Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di maart 17, 2015 5:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Ondertussen staat het kartje weer te blinken voor de volgende rit. De witte vega's heb ik verleden keer helemaal kaal gedrift en nu ligt er een nieuw setje mojo D3 op. Ik hoop dat deze wat meer grip gaan geven. Ook ben ik van plan om wat doordacht te rijden ipv voetje onder en dwars gaan. Ik heb in ieder geval mijn gopro al op men helm gemonteerd, dan kan ik achteraf aan de hand van de beelden zien wat ik goed of fout doe..

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 17, 2015 8:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
De witte vega's heb ik verleden keer helemaal kaal gedrift en nu ligt er een nieuw setje mojo D3 op. Ik hoop dat deze wat meer grip gaan geven.

Hou je bandenspanning in de gaten!

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 17, 2015 9:18 pm 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Als je echt wilt weten wat je fout doet vraag of iemand jou wil filmen terwijl die achter je rijdt
Doen ze ook wel eens met een testdag van de supercar challenge , maar die kunnen ook data vergelijken omdat meer coureurs in dezelfde wagen rijden......


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 2:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Nog een vraagje :D

Ik heb nog een half tankje benzine in mijn kart van ongeveer een maand oud. Mag ik de kart nog starten op deze benzine? De olie zou na 24 uur al deels opgelost zijn is me verteld..

Gr Didier

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 2:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Ik rij m'n jerrycan nooit helemaal op, dus er zit altijd nog een laag benzine in. Deze vul ik op de dag zelf weer aan met verse benzine en nieuwe olie. Dat meng ik vervolgens weer en dat gaat verder prima.
In jouw geval zou een maand oude benzine geen probleem mogen zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 8:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Ik wou men carburator vol benzine blazen, maar ik krijg alleen druk opgebouwd in de tank.. Normaal moet de benzine toch richting motor lopen?

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 8:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Is in principe niet nodig. Je kunt gewoon starten en de carburateur loopt vol met benzine. Als je de carburateur niet leeg hebt gehad in de tussentijd is dit ook niet nodig om te doen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 9:11 pm 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Benzine doorlazen Gaat volgens mij ook niet met een volle vlotterkamer.............
Of de vlotternaald doet zijn werk niet.........en word het benzineniveau in de carburateur te hoog


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 9:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Mag ik vragen wat je eigenlijk in eerste instantie probeert te bereiken? Je vraag is of je hem kunt starten met benzine van een maand oud. Antwoord is ja. Heb je dit al geprobeerd?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 9:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Ik wou hem starten en laten warmdraaien, om zeker te zijn dat alles in orde is. Waar ik hem gekocht had zeiden ze mij dat ik voor het starten altijd de carb moet vol blazen..

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 24, 2015 9:55 pm 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Als je de kart langere tijd niet gebruikt is het beter om de carburateur leeg te maken
Opdrogende mengsmeringsbenzine geeft een vervuiling waardoor zelfs de vlotternaald kan blijven plakken
Een lege carburateur kun je weer volblazen anders moet je veel langer starten zonder mengsmeringsbenzine
Geen benzine is ook geen smering in je motor


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2015 3:38 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Idd kan je voor je gaat mengen een inschatting maken hoeveel benzine je die dag gaat gebruiken en net zoals Tinus ook aangeeft is het goed om de carb leeg te draaien omdat de benzine van tegenwoordig binnen korte tijd vergaat en er veel residu zal achterblijven.
Geen idee wat voor wonderolie je gebruikt (?) maar geen enkele kartmengolie zal meer oplossen dan het meteen al doet als het de benzine doet. Waarschijnlijk bedoel je dat de olie vergaat (vaak ook te zien aan een verkleuring) en gebeurt alleen binnen afzienbare tijd met een plantaardige/castorolie. Dan nog, een dag is geen enkel probleem en ik durf 'm na een week ook nog wel te gebruiken, desnoods met wat versgemengde benzine erbij. Een voorgemengde volsynthetische olie kan je iets langer bewaren maar ik zou het risico niet nemen, 2 weken zou voor mij dan met een aangelengde hoeveelheid een max zijn. Inleveren bij een KCA depot doet zeer want benzine en olie zijn duur en altijd zonde als je dat niet oprijdt, des te beter let je de keer erop op bij het voormengen van een goede hoeveelheid.
Natuurlijk is even warmdraaien op de bok geen probleem omdat de belasting dan veel lager is, benzine zal in de regel door eigen bederf en vervluchtigen van de meest vluchtige stoffen steeds moeilijker start en loopgedrag vertonen naarmate de tijd verstrijkt en de kwaliteit achteruit gaat.

Kapotdriften? :roll: [-X Zelf bij ik enorm onder de indruk van de enorme grip van een witte Vega. Persoonlijk heb ik Vega's als band en qua grip veel hoger staan dan een D3 die bij ons beter bekend zijn onder de naam Klojo's ipv Mojo's. Ik kan maar geen vriendjes worden met die band en ik ken er meer die dat gevoel delen. Gelukkig zijn er ook een hoop mensen tevreden over, zelf ben ik een BS fan maar dat terzijde.

Als je een Vega wit beticht van te weinig grip en die meer verwacht bij een Mojo D3, je net die kart hebt en rijdt en op een klein budget zegt te moeten vertrouwen gaat er iets mis.
Of het nu een kwestie van terecht aangekaarte bandenspanning, set-up, red mist of gewoon echt zgn drivers error is, tijd om eea aan te passen. Dit is geen 100cc of zelfs maar in de buurt van de veelal dwarsere rijstijl behorend bij een rally auto (been there, seen that, done that), een gemiddelde hedendaagse kart verlangt voor nette running costs maar vooral voor resultaten in de vorm van rondetijden een goede set-up gecombineerd met een cleane rijstijl, zomaar voetje naar beneden is dus niet de juiste approach. Hoe fun ook, met een eigen helmcamera ga je idd nauwelijks zien wat er mis gaat, idd is iemand met verstand van zaken die erachter rijdt of op verschillende plekken langs de baan staat beter als je zelf niet in staat bent om dat zelf te beoordelen of te stroomlijnen. Kijk anders bij een goede rijder hoe hij de bochten neem en probeer dat ook eens en kijk of dat sneller is en voelt en bij je past.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2015 6:56 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Witte Vega's zijn wel gevoelig voor temperatuur / te hoge bandenspanning , als ze te heet worden ga je er inderdaad mee glijden ( zoals de meeste banden, echter bij deze heb je dat punt sneller bereikt).
Op de juiste bandenspanning, krijg je met de witte Vega's juist het gevoel dat je op rails rijdt. En glijden is er dan niet meer bij, dit betekend soms dan ook dat je je rijstijl moet aanpassen (lees ,netter rijden)
Zolang je de gaatjes in de banden nog kunt zien , kun je er netjes mee rijden.Daarna mag je ze oproken :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2015 7:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 23, 2015 5:21 pm
Berichten: 157
Ik denk dat het probleem de bandendruk was, en degene achter het stuur :)

Ondertussen heeft een kameraad van mij een Birel DD2 aangeschaft, we kunnen dus samen gaan rijden! 11/04 is de volgende dag gepland..

_________________
-- Zanardi Rotax DD2 --

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2015 8:15 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Noorderwijk
Ga je naar genk dan ?
Ik ben er wrs ook dan met m'n dd2

_________________
FA kart DD2 2015 + rotax max dd2
BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David