Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 8:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2008 12:22 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Arnhem
@Gerwin

Ja is waar maar ik moet eerst kijken voor hoe ik dat vervoer ook ga doen omdat mijn broer niet echt veel kan helpen daarmee dus wordt het best beperkt voor mij. Wat ik dus ook moet gaan doen is auto halen. Ben al bezig met rijbewijs.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 8:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2008 12:22 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Arnhem
waldo_s

Mm moet ik even checke


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 8:49 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Als je puur recreatief wilt rijden, zou ik gewoon een 2takt kopen, als het je alleen om de fun gaat en je gewoon hard gas wilt geven. Wil je daarnaast ook echt leren sturen, dan kom je er eigenlijk niet omheen om wedstrijden te gaan rijden. En dan is een 4takt net iets handiger met jouw beperkte budget. Dit is nu m'n tweede volledige seizoen en ik ben zeker nog niet uitgeleerd, maar even een voorbeeld ter illustratie...

Ik had nog nooit op een schakelkart gereden (of een max of een ica, of iets anders snels ;)). Op Veldhoven komen veel recreanten rijden, waarvan sommigen naar eigen zeggen echt al heel wat jaren meedraaien en op de baan gedragen sommige schakelrijders zich ook echt alsof de baan van hun is. Dan stap ik voor het eerst in zo'n ding en binnen 3 rondjes rijd je veel van die gasten links en rechts voorbij, en ik ben echt geen bovennatuurlijk talent. Tuurlijk zitten er ook gasten tussen die wel kunnen sturen, maar zonder wedstrijden te rijden ga je het naar mijn mening nooit écht leren. Op die laatste tiende zal het ook niet hangen, maar hoe vaak je niet ziet dat zo'n gozer op het rechte stuk een gat van 50 meter trekt, om vervolgens in de bocht een Prokart op te houden, da's knap hoor, als je veel betere banden en ook nog eens voorremmen hebt... ;)

@Samuel, dat hangt er maar net vanaf wat de afspraken zijn natuurlijk. Ons budget is redelijk te noemen, maar ik weet bijvoorbeeld van HSR dat die echt niet overdreven doen en die hebben het ons dit jaar echt behoorlijk moeilijk gemaakt voor het kampioenschap, en op het materiaal hebben ze het niet verloren.

Maar het eerste jaar moet je echt zien als een leerjaar. Ondanks dat het een laagdrempelige klasse is, wordt er echt gewoon sterk gereden (Thomas Knopper, Europees KZ2 kampioen 2007 wat vroeger ICC was, reed vorig jaar een race mee en werd 5e algemeen, ondanks dat hij een hele ervaren teamgenoot en goed materiaal had). Zeker in het eerste jaar zal niet het materiaal maar jijzelf de beperkende factor zijn, dus gelijk met gloednieuw materiaal beginnen is gewoon doodzonde. Maar je krijgt weer zoveel rijtijd in de wedstrijden, dat je snel genoeg bij kunt leren en van anderen af kunt kijken hoe zij rijden. Iedereen is behulpzaam richting elkaar bij het afstellen (nou ja, behalve Sander dan, maar da's een verhaal apart, toch Matthijs? :lol: ) en op de baan is er altijd wel iemand waar je een onderling gevecht mee aan kunt gaan, eerst in de achterhoede, maar daarna merk je dat je langzaam steeds verder naar voren kruipt. En da's echt een gaaf gevoel.

Maar als je interesse serieus is, ben je van harte uitgenodigd om eens te komen kijken. Sprintraces zijn zoals Alex al meldt nu nog komende zondag in Veldhoven en 26 oktober in Emmen, de endurance is 9 november in Emmen.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 8:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2008 12:22 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Arnhem
Hahah nee je je blijft altijd leren met rijden.
En ik wil wel wedstrijden rijden maar wil dan wel eerst ff leren omdat ik anders misschien in de weg zit. Ik weet niet hoe snel ik ben vergeleken de andere lol.

Ja ik geloof ook best wel dat ze me eerst voorbij zullen stormen:P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 10:33 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Je zit sowieso niemand in de weg, iedereen heeft het ooit moeten leren. En er zijn altijd teams en rijders die ook net beginnen. Maar dat is ook het leuke van de klasse, iedereen respecteert elkaar en iedereen heeft respect voor elkaars materiaal. Als een snellere rijder jou voorbij wil, dan gaat dat gewoon op een normale manier zonder dat je van de baan wordt gebeukt. Neem Mike Koene of Senna Koolen, voordat jij door hebt dat je een gaatje hebt gelaten zijn zij je al voorbij. Maar daarna zie je vanzelf iemand in de verte opdoemen die jij weer kunt gaan inhalen en dat houdt het leuk, zo blijf je continu bezig. Wij zijn bijvoorbeeld vorig jaar aan ons eerste seizoen begonnen en dit jaar kampioen bij de pro's geworden. Waarbij ik eerlijkheidshalve wel moet opmerken dat m'n maatje al icc nk's had gereden en gewonnen, maar ik had behalve wat indoorheatjes zo nu en dan geen enkele kartervaring. Het kan dus gewoon wel, als je maar echt wilt.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 10:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2008 12:22 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Arnhem
Oooh dat is wel vet. En ik wil het ook echt wel:P Ik dnek voor mijzelf dat het erg handig zou zijn als ik mijn rijbewijs heb
en dat ik dan ene wagentje heb om mijn kart mee te nemen. Anders is het te veel afhankelijk van mijn broer wanneer ik race.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 11:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Almere-Buiten
4 takt is makelijker in onderhoud en een stukje goedkoper
ik ben er ook voor aan het sparen
en ik mischien meedoen aan huurkart race mischien is dat een goeie 1e evaring


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 11:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2008 12:22 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Arnhem
Ok waar kan ik dit dan doen?
En gaan doe ook wel een beetje met een tempo? Want dan kom ik binnenkort een keer karten als ik weet waar alles is dan haha.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 11:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
maar ik had behalve wat indoorheatjes zo nu en dan geen enkele kartervaring


Ja maar Hvb, jij hebt écht talent! ;)

De prokart is een goede kart om mee te beginnen, maar je moet zelf ook toegeven dat je als volslagen nieuweling in de karts er weinig te zoeken hebt (wat overigens niet geldt voor Justj zo dit topic te lezen). Je dient toch minimaal ervaring te hebben in huurkarts of recreatief in een prokart. Als ik kijk naar seizoen 2006 dan had mijn teamgenoot Rody eigenlijk te weinig ervaring en daarmee te weinig snelheid voor de Kings. Dat is allemaal goedgekomen, maar in een nieuw geval zou ik misschien eerst iemand aanraden meer ervaring op te doen (lees ervaring indoor of recreatief outdoor). Zie ook het team C2N2 dit jaar, zelfde verhaal.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 12:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2008 12:22 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Arnhem
@Matthijs.

Rij jij in een soort team dan? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen lol:P
En ja ik kan wel aardig rijden. Ik ben bij langerna niet snel genoeg voor de pro's haha. Die rijden mij eerst de oren om. Maar dat is alleen maar goed dan weet ik dat ik hard aan het werk moet hard stampen oefenen training conditie bij brengen er voor vechten veel racen enz.

Pushen:D

Maar misschien is het dan verstandig voor mij om eerst met een huur kart te rijden. Wanneer rijden er meerdere mensen ergens in de buurt van Arnhem? Vanaf volgende week heb ik eige pak. Dan heb ik nog wel een helm nodig kan ik die daar ook ergens als huur gebruiken


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 12:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Almere-Buiten
huur kart racen is in Oldenzaal

_________________
Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest



Birel 2014 met Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 12:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Hoi Justj, ik rij inderdaad in een team van Kings of Karting, Hvb83 en ik zijn grote concurrenten!

Ik ben begonnen als official bij prokart-wedstrijden (in 2001). Daar leerde ik het wereldje en mensen kennen. Met enkelen van hen heb ik een aantal 2-uursraces gereden indoor. In 2002 ben ik begonnen met de Champions of Karting (2-uursraces outdoor met 200cc-huurkarts van Uitgeest). Toen ik tweede werd in dit kampioenschap (2003) mocht ik gratis twee 3-uursraces met prokarts rijden op uitgeest. Eind 2003 heb ik mijn eigen prokart gekocht etc.

De één start met relatief weinig kartervaring (zie Hvb83) en wordt in het begin om de oren gereden, maar leert heel snel. De ander (zoals ik, of de teamgenoot van Hvb83 nog in extremere mate) heeft veel meer ervaring en daarmee snelheid, maar verbetert zich minder snel.

Wat beter is kan ik niet zeggen. Alleen wil ik aangeven dat je mogelijk van een koude kermis thuiskomt als je zonder ervaring races wil rijden. Misschien vind je het helemaal niet leuk en heb je al duizenden euro's aan materiaal en een kart uitgegeven! Alternatief is dan een jaartje races te rijden met huurkarts, diverse races bezoeken om te zien welke klasse iets voor jou is en contacten op te bouwen. Waarschijnlijk kom je dan veel beter beslagen ten ijs dan als je te snel wil beginnen!


Laatst bijgewerkt door Matthijs op do okt 09, 2008 4:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 12:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2008 12:22 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Arnhem
Ooooh ok.
Dan moet ik idd even rond kijken want zelf wil ik wel een beetje racen. Ben graag competief en leer graag in het racen.

Heb je misschien een link waar ik kan kijken voor het beginnen van een race met huurkart ofzo?
En wat is hier de prijs voor?


Jermaine


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 12:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm
Berichten: 869
Woonplaats: Almere-Buiten
ok dit is de link

http://www.kartbaanoldenzaal.nl/

_________________
Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest



Birel 2014 met Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2008 12:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 06, 2008 12:22 pm
Berichten: 69
Woonplaats: Arnhem
Dankje :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David