Auteur |
Bericht |
DidiDex
|
Geplaatst: vr apr 03, 2015 8:17 am |
|
|
Ja naar Genk. Zal wel goed druk zijn dan, het weekend voor de BNL..
_________________ -- Zanardi Rotax DD2 -- 
|
|
Omhoog |
|
 |
DidiDex
|
Geplaatst: ma apr 13, 2015 1:32 pm |
|
|
Gisteren een leuke dag gehad in Genk! Opvallend rustig en zonder problemen kunnen rijden tot ik leeg was  Kart deed wat hij moest doen en heb ook de reden gevonden van het glijden. Achter was een wielklos verschoven, toen deze goed stond had ik grip. Verder hebben de mojo's goed hun werk gedaan. Naar mijn gevoel was ik beter en zuiverder dan de eerste keer, alleen kreeg ik geen snellere tijd.. Blijven hangen op enkele lage 57's. Achja, volgende keer beter zeker? https://www.youtube.com/watch?v=QNkGEyi9phw&feature=youtu.be
|
|
Omhoog |
|
 |
Maxime
|
Geplaatst: ma apr 13, 2015 5:13 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm Berichten: 280 Woonplaats: Noorderwijk
|
Sommige bochten Wat vroeger insturen en Korter nemen, je zit soms helemaal van de grip af ! en war harder in en uit de bocht zoals bv die dubbele rechtste achter de chicane en uitkomen europalaan enzo. Dan ga je al veel tijd winnen! 
_________________ FA kart DD2 2015 + rotax max dd2 BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports
|
|
Omhoog |
|
 |
DidiDex
|
Geplaatst: di apr 14, 2015 8:08 am |
|
|
Probleem is dat ik vaak te hard ga driften als ik dat probeer.. Ik heb gemerkt dat als ik achter andere DD2 rijders rij, ze vaak sneller kunnen optrekken na de bocht en ik daar veel verlies. Zou dit een powervalve setting kunnen zijn? Ik heb in de 2 keren dat ik heb gereden nog nooit aan de powervalve gedraait of zuiver gemaakt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Maxime
|
Geplaatst: di apr 14, 2015 8:20 am |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm Berichten: 280 Woonplaats: Noorderwijk
|
Powervalve volledig indraaien en kijk is wat dat doet.. Kan ook aan je rijstijl of afstelling liggen.. Kan zijn dat je kart wat vast zit bij het uitkomen van de bocht door te veel grip.. Ofwel Ga je de bocht te traag in en uit bij de haarspelden veronderstel ik dan.. Als je er harder doorgaat kan je de kart mooi laten smeren achteraan.. Dan voel Je hem heel mooi de bocht doorgaan achteraan net tegen glijden aan. Kan ook zijn dat je door de afstelling wat grip teveel hebt en dat hij daardoor gewoon Vast zit .. Probeer in ieder geval is wat harder de bocht in te gaan En mooi op de gas te gaan zodat hij gaat smeren achteraan.. Moet juist de limiet vinden tussen teveel of te weinig  als je hard de bocht in gaat en hij gaat bokken vanachter ligt het gewoon puur aan Je afstelling  of als je voelt dat hij achteraan Wat begint in te vreten in de asfalt is het ook gewoon afstelling ..
_________________ FA kart DD2 2015 + rotax max dd2 BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports
|
|
Omhoog |
|
 |
DidiDex
|
Geplaatst: di apr 14, 2015 8:41 am |
|
|
Mooi uitgelegd van dat smeren, ik weet wat je bedoelt Bedankt voor de tips.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jean
|
Geplaatst: wo apr 15, 2015 8:15 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Had jij een Arai met airbrush? In ieder geval heb ik zondag je kart wel gezien denk ik 
|
|
Omhoog |
|
 |
DidiDex
|
Geplaatst: do apr 16, 2015 6:50 am |
|
|
Een 10 jaar oude witte laser.. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Jean
|
Geplaatst: do apr 16, 2015 5:30 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Hmm. Dan zat ik naar een andere Zanardi te kijken. Ik reed met een FA schakelkart (met Vici stickerset)
|
|
Omhoog |
|
 |
DidiDex
|
Geplaatst: ma jun 08, 2015 9:07 am |
|
|
Gisteren weer rondjes gaan draaien in Genk, tussen de Duitsers.. Ik ben nu 4 keer gaan rijden en heb al vanalles geprobeerd om de achteras onder controle te krijgen, maar het blijft maar glijden.. Nu heb ik met enkele DD2 competitie rijders gesproken en ze beweren allemaal dat het aan mijn banden ligt. Ik rij op Mojo D3 en die zouden blijkbaar enkel het eerste halfuur goede grip geven, daarna wordt het minder en minder.
Volgende keer wil ik een setje MG FZ proberen..
|
|
Omhoog |
|
 |
spacedeee
|
Geplaatst: ma jun 08, 2015 9:46 am |
|
|
@didi hoe breed staat je kart?rond de 1.39 is ideaal. Ik heb hier een topic over gestart mojo d3 dd2. Ik blijf het zeggen dat ik ze ook waardeloos vind, zeer laat warm en gaat glijden bij apex out.. je leert wel goed sturen hierdoor en je ballen worden zo groot als eieren. Nu met de maxxis mh gaat hij eerder hakken dan glijden maar iedere band word minder en minder zeker na 30min Wereldband en nog goedkoper ook toch blijven de bridgestones ylm ook super zoniet het lekkerst.
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
 |
DidiDex
|
Geplaatst: ma jun 08, 2015 10:11 am |
|
|
eerst stond hij op 140, daarna op 139. Het werd er niet heel veel beter op.. Er werd mij ook verteld dat na 70 rondjes Genk de banden echt het beste hebben gehad en het tijd is voor nieuwe.. mijne hebben er ongeveer 200 nu  Ik dacht dat zolang de gaatjes nog zichtbaar zijn, de bandjes nog grip hebben, maar dit is dus niet zo.. Ik twijfel tussen de MG's en de Bridgestone YLB.. Beide rond dezelfde prijs.
|
|
Omhoog |
|
 |
tonnymontana
|
Geplaatst: ma jun 08, 2015 10:22 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Zal voor de vega groen gaan, ik ben er persoonlijk heel tevreden over!
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
 |
spacedeee
|
Geplaatst: ma jun 08, 2015 10:23 am |
|
|
200... Dan is het zeker niet gek dat je geen grip meer heb. Is het bij jou ook apex out..... Heb gisteren gereden met de mh en het was weg, band die veel grip geeft en langer meegaat dan ylm...hij is nu in de aanbieding voor95€ bij vd spoel. Daar haal je geen bridgestones of mg voor
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
 |
DidiDex
|
Geplaatst: ma jun 08, 2015 10:51 am |
|
|
Dat is inderdaad een super prijs!! Veel kans dat ik die ga bestellen.. De bridgestones staan in promo 150 euro..
Ik had al de hele dag op het einde van het rechte stuk een enorme hitte in men stoeltje aan de kant van de motor. Resultaat is een dikke brandblaar op men zij. Nu dacht ik om hier van die alu tape te plakken tegen de hitte, aan de buitenkant van de stoel. Is dit iets wat gedaan wordt of zijn er andere manieren?
|
|
Omhoog |
|
 |