Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2005 2:05 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ik kwam in eerste instantie uit bij Rotax Max omdat in Nederland vooral die Rotax Max cup bekend is. Maar ik weet nu dat je ook of juist vooral met viertakt behoorlijk wat kanten op kan. Bovendien zal het volgend jaar nog meer viertakt worden denk ik als ik dat allemaal lees.

Ik denk nu dat ik een viertakt kart zal gaan kopen en dan één waarmee ik races kan rijden op club niveau als het allemaal mee zal zitten. Maar dat maakt voorlopig toch niets uit want ik ga niet een investering van een paar duizend euro doen op een keuze die ik ff in een week zou maken. Ik weet voorlopig nog helemaal niet waar ik sta financieel tov volgend jaar. Bovendien vind ik dat ik tot nu toe sowieso nog te weinig weet.

NB Ik vind dit overigens wel slecht hoe de introductie in de sport in Nederland eraan toe gaat. Er zou een gewoon een landelijke norm moeten zijn voor een betaalbare viertakt klasse waar overal mee geraced wordt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2005 5:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Daar is men wel mee bezig (geweest) in de vorm van de World Formula klasse. Is ook een topic over geweest hier op het forum, dus voor extra info zou je dat ook even kunnen lezen.
Zie topic


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2005 10:29 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Nou ik heb maar de racekleding besteld. Ik zou maar niet zeggen hoeveel ik heb uitgegeven. :D

Ik zie er dadelijk uit als een Sparco gesponsorde F1 coureur dus hopelijk als ik dadelijk meerij bij de huurkart races wordt ik niet laatste.

Ik ga zaterdag iig in Oldenzaal (ahum) trainen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2005 10:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Racekleding is iets wat de meesten pas later aanschaffen, omdat het nogal een investering is, maar op zich is het een goed idee om er meteen al mee te beginnen aangezien het toch een stukje veiliger is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2005 11:12 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ah ik heb een blauwe/witte race overall besteld en de helm is nog wit. Dat valt dadelijk toch niet echt op tussen het zooitje ongeregeld aangezien ze daar blauwe overalls hebben.

Een kart-balalaclava is toch ook om de binnenkant van je helm een beetje fris te houden? Ik kan me niet voorstellen dat zo'n ding bij het karten bedoeld is om vuur tegen te houden nl.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2005 11:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat klopt ja, zelf gebruik ik er overigens geen, als het te hard gaat stinken koop ik een veiligheidsbril zodat ik met open vizier kan rijden :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2005 7:48 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Vitalogy schreef:
Welke winkel raden jullie aan om een Honda 390 aan te schaffen?


David schreef:
Een winkel die dicht bij jou in de buurt zit, of natuurlijk de shop die voor jou de mooiste prijs maakt. Soms is het handig om overal eens te informeren wat zo'n blokje moet kosten.
Meeste ervaring met dergelijke motoren hebben waarschijnlijk shops in de buurt van de viertaktbanen, zoals TKT, en TKS.


TKT / TKS?

Ik begrijp uit meerdere topics gelezen te hebben dat er mensen (zoals jij?) zijn met meerdere karts. Of die meerdere karts gehad hebben. Of zelfs een kart kopen en die al na een paar keer gereden hebben in bijna perfecte staat weer te koop doen.

Dat houdt dan in dat je een bepaalde routine hebt in het kopen en adressen weet die vertrouwd zijn. Daar doel ik op. Kijk je kan mij uiteraard doorverwijzen naar "de kartbaan bij jou in de buurt".
Dat is de baan waar Skeurijzer nauw mee verbonden is dus dat zit dan wel goed lijkt me. Hebben die een winkel? Maar aan de andere kant lees ik ook verhalen hoe een verkoper in de eerste plaats gebrand is op verkopen en niet zo zeer in wat het beste voor mij is.

Bovendien hoe doe je dit met de financien? Ik verdien helemaal niet slecht, maar voorlopig ben ik nog druk aan het rekenen hoe ik het met 1 kart voor elkaar ga krijgen.

Als ik nu zo een winkel zou moeten kiezen dan kies ik van der Spoel doordat hij zich ook inzet voor de verbetering van de sport e.d.
Maar die zit aan de andere kant van Nederland en verkoopt op het eerste gezicht geen viertakt karts. Niet erg practisch.

Voor een ervaren iemand wellicht een vreemde redenering en misschien beginnen mensen ook langzaam te denken daar heb hem weer. Maar ik ben echt een beginner en voor mij is het allemaal zsm zo veel mogelijk goede informatie verzamelen.

:D


dus bedankt voor het geduld


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2005 8:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik kan uit die beknopte vraagstelling niet aflezen hoe uitgebreid je het antwoord wilt hebben, dus vandaar dat ik ook een beknopt antwoord gaf.

Bij de meeste kartshops kan je wel een Honda390 kopen, sterker nog, je hoeft er in principe nieteens voor naar een kartshop. Bij van der Spoel staan ze ook gewoon in de prijslijst, dus die kan je er ook eentje verkopen. Doordat ze dus bij veel zaken verkrijgbaar zijn is het handig om eens te kijken of er nog onderlinge verschillen in prijs zijn, veroorzaakt door concurrentie.

Natuurlijk is het handig als je terecht kunt bij een shop in de buurt, vooral als er iets niet goed is aan je nieuwe blokje. In zo'n geval hoef je niet heel Nederland door om na te laten kijken.
Aan de andere kant is afstand ook niet altijd alles. Ik heb bijvoorbeeld het probleem dat de enige kartshop die hier in de buurt zit echt een ballentent is waar ik niet graag naar toe ga.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met spullen kopen voor viertaktkarts. Bij TKS heb ik een keertje veertjes voor een koppeling die zij in het assortiment hebben besteld, en ze hebben de verkeerde opgestuurd, en dat was het.

Van der Spoel is een goed adres, hij weet erg veel van het karten en geeft altijd goed advies, een van mijn karts komt daar ook vandaan. Enige nadeel is dat ie niet goedkoop is.
Veel van mijn spulletjes haal ik bij Alnone in Lelystad (veel ervaring met viertaktkarts, vooral met de GX160), of bij Havel Racing in Gemert. Leuke tent met redelijke prijzen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2005 8:37 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ik vond deze link. Past wel in dit topic.
http://web.inter.nl.net/hcc/MonSac/saco ... _1989.html


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2005 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Das zeker een leuke link voor de beginnende karter, is hier ook al een paar keer voorbij gekomen. Ook al is de info al wat ouder, veel ervan is natuurlijk nogsteeds bruikbaar.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2005 9:38 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Dit is mijn basislijst waar ik mee ga rekenen.
Tips, opmerkingen zijn heel erg welkom.
Ik ga voorlopig uit van een viertakt Honda 390cc kart maar dat kan nog best veranderen.

Lijst wordt constant aangepast aan suggesties. Zie datum en tijd onderaan post.


Kart

Reserve Onderdelen
Banden
Regenbanden
Velgen
Gaskabel
Remkabel
Bougies
Remblokken
Kettingen
Tandwielen
Schroefjes en boutjes
Benzine

Data Logging
AIM

Basisgereedschap
Bandenpers
Bandenspanningsmeter
Pomp
Remontluchtingsset
Sleutels
Tangen
Schroevendraaiers
Hamer
Knip en zaag Gereedschap
Vijl en Schuur Gereedschap
Meet Gereedschap
Werkbank
Bankschroef

Hulpmateriaal
Schoonmaakmiddelen
Vetten en olien
Trechter
Oliespuit
Racetape
Kwasten
Niet pluizende doeken
Schoonmaakbakjes
Jerrycan
Tent
Grondzeil

Huur / Belasting / Verzekering
Baan
Garage
Inboedelverzekering

Transport
Trekhaak
Aanhangwagen
Kartkar

Kleding
Overall
Regen-overall
Helm
Balaclava
Schoenen
Handschoenen
Rib Beschermer
Elleboog Beschermers
Knie Beschermers
Nek Beschermer
Lange onderbroek
T-shirt
Longsleeve
Sokken


Laatst bijgewerkt door Vitalogy op do aug 11, 2005 5:02 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2005 10:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik denk dat je bij de kleding nog wel wat weg kunt laten, en daarvoor in de plaats wat meer bij de onderdelen zou kunnen zetten, bijvoorbeeld:
-tandwielen
-kettingen
-setje velgen (voor regenbanden)
-klein materiaal zoals diverse schroefjes en boutjes.
Remkabel zal je waarschijnlijk ook niet nodig hebben, bijna alle karts (uitgezonderd minis) hebben een hydraulische rem met een remstang. Daar zit dan vaak alsnog een extra kabel bij, maar das alleen een backup voor als de remstang breekt.
Oh ja, een jerrycan voor de benzine is ook wel handig.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2005 11:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 07, 2005 5:46 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Genemuiden
Rib-Protector mischien wel handig ik krijg wel snel last van me rib met 390cc

_________________
Een echte man zorgt als ie karten kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.beneluxracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 10, 2005 11:18 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Rugbeschermer moest ook eigenlijk rib-protector zijn.
Wat betreft de kleding pas ik niets meer aan tenzij het een uitbreiding is aangezien ik dat al besteld had (de helm is ook al geleverd). Ik denk ook de besparende kosten daar voor mij wel mee zullen vallen aangezien dit iets is waar ik niet echt bereid ben om geld op uit te sparen.

Ik heb bijvoorbeeld 4 balaclava's besteld. De logica daarachter is dat er tijdens een race 4 sessies zijn en ik dus voor een racedag 4x met een schone balaclava in mijn helm kan. Complete onzin als je echt geld wilt besparen, aan de andere kant kost een balaclava geen drol.

De helm was ook veels te duur. Maar daar denk ik dan, eenmalige uitgave en het is iets waar je altijd mee loopt als je er niet helemaal tevreden over bent.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2005 8:05 am 

Geregistreerd: ma aug 08, 2005 4:23 pm
Berichten: 20
Woonplaats: Delft
Handig lijstje, ik ga namelijk ook binnenkort een kart kopen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 22  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David