Auteur |
Bericht |
Rutger
|
Geplaatst: za nov 03, 2012 12:21 pm |
|
Geregistreerd: vr nov 02, 2012 12:00 pm Berichten: 6 Woonplaats: Wormer
|
Beste forumleden,
Ik ben nieuw hier op het forum (Rutger 20 jaar) en vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen met een paar vraagjes.
Ben eigenaar van een histokart en heb daar veel plezier van gehad eerst met een 100cc Dap maar toen werd ik het zat dat ik steeds mensen moest vragen of ze me wilden aanduwen en zodra je een keer spint sta je weer te wachten kort om dat moest makkelijker. Daarna heb ik nog een tijdje gereden met een vortex blok met koppeling (idd aparte combi) maar ik begin het onderhoud aan die blokjes zat te worden het is sommige dagen meer sleutelen als rijden en de euro's rollen gestaag de portomonee uit. Omdat je met een histokart niet overal mag rijden wil ik een "moderne" kart aanschaffen en het moet er een worden met elektrische start en zo betrouwbaar mogelijk dus dacht ik aan een Rotax max senior. (het is niet mijn plan om dan ook meteen wedstrijden te gaan rijden) Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een (tweedehands) rotax max? Ik zie op marktplaats dat er ook versies zijn met voorremmen wat is jullie mening daarover? Het lijkt mij nogal lastig met de hand of is dit een kwestie van wennen? En maakt de leeftijd van de kart nog veel uit?
Vanwege medische redenen kan ik de komende maanden niet rijden en zal ik eerst moeten revalideren dus dat leek mij een goede tijd om eens wat informatie te verzamelen.
Alvast bedankt!
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: za nov 03, 2012 12:34 pm |
|
|
Welkom op het forum ! Rotax max is een geweldige motor voor kracht en onderhoud. En er zijn altijd rotax maxxen op de baan. Voorremmen hoeft niet maar het is wel beter. Met de hand zal dit wel wennen. Of als je een schakel chasis ombouwt naar een automaat dan staan ze ook op je pedaal,
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
Rutger
|
Geplaatst: za nov 03, 2012 12:43 pm |
|
|
Bedankt voor de snelle reactie! Het zal idd wel een kwestie van oefenen zijn, zit er nog veel verschil in de chassis? zijn er nog merken die ik zeker niet moet overwegen? Ik ben niet een heel ervaren rijder dus ik zal nog niet veel verschil merken in het rijgedrag denk ik.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za nov 03, 2012 1:00 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Wil je wedstrijden rijden, dan zijn handbediende voorremmen nodig. Maar dat is voorlopig nog niet het plan dus dan is dat eigenlijk niet nodig. Verstandig van je om eerst goed uit te kijken en alles af te wegen. Slechte karts bestaan niet meer. Het ene merk zie je wel wat meer als het andere en dat kan handig zijn om aan wisselstukken te raken. Kijk eens welke dealer het kortst bij je woont. Kan je daar altijd eens langs gaan om wat meer info te krijgen. De Rotax Max Senior is zeker een goede keuze!
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: za nov 03, 2012 2:47 pm |
|
|
Bij crg heb je een winkel genaamd kart vd spoel. Deze winkel zit in hoofdorp maar heeft ook een webshop. Meestal heb je het de volgende dag binnen. Mits je later dan 6u besteld.
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: za nov 03, 2012 9:10 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
|
Omhoog |
|
|
Rutger
|
Geplaatst: zo nov 04, 2012 5:26 pm |
|
|
Hoe is zo'n 4takt in verhouding tot een rotax max met onderhoud en de kosten daar van? (ben opzich niet van plan nu snel een aankoop te doen )
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: zo nov 04, 2012 6:19 pm |
|
|
Hangt er van af welke 4T je wil. Als je voor eentje kiest die meekan met de Rotax Max dan ben je aardig wat geld kwijt. Onderhoud zal minder zijn aangezien een 4T motorisch minder snel slijt. De aankoopprijs ligt dan wel weer hoger.. Een SwissAuto is werkelijk een bom van een motor die dan ook zal wegrijden van de Rotax Max.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma nov 12, 2012 12:44 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Wil je wedstrijden rijden, dan zijn handbediende voorremmen nodig Hoeft niet. Hangt van klasse af, denk bijvoorbeeld aan de olympische klasse Als je voor een rotax gaat kijken let dan vooral erop: - is het blok verzegeld? - is de ID kaart aanwezig? - zit er het nieuwe type koppeling op? - etc.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: ma nov 12, 2012 7:01 pm |
|
|
Citaat: Hoeft niet. Hangt van klasse af, denk bijvoorbeeld aan de olympische klasse Helemaal correct!
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: di nov 13, 2012 10:44 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di nov 13, 2012 11:18 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Je had nederlands kampioen willen worden... Als de rest ook zo betrouwbaar is...
|
|
Omhoog |
|
|
Rutger
|
Geplaatst: wo nov 14, 2012 1:06 pm |
|
|
Bedankt voor de tips allemaal! Voor de mensen die mij linkjes sturen: Allereerst bedankt! Maar ik zal pas over enkele maanden daadwerkelijk een kart willen/kunnen kopen, dit is puur om alvast goed voorbereid te zijn
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: wo nov 14, 2012 7:11 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
Ik ben nederlands kampioen bij de chrono