Auteur |
Bericht |
ruudjuh92
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 6:29 am |
|
|
Hoi allemaal
Mijn naam is ruud en ik ben 21 jaar
Ik heb eigenlijk altijd al interesse in de motorsport gehad en in mijn jeugd heb ik me altijd bezig gehouden met motor en quadcross op eigen terein
Nu zijn mijn vrienden ook volwassen en deze houden zich daarom ook vrijwel niet meer bezig met crossen en ik heb daar wegens een motorcross ongeval met hoge snelheid ook niet zo,n behoefte meer aan
Echter vind ik racen nog wel steeds erg leuk Nu heb ik altijd karten erg leuk gevonden en wil ik dus samen met een andere vriend van mij een eigen kart gaan kopen
Nu heb ik via het plaatselijk kart centrum een goede birel kart gevonden met een honda gx 160 motor erop en een gewicht van 90kg
Dit blok is voor de indoor baan bedoelt Voor outdoor op velthoven wil ik een honda gx 390 blok gaan kopen en deze laten tunen maar wel zodat deze nog veilig getuned is
Het kartcentrum wil meehelpen om te zorgen dat dit past op de kart
Ik wil dus sowieso 4takt gaan rijden ivm de lage onderhouds kosten
Nu wil ik alleen graag weten hoeveel de kart excl aanschaf en baanhuur per jaar gaat kosten ongeveer uitgaande van slijtage etc Ik rijd ongeveer 26 uur per jaar indoor En ongeveer 24 uur per jaar outdoor op velthoven
Kunnen jullie naar eigen ervaring ongeveer vertellen wat de kosten zullen zijn
En hebben jullie toevallig een foto van een trolley waar de kart verticaal op ligt Ik moet namelijk met de kart door een poort van ongeveer 85cm
Ik heb al gegoogled maar ik krjjg alleen normale trolleys te zien
Alvast bedankt allemaal
Gr ruud
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 9:47 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
http://www.kartspullen.nl/Kart-Standaard-Verticaalgoogle op : verticle stand dan denk ik dat je het wel gaat vinden wat je zoekt.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 11:16 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Nu wil ik alleen graag weten hoeveel de kart excl aanschaf en baanhuur per jaar gaat kosten ongeveer uitgaande van slijtage etcIk rijd ongeveer 26 uur per jaar indoorEn ongeveer 24 uur per jaar outdoor op velthoven Je bent dus van plan zowel indoor als outdoor te gaan rijden? 24u outdoor is meer dan wat het lijkt. Een gemiddelde recreant met een eigen kart rijd gemiddeld op een rij dag zo'n 1,5u
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 11:48 am |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Houd je wel ff rekening met de olie als je de kart verticaal stalt? Dat gaat nl overal heen, En dan niet naar de plaatsen waar het hoort. Wat er gebeurt met een getunde 390 kun je in een ander topic lezen, Ze kunnen hard, heel hard gaan, maar worden allerminst betrouwbaarder. Is een 160 niet veel en veel te licht trouwens? afgezien van het feit dat ik met mijn kart niet binnen wil karten met oog op schade, lijkt het me dat je de krant hebt gelezen voor je op snelheid zit
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|
ruudjuh92
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 12:26 pm |
|
|
Hoi
Ik heb 24 uur aangehouden omdat we met zijn 2en zijn We wisselen om het half uur ff om Of ms om het kwartier
Als je dan uit gaat van ieder 1,5 uur klopt het dus ongeveer
De kart hoeft alleen verticaal door de poort Daarna kan ik hem gewoon horizontaal neerzetten
Maar wat zou een andere oplossing zijn om hem schuin te houden Gewoon met 2 man aan 1 kant optillen en hem erdoor rijden op 2 wielen
Dat de levensduur korter wordt is natuurlijk logisch Als een motor meer toeren gaat draaien dan krijgt alles meer te verduren
Maar als de motor bv 500 uur meegaat is het ook goed
Indoor mag je helaas niet meer dan 200cc hebben En max 6,5pk Vandaar dat ik een 160cc ok vond Bij het kartcentrum staat er namelijk een tekoop die niet als huurkart gebruikt is Die was van de zoon van de eigenaar geloof ik
Thanx voor de reacties
Gr ruud
|
|
Omhoog |
|
|
xracer
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 9:32 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 24, 2011 8:34 pm Berichten: 284 Woonplaats: boechout
|
Koop je effe een rotax heb je ook namelijk genoeg weinig onderhoud aan,en ga je meer fun aan hebben als aan die Honda 390cc
_________________ Haase edox dd2
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: do aug 15, 2013 11:11 pm |
|
|
Citaat: Indoor mag je helaas niet meer dan 200cc hebben En max 6,5pk Vandaar dat ik een 160cc ok vond 200cctje nemen en dan tunen naar 9 pk. En je dan van de domme houden en zeggen dat het 6.5 pk is
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
ruudjuh92
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 8:11 am |
|
|
hoi
en rotax wordt het sowieso niet ik heb zelfs met een huurkart al veel plezier op de baan in veldhoven en een honda gx 390 klinkt lekker rustig en kost minder onderhoud en aangezien ik van mijn wajong uitkering binnenkort op mezelf moet gaan wonen moet het echt de voordeligste kart zijn kwa onderhoud maar toch met wat power
maar ik zit eraan te denken om de 160cc kart te laten staan bij het kart center en gewoon een andere 390cc kart te kopen via marktplaats we twijfelen namelijk allebij of we wel indoor gaan rijden
ws wordt het dus toch iedere keer outdoor op veldhoven gewoon omdat outdoor leuker is en goedkoper
maar gisteren hebben we gekeken hoe het met de poort zit waar de kart doorheen moet maar deze is maar 79cm breed
als we de kart voor 3 min op zijn zijkant op een karretje zetten en erdoorheen rollen kan dat veel kwaad doen
daarna gaat de kart gelijk weer op zijn normale positie neergezet worden de olie kan dus gelijk weer naar het carter zakken
gr ruud
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 9:37 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: als we de kart voor 3 min op zijn zijkant op een karretje zetten en erdoorheen rollen kan dat veel kwaad doen De enige goede manier om een kart met gx blokje rechtop te zetten is op zijn neus. Zo haal ik de karts van ons ook de steeg door en de tuin in als dat nodig is. Ik gebruik daar trouwens gewoon onze pitkar voor met de staanders verwijdert.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
StenODHaar
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 9:41 am |
|
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 10:42 am Berichten: 17 Woonplaats: Hengelo (OV)
|
Als je met 2 man de kart op pakt dan krijg je hem zo door de poort Ik zou het niet met karretjes gaan doen dat is beetje onnodig moeilijk doen
|
|
Omhoog |
|
|
StenODHaar
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 9:51 am |
|
Geregistreerd: ma aug 12, 2013 10:42 am Berichten: 17 Woonplaats: Hengelo (OV)
|
Als die door een steeg moet dan is het idd andere koek
|
|
Omhoog |
|
|
ruudjuh92
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 10:19 am |
|
|
kunnen jullie me vertellen hoeveel de lengte van een volwassene kart is incl bumpers etc
ik kan dan ff meten of tie er uberhaut wel onder door kan
het is namelijk een poort die gelijk naast een schuur zit maar het dak loopt over de poort door
thanx voor de reacties
gr ruud
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 10:42 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Ik heb hier een frame thuis staan die is ongeveer 150 lang zonder voor en achterbumper (kan er nu niet goed bij om te meten) Langer dan 180 met alles er op zal hij niet worden denk ik. De voorbumper pak je er trouwens zo af.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
ruudjuh92
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 2:40 pm |
|
|
Hoi
Ik heb net de poort opgemeten Deze is 79 x 200cm
Ik ben nu een trolley aan het maken Maar het moet dus sowieso passen kwa afmetingen
Maar is er iemand die kan meten bij zijn kart hoeveel cm de afstand is vanaf de grond tot bovenste punt kart
Deze moet dus onder de 79cm zijn
Thanx
Gr ruud
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr aug 16, 2013 2:46 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Mijn kart is 62cm hoog en bijna 2meter lang met bumpers.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|