Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Keuze maken
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=2056
Pagina 4 van 16

Auteur:  David [ vr dec 08, 2006 5:00 pm ]
Berichttitel: 

Topic opgeschoond aangezien men hier als kleine kinderen met elkaar omging. Dit is overigens niet voor herhaling vatbaar!

@Tonykart, niemand schrijft hier dat je een blok om de 10 minuten moet reviseren, dat zou inderdaad onzin zijn. Het is echter wel beter om je blok op tijd te reviseren, want als je wacht tot er iets kapot gaat ben je meestal veel meer centjes kwijt.
Als je geen risico's wilt nemen is het soms beter om je blok na aanschaf meteen te laten reviseren, vooral als de onderhoudshistorie erg onbetrouwbaar is.
Vandaar dat het bij aanschaf van een blok belangrijk is om te weten wanneer de laatste revisie was (al is het soms onmogelijk om dat te weten te komen). Bovendien is het handig om rekening te houden met de frequentie en kosten van de revisies die bij een bepaald type blok horen, zodat men dit aan kan laten sluiten op het eigen budget.

Auteur:  MG [ vr dec 08, 2006 10:58 pm ]
Berichttitel: 

Nou nou, rustig aan mannen :cry:

@colin:misschien dat ik zondag wel effe kom
kijken, gaat het met regen ook door??

Ik heb een bod gehad op de motor, nou kijken of die ook
op komt dagen en dan heb ik gelukkig wat meer budget.
Maar zal weer niet, zal wel weer zo'n duidelijke zijn :(

Auteur:  xx colin xx [ za dec 09, 2006 11:10 am ]
Berichttitel: 

Ja zeker ook in de regen,dan wordt het interesant he

Auteur:  MG [ za dec 09, 2006 10:45 pm ]
Berichttitel: 

Ik zal morgen eens komen kijken ,hoe het er aan toe gaat.
Lijkt me wel cool.
Ik zie trouwens nu pas dat je uit Uden komt.
Toevallig my birth town hahaaha

Auteur:  MG [ ma dec 11, 2006 1:13 pm ]
Berichttitel: 

Gisteren ook nog effe en Oss geweest, wat een drukte
nog.
Ziet er toch wel allemaal rete gaaf uit, ook nog een paar
schuivertjes gezien.
Hadden jullie gisteren ook die ene gezien met die losse
slang, smokesmoke.
Volgens mij koelvloeistof slang die los hing, hij reed er toch nog
knap lang mee door, had wel verwacht dat ie er af gehaalt
zou worden.

Vraagje:Chassis van Biesse zegt dat jullie iets??

Auteur:  MG [ di dec 12, 2006 4:57 pm ]
Berichttitel: 

Weer een nieuwe vraag :oops:

Wat zijn nu de voordelen en nadelen van 125cc schakel
ten opzichte van een 125cc automaat en vica versa,
Na wat lezen heb ik het idee dat zo'n automaat meer voordelen
heeft dan nadelen ten opzicht van de schakel. :?
Zo zit er een electrische starter op en kan die veel
meer uren draaien dan 125cc schakel :shock:
Het enigste nadeel lijkt me dan kopeling, want
die zal neem ik aan bij een automaat meer te
verduren krijgen.
Zit ik er nu naast of niet?

Want ik denk dat het wel mijn keuze wat veruimd :twisted:
Aangezien mijn ruime budget hahaha.

Niemand van jullie een mooi motor kopen :oops:

Auteur:  David [ di dec 12, 2006 5:04 pm ]
Berichttitel: 

Het feit dat je een elektrische starter nodig hebt kan ook een nadeel zijn. De blokken met ingebouwde starter zijn nog relatief prijzig, en als je voor een blok een externe starter moet kopen ben je meestal ook veel centjes kwijt.
De koppelingen zijn inderdaad wat onderhoudsgevoelig, en afhankelijk van het type zijn de onderdelen vrij prijzig. Daarnaast maken ze gebruik van een dunnere ketting die sneller slijt.
De voordelen zijn dat het makkelijker rijden is, en de blokjes meestal goedkoper zijn. Het aantal draaiuren vergeleken met een crossblok zal soms niet zo verschrikkelijk veel schelen, de kosten voor een revisie zijn wel lager.

Auteur:  ziggy [ di dec 12, 2006 10:44 pm ]
Berichttitel: 

MG:
Als je Low Budget gaat en niet zelf sleutelt, maar afhankelijk bent van anderen: VERGEET DAN EEN SCHAKELKART!
Als je geluk hebt koop je een goede (kans 5%), die na plm 30 liter benzine toch bekeken moet worden (dus kop eraf etc).
Geloof al die verhalen over net ingereden en helemaal gereviseerd NIET.

Wil je rijden en NIET sleutelen, ga dan voor simpel: 4-takt Honda 390cc.

In goede staat en in goede handen heb je dikke pret en kan je behoorlijk met de knetteraars meekomen; Met het verschil dat jij blijft karten. Terwijl de knetteraars weer aan het sleutelen moeten (wat ook leuk is, als je het kunt), hoef jij alleen te tanken.
Voor onder de 750 kun je een heel jaar (of langer) zorgeloos scheuren voor 40 piek per dag. Of sleutel je liever voor dat geld?

'Tis natuurlijk wel minder macho en spectaculair, maar je leert wel sturen!
Sterkte met de keus

Auteur:  MG [ wo dec 13, 2006 8:51 am ]
Berichttitel: 

Hoi ziggy
Voor het sleutelen hoef ik het niet te laten, vroeger in
mij bromfiets tijd meer dan zat in de garage gezetten .
Dus daar lig ik niet zo wakker van, ik doe het
graag.
Alleen blok splitsen heb ik nog nooit gedaan, maar alles
valt te leren, toch?.

@david:Dus niet al die blokjes zijn electrische te starten?
Ik dacht dat bij allemaal zo was.

Wat zit er grof weg voor verschil tussen de wat oudere
chassis en de nieuwer?
En nog een vraagje wat betreft de uitlaat.
Hoe weet ik nu of er een uitlaat op zit waar ik bijvoorbeeld
op Berghem mee kan rijden?

Auteur:  igot [ wo dec 13, 2006 12:31 pm ]
Berichttitel: 

Het grootste opvallende punt wat ik mij kan bedenken wat in der loop der jaren is veranderd zijn de stabi's (achter, voor, zijkant). Daarnaast worden de chassis jaarlijks gewijzigd op verschillende punten, echter vallen deze meestal niet direct op.

De demper kan je herkennen doordat er als het ware 2 dempers achter elkaar zijn geplaatst, de laatste demper heeft een opdruk met de tekst: “MD-Milieudemper, 2003”. Dit is overigens alleen verplicht bij de zg. Vevey uitlaten (100-125cc).

Auteur:  MG [ wo dec 13, 2006 2:32 pm ]
Berichttitel: 

Tnx ,weer wat wijzer.

Met wat voor overal rijden jullie trouwens in deze koude
dagen?
Zijn daar voor speciaal gevoerde of bestaat dat niet??

Auteur:  Fart [ wo dec 13, 2006 2:35 pm ]
Berichttitel: 

Aanvulling: Vanaf 2003 hebben ze allen een 50 mm as en een andere bevestiging van de zijbakken.

Auteur:  igot [ wo dec 13, 2006 2:36 pm ]
Berichttitel: 

Met een gewone race overall (sparco/lico/omp, net wat je zelf wilt) en als het regent daar een Lico Dry overall overheen.
Onder de overall een t-shirt + trainingsbroek.

Auteur:  Fart [ wo dec 13, 2006 2:38 pm ]
Berichttitel: 

Heuh Igot zet ff die Baco aan de kant. Of zit je in het verkeerde topic te posten? Btw u got meel.

Auteur:  igot [ wo dec 13, 2006 2:44 pm ]
Berichttitel: 

Jezus, nu zie ik het pas..ik las toch echt iets heel anders ;)

Pagina 4 van 16 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/