27 pm |
|
|
bedankt alvast voor de reply's Ik bedoelde zeker niet dat imi slecht is...maar in dit soort sporten is goedkoop achteraf vaak duurkoop. vandaar dat de merk karts/motoren mij iets meer trekken. budget is niet echt vastgezet,maar uiteraard geef ik liever 2 dan 4 duizend uit wat onderhoudswerk vind ik absoluut niet erg,en het voordeel van 4 takt is inderdaad het geringe onderhoud. Leuke is wel dat ik een goede basis wil hebben,waar die eigenlijk een paar jaar mee kan doen met evt wat aanpassingen in de toekomst.
|
|
Omhoog |
|
|
topmini
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 1:31 pm |
|
|
circuits zouden in het algemeen worden
-berghem -veldhoven
en tussendoor wat ervaring op andere circuits,eerst maar eens een 10 kartlessen met examen afleggen. om de beginselen beetje onder de knie te krijgen.
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 2:17 pm |
|
|
Ik heb op m'n 7e ook begonnen met een 160cc honda, toen de tijd een GMT kart? Onbekend maar nooit gedoe mee gehad. Jarenlang schik van gehad. Enige onderhoud waren de bandjes en hier en daar ging er een stuurstang krom. Ook af en toe wedstrijdjes gereden en ook dat was leuk.
Berghem en Veldhoven is altijd wel druk in combinatie met de zware jongens, tenzij ze het mini-kwartiertje hanteren die dag. Maarja zoals t al zegt kun je eigenlijk niet rijden wanneer jou dat uitkomt. Ik ging met de 160 cc vaak naar Driebergen, maar weet niet hoe dat nu staat met die baan.
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 3:26 pm |
|
|
Citaat: Berghem en Veldhoven is altijd wel druk in combinatie met de zware jongens, tenzij ze het mini-kwartiertje hanteren die dag. Maarja zoals t al zegt kun je eigenlijk niet rijden wanneer jou dat uitkomt. Ik ging met de 160 cc vaak naar Driebergen, maar weet niet hoe dat nu staat met die baan.
In Veldhoven wordt er goed gekeken naar de jonge rijders vind ik. Iedereen had een tijd dat hij het niet leuk vond dat het druk was en dat je bang werd en die mensen die dat hadden zullen ook snappen hoe die kleine hem moet voelen op de baan met de grote karts
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 3:36 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
wij hebben nog een mini ms kart staan [ex rob lucassen] deze is een half jaar oud en kan geleverd worden met elke gewenste motor! kart-parts.eu voor meer info
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 3:56 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: Maakt zeker wel uit of je een gelagerde Honda hebt of een slechte imitatie die niet gelagerd is Natuurlijk is dat zo, maar dan maakt het niet of het imitatie is, maar of het wel/niet gelagerd is.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Bob77
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 4:40 pm |
|
|
Citaat: Natuurlijk is dat zo, maar dan maakt het niet of het imitatie is, maar of het wel/niet gelagerd is. Precies, en imitatie is niet gelagerd en Honda wel. Get the point?
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 6:19 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Precies, en imitatie is niet gelagerd en Honda wel. Get the point? Honda is ook niet gelagerd Het is wel zo dat de drijfstang van een Honda van betere kwaliteit is. Citaat: Ik ging met de 160 cc vaak naar Driebergen, maar weet niet hoe dat nu staat met die baan. De baan is er nog steeds, je mag daar alleen met 4takt karts rijden. Zeer geschikt voor een beginnende gx160 rijder.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 7:10 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Voordeel van een 4-takt is(dat ik het m'n strot uit krijg ) dat er ook wedstrijden voor zijn.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Jomito
|
Geplaatst: do jan 09, 2014 7:46 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Mijn zoon van zestien kart vanaf zijn zevende,eerst binnen na een jaar buiten dus ongeveer negen jaar buiten. Alles gehad van 100 cc tot tweetakt en max,uiteindelijk is het toch viertakt geworden, je wilt in een weekend toch rijden en niet de halve tijd aan het sleutelen zijn.ps driebergen is een mooie baan wel niet groet,maar vriendelijke mensen, zullen altijd helpen.afgelopen zondag nog geweest,baan was eigenlijk dicht wat wij niet wisten, toch gekart, eigenares zei het is voor het nieuwe jaar, ps informeer er goed over wat je koopt,Mvg twee kartfanaten
|
|
Omhoog |
|
|