Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 7:45 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Dat klinkt goed. Is er niet een enorm snelheidsverschil tussen die twee typen? Kan iemand trouwens een paar races of competities opnoemen waar je in kan rijden met Honda 390. Ik kom alleen maar pro-kart wedstrijden tegen. Een pro-kart is toch langzamer?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 7:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
voor de honda 390 zijn er een aantal raceklassen voor

de bekenste is die van kartclub twente www.kartclubtwente.nl

in eefde is er ook een 390 race klasse
echter deze is iets minder professioneel, hieraan ga ik volgend jaar ook aan deelnemen

verder organiseerd kartingevent nog 4-takt wedstrijden, maar naar horen zeggen is dat niet zo'n groot succes met de honda 390

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 8:25 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
een max is toch wel een stap sneller maar als je alleen op 4 takt banen rijd merk je dat niet zo maar kom je op een 2 takt baan dan moet je konstant opletten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 8:30 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
De baan in Eefde heeft niet echt een goede naam. Het kampioenschap van kartclub Twente doet in principe enkel meerdere keren in Oldenzaal rijden. Dat spreekt natuurlijk niet direct aan. :{


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 8:31 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
joris schreef:
een max is toch wel een stap sneller maar als je alleen op 4 takt banen rijd merk je dat niet zo maar kom je op een 2 takt baan dan moet je konstant opletten


Ik wil uiteraard dan ook op Berghem gaan rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 8:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
wat bedoel je met niet echt een goede naam?!?
Ik ben nauw betrokken met de kartbaan, dus ben benieuwd wat je gehoord hebt!

Ik kan je ook melden dat de clubs met elkaar in gesprek zijn, over eventueel meerdere banen! (ik weet dat KartCLUB Eefde praat met Kartclub Twente, En kartclub twente wil zelf volgens mij ook vaker naar een andere baan, maar daar zijn ze nog nie thelemaal uit, aangezien niet alle leden dat even leuk vinden)

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 8:44 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het mag wel maarja je moet dan niet verwachten dat je de snelste bent


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 8:54 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
SkeurijzeR schreef:
wat bedoel je met niet echt een goede naam?!?
Ik ben nauw betrokken met de kartbaan, dus ben benieuwd wat je gehoord hebt!


Dat het een simpele baan is en alles een beetje oud en slecht onderhouden is e.d.

Ik begrijp dat ik foute informatie heb gekregen? Daar zou ik de persoon in kwestie dan eens op aanspreken. :D

En kijk ik wil niet deningrerend overkomen, maak mijn keuze op wat mij zo aanspreekt. Natuurlijk is Rotax Max dan helemaal geweldig omdat er allemaal gesponsorde competitie wedstrijden zijn en je in principe alle kanten op kan. Ware het niet dat het enorm veel poen kost. Als daar dan tegenover enkel een viertakt club competitie staat die op feitelijk hetzelfde circuit constant rijdt dan steekt dat natuurlijk een beetje schril af. Ik weet ook wel dat het in de praktijk een stuk leuker is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 8:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
joris schreef:
een max is toch wel een stap sneller maar als je alleen op 4 takt banen rijd merk je dat niet zo maar kom je op een 2 takt baan dan moet je konstant opletten


een max zal inderdaad wel iets sneller zijn. Vooral op de lange banen, omdat de rotax hogere topsnelheid heeft.
Maar als je met een 390 op berghem zult rijden is het niet zo dat je constant achterom hoeft te kijken hoor. Als mensen sneller zijn, halen ze je wel in. Daar hoef jij je niet mee bezig te houden! (doe je dat wel, dan krig je juist de ongelukken) :wink:

Vergeet niet dat je alleen nog maar indoorkarts gewent bent, dus de stap naar outdoor zal al een stap zijn, de stap naar honda 390 (deze is al een pak sneller als huurkarts!!) en dan de stap naar rotax max. Je moet zelf de keuze uiteindelijk maken, ik kan niet in je portomonee kijken, maar het moet wel leuk blijven natuurlijk! Ik zou zeggen ga proberen om proefritjes te maken, zodat je weet hoe beide rijden. Bezoek racedagen, stel je budget op, en beslis dan pas. 8)

De meesten staren zich helemaal blind op snelheid, maar het wel betaalbaar blijven :lol:

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 9:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Tijdens de vorige forummeeting op Veldhoven reden er best veel langzamere viertaktjes rond op de baan, maar had niet het gevoel dat zij veel last van ons, en wij veel last van hun hadden. Natuurlijk was het niet superdruk dus dat scheelde wel.
Neemt niet weg dat een Rotax Max wel sneller is, en als je echt landelijke kampioenschappen wilt gaan rijden, dan is zo'n Max een heel goed idee.
Een Honda 390 is echter weer zeer interessant vanwege de lage kosten en het feit dat je in de buurt van de viertaktbanen woont, wat natuurlijk meespeelt het trainen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 9:03 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Landelijke kampioenschappen is dan weer zoiets van een beetje te veel hooi op de vork nemen. Haha.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 9:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
Vitalogy schreef:
SkeurijzeR schreef:
wat bedoel je met niet echt een goede naam?!?
Ik ben nauw betrokken met de kartbaan, dus ben benieuwd wat je gehoord hebt!


Dat het een simpele baan is en alles een beetje oud en slecht onderhouden is e.d.

Ik begrijp dat ik foute informatie heb gekregen? Daar zou ik de persoon in kwestie dan eens op aanspreken. :D


Hmmm...eefde een simpele baan? nou je hebt alle bochtencombinaties erin zitten, dus variatie voldoende. Prima sfeer.
En hoelang is diegene niet meer op de kartbaan in eefde geweest? (nie tnaar bedoel) Er staat een groot nieuw gebouw, er zijn tribunes gemaakt, de pit is verbreed, de uitkijk toren word op dit moment gerestaureerd, de karts zijn dit jaar voorzien van vele nieuwe onderdelen, er is een prima baanbeheerder en heel vriendelijke medewerkers! Dus ik zou zeggen kom maar een keer met diegene naar de kartbaan in eefde toe, b.v. op een race dag van kartclub eefde! dan kun je met beiden kennis maken :lol: (18 september is de eerstvolgende race van kartclub eefde)

Hieronder een aantal 4t links waar je mischien wat aan hebt
www.kartingeefde.nl
www.kartclubeefde.nl
www.kartclubtwente.nl
www.karting.tk
en op www.kartpagina.nl kun je recencies zien van kartbanen, Eefde staat nu op de derde plek (van ALLE kartbanen in nederland )

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 9:17 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Je kan in Eefde ook een Honda 390 per uur huren zie ik.
Dat is dan toch een hele goede mogelijkheid om het te testen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 9:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Deze 390cc zijn niet helemaal te vergelijken met een 390 wedstrijdkart.........

_________________
VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2005 9:52 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
....want?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David