Auteur |
Bericht |
Timstudio
|
Geplaatst: zo aug 12, 2012 11:53 am |
|
|
Ik ben van plan om in de (nabije) toekomst ook te gaan beginnen met de kartsport. Ik loop echter tegen een aantal problemen op waar vele van jullie waarschijnlijk leuke handige praktische oplossingen voor hebben.
Om niet met alles in 1 keer te komen begin ik even met het meest praktische probleem: Waar laat ik de kart? In mijn geval zal het gaan om een 4takt waarmee ik van plan ben om op driebergen te gaan rijden. (daar is geen plek meer in de stallingen op het circuit zelf.) Ik zelf kom uit Amsterdam en heb alleen een kleine garagebox waar ik met geen mogelijkheid een kart in krijg. Zelf zat ik al te denken om een kleine aanhanger te kopen (eventueel oude leeggeruimde vouwwagen, en deze bij een caravanstalling onder te brengen.)
Heeft er iemand nog handige tips?
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: zo aug 12, 2012 12:14 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
op lelystad zou t kunnen. nadeel vund ik van lelystad dat de baan 450 meter is. er zijn natuurlijk kosten aan verbonden maar die weet ik niet
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: zo aug 12, 2012 1:10 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Als je de motor demonteerd kan je het chassis rechtop tegen de muur zetten... Mss kan dat wel in die box...
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo aug 12, 2012 5:28 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik heb weleens gehoord dat als je de kart met de achterkant naar boven tegen de muur zet (even uitgaande dat er een Honda GX variant op zit), dat het dan wel kan. Of het praktisch is is een tweede natuurlijk.
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: zo aug 12, 2012 5:52 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Ik denk dat de olie dan in de cilinder komt.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo aug 12, 2012 5:58 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
hmm overeind is prima te doen, je moet alleen rekening houden met je benzine. Deze loopt leeg via de carburateur, gewoon je cilinder door de uitlaat in. Zo ben ik een keer kleine 5 ltr benzine kwijt geraakt (en maar afvragen waar die benzine walm vandaan kwam.) Olie is op zich geen probleem, mits je je overlopen dichtmaakt. GX, RK1, ICC, Rotax daar loopt de olie nooit de cilinder in. Ivm bouw van de machine. VT250 en alle machines waar de motor achterover hangt zou ik mee oppassen of idd gewoon olie tappen. overeind is een mooie methode om je achter rem cilinder te ontluchten. Enige nadeel zijn je voorremmen (als je die hebt)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Timstudio
|
Geplaatst: zo aug 12, 2012 6:49 pm |
|
|
Zelfs rechtop zal niet lukken. Dat hok staat te vol. Zijn er mensen die hem bijv. Ergens betaald gestald hebben zoals een caravanstalling etc? Hier zoek ik dus wat tips en of adviezen voor.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo aug 12, 2012 7:19 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
aant plafond ophangen? 3 katrollen, 2 op de achter as, 1 op de voor stang. tadaah!
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: zo aug 12, 2012 7:37 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
|
Omhoog |
|
|
Lavrijsen
|
Geplaatst: zo aug 12, 2012 9:11 pm |
|
|
Zeg Basjuh je gaat me niet vertellen dat je de auto onder je kart parkeert he ?
Groet, John
_________________ Klassieke Kombi kart met Rotax Max Junior, geschikt voor vader/zoon door verstelbare pedalen en 2 stoelen Tibi kart met Subaru 350 twin (te koop voor recreant)
De winnaar van de recreanten heeft de grootste glimlach op zijn gezicht. Lest best !
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma aug 13, 2012 6:55 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Die wordt er gewoon onder gepakeerd. Als ik aan kart wil sleutelen is het auto de garage uitzetten en werkbank opklappen.
|
|
Omhoog |
|
|
Timstudio
|
Geplaatst: ma aug 13, 2012 9:17 am |
|
|
Als ik de kart al niet normaal binnen krijg in de berging zal ophangen helemaal niet mogelijk zijn Maar niemand heeft dus tips voor een stalling of iets dergelijks (in de lijn van Amsterdam --> Driebergen.)
|
|
Omhoog |
|
|
timskart
|
Geplaatst: ma aug 13, 2012 9:29 am |
|
|
is er in A.dam of 3bergen niet ergens een storebox of opslag te huur ?? een storebox kost niet de helewereld je kan er 24/7 altijd bij, soms ook gatis gebruik van een aanhanger en de grote van ruimte kan je zelf bepalen.
_________________ who take a change. dirt racing is handle the power on the dirt.
|
|
Omhoog |
|
|
Timstudio
|
Geplaatst: ma aug 13, 2012 6:10 pm |
|
|
Uiteraard is er genoeg te huur maar zoals gezegd ben ik benieuwd naar ervaringen. Een storagebox lijkt mij redelijk duur vergeleken met een caravanstalling maar daar is he wekelijks ophalen misschien weer lastiger. Uiteraard ben ik volop bezig alles ook zelf uit te zoeken, maar het zou gewoon handig zijn als iemand bijvoorbeeld wist te vertellen....joh, ik heb hem bij die of die stalling staan vlakbij driebergen, bevalt harstikke goed etc.
Het wiel hoeft niet voor me uitgevonden te worden, maar meerdere mensen zullen eerder tegen dit probleem aangelopen zijn en wellicht goede oplossingen hebbe gevonden.
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: ma aug 13, 2012 8:01 pm |
|
|
Heb je mischien geen vriend die genoeg plaats heeft ?
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|