Auteur |
Bericht |
almar
|
Geplaatst: zo jun 09, 2013 6:42 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 09, 2013 10:26 am Berichten: 17 Woonplaats: kerkrade
|
hallo allemaal ik zal me eerst even voorstellen ik ben almar en kom uit het zuiden van limburg ik heb me dit weekend een prokart gekocht met 2x honda gx160 motoren deze ga ik woensdag ophalen nu had ik een paar vragen waar krijg ik prokart onderdelen heb alles overal op het net gekeken maar zie niks echt van prokart ik zou een chassis hebben van kombikart waar kan ik dit zien? ik kan het caster instellen bij de voorwielen had ik graag wat meer info over en welke computer zit er op het stuur wetten jullie dit ook heb eens gezocht maar vond niks heb ik ook nooit echt gezien maar jullie als kenner zullen mij wel wat weg wijs helpen ik hoor het graag van jullie    
|
|
Omhoog |
|
 |
Joost
|
Geplaatst: zo jun 09, 2013 6:49 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Kombikart chassis van een prokart hebben een regenstand waar je die heel makkelijk in kunt zetten. Laptimer ziet er uit als een alfano cadet.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
 |
almar
|
Geplaatst: zo jun 09, 2013 6:54 pm |
|
|
oke hebben ze ook handleidingen /partlist van zon kart voor het bestellen van onderdelen vorge eigenaat heeft alleen aankoop factuur van kombikart
onderdelen zoals ketting lagers koppeling tandwielen ik ben der nog niet zo in thuis
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: zo jun 09, 2013 7:44 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Len van Leeuwen van Prokarting Holland kan je alles over een prokart vertellen; neem eens contact met hem op: http://www.prokartingholland.nl
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Matthijs
|
Geplaatst: ma jun 10, 2013 9:42 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Het is inderdaad een Kombikart, kun je inderdaad zien aan de regenstand (de hendels aan je fusees). In de basis: door de hendels naar achteren te trekken heb je direct veel meer caster, ideaal voor als het begint te regenen. Tijdens races mocht echter niet meer met dit systeem gereden worden, omdat andere merken het niet hadden. Voor zover ik kan beoordelen ziet jouw kart er nog degelijk uit. Is er in België wedstrijden mee gereden? De reden dat er zo weinig nog te vinden is over prokarts is omdat er sinds 2011 (in Nederland) geen tot nauwelijks wedstrijden meer gereden worden. Heel spijtig, want de Kings of Karting was een fantastisch kampioenschap. Prokarts zijn nou niet bepaald de snelste karts ter wereld, maar het is ideaal om nette lijnen mee te leren rijden (door het beperkte vermogen wordt glijden namelijk hard afgestraft). Bovendien is het starten en gaan!
|
|
Omhoog |
|
 |
almar
|
Geplaatst: ma jun 10, 2013 12:01 pm |
|
|
Hallo matthijs
Weet je toevallig van welk jaar het frame is? En krijg je nog nieuwe frames
Gr almar
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: ma jun 10, 2013 3:57 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Hey Almar, welkom hier. Waar heb je de kart gekocht als ik dat mag vragen? ( ivm de land rovers op de achtergrond)
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
Matthijs
|
Geplaatst: ma jun 10, 2013 7:39 pm |
|
|
Almar, ik vermoed bouwjaar begin deze eeuw (2000-2003). Dat is geen probleem, het frame is oerdegelijk! Maar voor een betere inschatting zou ik gedetailleerde foto's moeten hebben van de voorwielophanging en motorsteunen. Maar Kobikart zelf kan je wellicht veel beter helpen, zo weet ik niks over nieuwe frames.
|
|
Omhoog |
|
 |
almar
|
Geplaatst: ma jun 10, 2013 7:52 pm |
|
|
matthijs
ik zal woensdag een paar goede foto,s maken dan heb ik hem thuis staan kombikart heb ik ook al gemail maar nog geen reactie van gehad ben echt benieuwd hoe het rijdt tegen over de kart,s op een binnen baan
|
|
Omhoog |
|
 |
Matthijs
|
Geplaatst: ma jun 10, 2013 9:51 pm |
|
|
Hoewel veel tweetaktrijders hier een prokart (begrijpelijk) maar niks vinden, is het echt een verademing ten opzichte van een huurkart. Meer vermogen, weegt minder, stuurt lichter en gevoeliger en je zit ook comfortabeler (als je stoel goed is). Ik heb er in ieder geval altijd veel van genoten. Ben alleen wel bang dat je op den duur wel op een prokart uitgekeken raakt als je alleen maar recreatief rijdt.
|
|
Omhoog |
|
 |
almar
|
Geplaatst: di jun 11, 2013 5:46 am |
|
|
ja dat weet ik nog niet ik heb eigenlijk voor de prokart gekozen kwa onderhoud dat is bij de 2takt toch wel anders zoals ik gelezen heb en ik kan altijd nog overstappen als het me goed bevalt maar welke kart moet je dan nemen er zijn best veel merken en type motoren snelle standaard welk frame en welke remmen voor mij is nu alles nieuw dus alle tips zijn welkom
|
|
Omhoog |
|
 |
Matthijs
|
Geplaatst: di jun 11, 2013 6:41 am |
|
|
Ik zou zeggen, ga lekker rijden met de kart die je hebt. Dan komen er vanzelf concrete vragen naar boven die je hier kunt stellen. Ook kun je de zoekfunctie gebruiken om eerdere topics te openen. Je bent namelijk niet de eerste die kennis opdoet! Succes!
|
|
Omhoog |
|
 |
almar
|
Geplaatst: wo jun 12, 2013 9:40 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Matthijs
|
Geplaatst: do jun 13, 2013 8:24 am |
|
|
Lijkt identiek aan mijn vroegere Kombikart-frame uit 2000, en gezien het plaatje KK99 vermoed ik dat deze kart uit 1999 komt. Dat is niet erg, de prokarts van Kombikart uit deze tijd zijn erg solide en stijf, bovendien ziet hij er nog goed uit! Wel zie ik wat roestvorming bij je fusees, dat zou ik wel even controleren. Sowieso moet je alle losse onderdelen (fusees, lagers, rem, gaskabels etc.) goed controleren en mogelijk preventief vervangen.
|
|
Omhoog |
|
 |
almar
|
Geplaatst: za jun 15, 2013 3:51 pm |
|
|
ik was vandaag in genk eens gaan kijken hoe het daar zo aantoe ging en aangezien ik nog een overal moes hebben ben ik er heen gegaan overal was jammer genoeg niet daar in de kleur die ik wilde hebben
na wat praten zij hij tegen me dat het geluid van de kart niet boven de 85 db mocht uitkomen en hij had twijfels bij de prokart nu zullen er zeker mensen zijn die daar ook rijden met een prokart nu wilde ik wetten moet ik nog wat aanpassen op de nieuwe regels mijn motoren zijn gewoon standaard
gr almar
|
|
Omhoog |
|
 |